Marthe Skrevet 12. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2007 http://www.seher.no/cm/SeHer/Se+og+le/Humorbilder/1.516159 Det ser ut som vi slipper styret med å gjøre valpene husrene i fremtiden Syke syke USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terrier Skrevet 12. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2007 Det er faktisk en del her i landet som bruker bleie på hunden. Spesielt på hunder som lider av inkontinens, eller har problemer med å la være å tisse inne f.eks på grunn av separasjonsangst etc. For enkelte kan det være en god løsning når ikke annen trening hjelper, men å bruke bleie for å slippe å bruke tid på å gjøre hunden husrein er selvfølgelig tåpelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siljestokka Skrevet 13. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2007 Noen har bleie på hund i løpetiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 13. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2007 Æsj.... denne utviklingen MÅ virkelig snart ta ende! Den katten på bildet så jammen fornøyd ut du... <_< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
katchina Skrevet 13. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2007 Den varianten der var litt ekstrem da...men vet om flere som bruker bleie til sine hunder pga bl. a ekstremt markering inne, inkontinens ol. (er små raser de jeg vet om) Men der er det et stykke med tøy som det er sydd borrelås på, tena lady e.l inni også festes det rundt magen på hunden..(er bare hannhunder jeg har sett...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 14. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2007 Dette kan være veldig bra for noen, jeg kjenner en dalmatiner som fikk sprekt blære fordi veterinæren ikke hørte på når eierne sa han ikke klare å tisse så nå må stakkars Ari gå med bleie inne:( håper virkelig ikke det er mange som bruker det fordi de ikke gidder å få hunden husrein.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QUEST Skrevet 14. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2007 DYREPLAGERI! enkelt og greit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 14. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2007 DYREPLAGERI! enkelt og greit! Kommer helt an på nødvendighet mener jeg da... Selv mener jeg at hunden som absolutt ikke klarer å holde seg burde så bo ute (med tilgang til isolert, tørt og varmt rom selvsagt). Da må man sette av mer tid til hunden fordi den ikke er sammen med deg inne hele tiden, men allikevel tror jeg de aller fleste hunder ville likt seg bedre på den måten. Hunder blir faktisk flaue de og (i hvertfall det jeg har sett). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 14. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2007 Kommer helt an på nødvendighet mener jeg da... Selv mener jeg at hunden som absolutt ikke klarer å holde seg burde så bo ute (med tilgang til isolert, tørt og varmt rom selvsagt). Da må man sette av mer tid til hunden fordi den ikke er sammen med deg inne hele tiden, men allikevel tror jeg de aller fleste hunder ville likt seg bedre på den måten. Hunder blir faktisk flaue de og (i hvertfall det jeg har sett). De jeg kjenner har snakket om å omplassere sin hund da de ikke har mulighet til å ha hundegård ute men de kan ikke gå å tørke opp etter han hele tiden heller;) Han er mye ute i line da for ene eieren jobber hjemme:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 14. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2007 De jeg kjenner har snakket om å omplassere sin hund da de ikke har mulighet til å ha hundegård ute men de kan ikke gå å tørke opp etter han hele tiden heller;) Han er mye ute i line da for ene eieren jobber hjemme:) Skjønner. Det er nettopp derfor jeg mener at ikke all bruk av slike "beier" er så ille som det kanskje ser ut i første omgang Det kommer veldig an på hvordan hunden reagerer på det og hva eierene selv synes om det (hvis de bare ser på det som en lettvind løsning er det selvsagt helt grusomt!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 15. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2007 Buffy levde i 1,5 år etter hu ble dels inkontinent hu, og det siste vinterhalvåret hu levde brukte jeg bleie på henne hele tiden. Hun ble sannsynligvis inkontinent pga tidlig sterilisering, samt bruk av kortison... Hu merket aldri at hu tisset på seg. Det bare rant av henne. På sommer'n var det bedre enn vintern, men da siste vintern kom rant det av henne konstant, og vi brukte vel opp rundt 4-5 bleier pr døgn... Tena Lady.. Sånn "up and go" funksjon. Bare å klippe hull til halen. (Veit dere hvor mye sånn koster eller??? Og virkelig lite med "blå resept" til hund... ) Men, vesle jenta var verdt det.. Og så lenge hu ikke hadde smerter pga det, så var ikke valget så vanskelig. Selv om det til tider rant utenfor bleia, dyner måtte renses, tepper vaskes osv osv... Men, nå blir jo dette litt annet enn å gjøre det fodi man ikke gidder å trene hunden da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aina&Kaizer Skrevet 21. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2007 Hvis det virkelig er nødvendig, for eksempel at hunden rett og slett ikke klarer å holde seg når den er inne syns jeg ikke det er så ille. Det er jo bedre at den har en bleie på seg enn at eieren går og kjefter dagen lang eller at den blir avlivet. Men folk som bruker det for å slippe å ta med hunden ut på do skulle hatt mer juling enn mat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.J Skrevet 21. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2007 Noen har bleie på hund i løpetiden Hvorfor " "? Jeg bruker bleie på hunden min når hun har løpetid fordi hun blør mye, og det er mye mer renslig. Hun bryr seg ikke om bleien, og hun klarer fint å vaske seg når hun vil, hun bare skubber bleien til side, så tar jeg den på plass igjen etterpå. Eller egentlig heter det tispetruse, ikke bleie, men det går vel for det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 21. Mai 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2007 Bleie bruk pga sykdom bli noe helt annet. Selvfølgelig må/bør det godtas. Det jeg reagerer på er at det blir gjort om til en mote i usa (hadde en link, men finner den ikke igjen) på hunder som ikke trenger det <_< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 22. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2007 Mote?? Hva er det sånn som den up and go reklamen eller Neida bare tuller. Bleie i løpe tid eller sånn hundetruse er helt greit syns jeg og vis det er sykdom. Men vis det er latskap eller fordi dem vil at hunden skal være som en baby er det sykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siljestokka Skrevet 22. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2007 Hvorfor " "? Jeg bruker bleie på hunden min når hun har løpetid fordi hun blør mye, og det er mye mer renslig. Hun bryr seg ikke om bleien, og hun klarer fint å vaske seg når hun vil, hun bare skubber bleien til side, så tar jeg den på plass igjen etterpå. Eller egentlig heter det tispetruse, ikke bleie, men det går vel for det samme? Det var ikke sånt ment . Jeg synes det er bra med bleie for hunden viss de trenger det. På grunn av sykdom, løpetid osv. . Da far min var liten så hadde de bleie på scæfertispa i løpetidene . Det er bedre det, enn at det kommer fult av søl på gulvet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinka-jenta-mi Skrevet 24. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 24. Mai 2007 Mote med bleie til hund og katt? Det er jo helt latterlig! Holder meg til bæsjeposene jeg -_- Hundene mine bruker kun bleie/truse til løpetid når de skal være inne, slik at det ikke blir flekker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 24. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 24. Mai 2007 Tispetruse i forbindelse med løpetid er greit. Bleie til inkontinent hund er greit. Ellers ser jeg ingen nytteverdi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar