Gå til innhold
Hundesonen.no

Bleie til hund


Marthe

Recommended Posts

Det er faktisk en del her i landet som bruker bleie på hunden. Spesielt på hunder som lider av inkontinens, eller har problemer med å la være å tisse inne f.eks på grunn av separasjonsangst etc.

For enkelte kan det være en god løsning når ikke annen trening hjelper, men å bruke bleie for å slippe å bruke tid på å gjøre hunden husrein er selvfølgelig tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den varianten der var litt ekstrem da...men vet om flere som bruker bleie til sine hunder pga bl. a ekstremt markering inne, inkontinens ol. (er små raser de jeg vet om) Men der er det et stykke med tøy som det er sydd borrelås på, tena lady e.l inni også festes det rundt magen på hunden..(er bare hannhunder jeg har sett...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være veldig bra for noen, jeg kjenner en dalmatiner som fikk sprekt blære fordi veterinæren ikke hørte på når eierne sa han ikke klare å tisse så nå må stakkars Ari gå med bleie inne:( håper virkelig ikke det er mange som bruker det fordi de ikke gidder å få hunden husrein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DYREPLAGERI! enkelt og greit!

Kommer helt an på nødvendighet mener jeg da...

Selv mener jeg at hunden som absolutt ikke klarer å holde seg burde så bo ute (med tilgang til isolert, tørt og varmt rom selvsagt). Da må man sette av mer tid til hunden fordi den ikke er sammen med deg inne hele tiden, men allikevel tror jeg de aller fleste hunder ville likt seg bedre på den måten. Hunder blir faktisk flaue de og (i hvertfall det jeg har sett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på nødvendighet mener jeg da...

Selv mener jeg at hunden som absolutt ikke klarer å holde seg burde så bo ute (med tilgang til isolert, tørt og varmt rom selvsagt). Da må man sette av mer tid til hunden fordi den ikke er sammen med deg inne hele tiden, men allikevel tror jeg de aller fleste hunder ville likt seg bedre på den måten. Hunder blir faktisk flaue de og (i hvertfall det jeg har sett).

De jeg kjenner har snakket om å omplassere sin hund da de ikke har mulighet til å ha hundegård ute men de kan ikke gå å tørke opp etter han hele tiden heller;) Han er mye ute i line da for ene eieren jobber hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner har snakket om å omplassere sin hund da de ikke har mulighet til å ha hundegård ute men de kan ikke gå å tørke opp etter han hele tiden heller;) Han er mye ute i line da for ene eieren jobber hjemme:)

Skjønner. Det er nettopp derfor jeg mener at ikke all bruk av slike "beier" er så ille som det kanskje ser ut i første omgang :) Det kommer veldig an på hvordan hunden reagerer på det og hva eierene selv synes om det (hvis de bare ser på det som en lettvind løsning er det selvsagt helt grusomt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy levde i 1,5 år etter hu ble dels inkontinent hu, og det siste vinterhalvåret hu levde brukte jeg bleie på henne hele tiden. Hun ble sannsynligvis inkontinent pga tidlig sterilisering, samt bruk av kortison...

Hu merket aldri at hu tisset på seg. Det bare rant av henne. På sommer'n var det bedre enn vintern, men da siste vintern kom rant det av henne konstant, og vi brukte vel opp rundt 4-5 bleier pr døgn... Tena Lady.. Sånn "up and go" funksjon. Bare å klippe hull til halen. (Veit dere hvor mye sånn koster eller??? Og virkelig lite med "blå resept" til hund... )

Men, vesle jenta var verdt det.. Og så lenge hu ikke hadde smerter pga det, så var ikke valget så vanskelig. Selv om det til tider rant utenfor bleia, dyner måtte renses, tepper vaskes osv osv...

5Custom.jpg

Men, nå blir jo dette litt annet enn å gjøre det fodi man ikke gidder å trene hunden da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig er nødvendig, for eksempel at hunden rett og slett ikke klarer å holde seg når den er inne syns jeg ikke det er så ille. Det er jo bedre at den har en bleie på seg enn at eieren går og kjefter dagen lang eller at den blir avlivet. Men folk som bruker det for å slippe å ta med hunden ut på do skulle hatt mer juling enn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har bleie på hund i løpetiden :rolleyes:

Hvorfor " :rolleyes: "? Jeg bruker bleie på hunden min når hun har løpetid fordi hun blør mye, og det er mye mer renslig. Hun bryr seg ikke om bleien, og hun klarer fint å vaske seg når hun vil, hun bare skubber bleien til side, så tar jeg den på plass igjen etterpå.

Eller egentlig heter det tispetruse, ikke bleie, men det går vel for det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleie bruk pga sykdom bli noe helt annet. Selvfølgelig må/bør det godtas. Det jeg reagerer på er at det blir gjort om til en mote i usa (hadde en link, men finner den ikke igjen) på hunder som ikke trenger det <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mote??

Hva er det sånn som den up and go reklamen eller :innocent: Neida bare tuller.

Bleie i løpe tid eller sånn hundetruse er helt greit syns jeg og vis det er sykdom.

Men vis det er latskap eller fordi dem vil at hunden skal være som en baby er det sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor " :rolleyes: "? Jeg bruker bleie på hunden min når hun har løpetid fordi hun blør mye, og det er mye mer renslig. Hun bryr seg ikke om bleien, og hun klarer fint å vaske seg når hun vil, hun bare skubber bleien til side, så tar jeg den på plass igjen etterpå.

Eller egentlig heter det tispetruse, ikke bleie, men det går vel for det samme?

Det var ikke sånt ment :innocent: . Jeg synes det er bra med bleie for hunden viss de trenger det. På grunn av sykdom, løpetid osv. :ahappy: . Da far min var liten så hadde de bleie på scæfertispa i løpetidene :D . Det er bedre det, enn at det kommer fult av søl på gulvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...