Gå til innhold
Hundesonen.no

Spaniel.no


Huldra

Recommended Posts

Ahaha! :lol: Jeg tenkte nok det var en liten skriveleif.. Skal prøve å få siden til å virke hos flest mulig (men hvordan finner jeg ut av det, har bare to dataer å prøve på..?). Banneret har jeg veldig lyst å beholde, selv er det noe av det jeg liker best med siden.. :P Men folk er forskjellige.. er det noe jeg kan gjøre for at du (og andre med samme mening) skal synes banneret blir mindre forstyrrende? For eksempel at bildene skal "dukke opp" på samme måte hver gang, i stedet for på mange forskjellige måter?

Skal også prøve å få siden mer "sammentrykt" så det blir mindre scrolling, men jeg tror ikke jeg kan bruke tabeller? Jeg bruker en slags wysiwyg-editor, har html som alternativ, og det kan jeg strengt tatt ikke så mye om.. :D

Jeg synes kanskje at det som er mest forstyrrende er når bildene kommer inn fra siden, hvis du skjønner?

Vet ikke helt hvordan du kan finne ut om det virker i andre nettlesere uten å ha de selv dessverre, så inne i det er jeg ikke. :P Og jeg vet heller ikke hvilken editor du bruker, men de programmene jeg har hatt har iallefall vært enkle å lage tabeller i. :lol:

Men nå hørtes alt så negativt ut, så jeg må skyndte meg å si en gang til at jeg synes siden din ble veldig fin nå! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar
Jeg synes kanskje at det som er mest forstyrrende er når bildene kommer inn fra siden, hvis du skjønner?

Vet ikke helt hvordan du kan finne ut om det virker i andre nettlesere uten å ha de selv dessverre, så inne i det er jeg ikke. :D Og jeg vet heller ikke hvilken editor du bruker, men de programmene jeg har hatt har iallefall vært enkle å lage tabeller i. :P

Men nå hørtes alt så negativt ut, så jeg må skyndte meg å si en gang til at jeg synes siden din ble veldig fin nå! :lol:

Får pønske litt mer på det, er litt usikker på hvordan jeg endrer på måten bildene skal dukke opp på. Og neida, jeg tar ikke alt negativt, men det er jo alltids potensiale til forbedring! :lol: Takker for tips, er mye bedre at folk sier slik du sier, enn at de sier siden er sååå fin og pen og driitbra. :lol: Liker konstruktiv kritikk - takk!

Men nå har jeg fikset litt på min side.. igjen.. og har sjekket på min og typens data, og da ser det likt ut, både i FF og IE og Chrome. Selv syns jeg kanskje den løsningen er vel så bra - hva synes du? Mindre bilder forsåvidt, men bilder kan man jo strengt tatt se i galleriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får pønske litt mer på det, er litt usikker på hvordan jeg endrer på måten bildene skal dukke opp på. Og neida, jeg tar ikke alt negativt, men det er jo alltids potensiale til forbedring! :D Takker for tips, er mye bedre at folk sier slik du sier, enn at de sier siden er sååå fin og pen og driitbra. :lol: Liker konstruktiv kritikk - takk!

Men nå har jeg fikset litt på min side.. igjen.. og har sjekket på min og typens data, og da ser det likt ut, både i FF og IE og Chrome. Selv syns jeg kanskje den løsningen er vel så bra - hva synes du? Mindre bilder forsåvidt, men bilder kan man jo strengt tatt se i galleriet.

Nå var det mye finere ja! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg kanskje ikke helt hva du mente, men så litt på sidene dine nå. Synes løsningen på din og Aynï sin side var bedre enn på Tulla sin, men må innrømme at jeg egentlig ikke så den helt store forskjellen. Utover det at Tulla sin side hadde ett og ett bilde på linjen, mens de andre sidene hadde flere samlet. har jeg oversett noe? Det er egentlig en god del scrolling på alle slik jeg opplevde det. Men er så vant til det fra andre sider, så plager meg ikke nevneverdig.

Bildetingen funket forøvrig ikke nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg kanskje ikke helt hva du mente, men så litt på sidene dine nå. Synes løsningen på din og Aynï sin side var bedre enn på Tulla sin, men må innrømme at jeg egentlig ikke så den helt store forskjellen. Utover det at Tulla sin side hadde ett og ett bilde på linjen, mens de andre sidene hadde flere samlet. har jeg oversett noe? Det er egentlig en god del scrolling på alle slik jeg opplevde det. Men er så vant til det fra andre sider, så plager meg ikke nevneverdig.

Bildetingen funket forøvrig ikke nå heller.

Bildetingen har jeg ikke jobbet med enda. :lol:

Du har ikke oversett noe nei. :lol: Har tenkt å gjøre det slik det er på min side. Tullas side er mye scrolling, Aynïs side er litt rotete, min side har mindre bilder. Noe scrolling vil det uansett bli, og personlig bryr jeg meg ikke så mye om akkurat det, men har hørt at andre ikke liker scrolling. Scrolling inni frames inni frames inni frames osv, syns JEG er knotete, men litt scrolling nedover siden må man nesten regne med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da avventer jeg bildetingen til jeg enten ser at den fungerer eller du sier at den skal fungere igjen;) he he

Synes absolutt siden om deg er mest ryddig, men du har kanskje skrevet litt mer om hundene? Og du trenger jo ikke masse bilder av dem på sidene om dem. Du kan kanskje ha 1-2 kjempebra og så legge en link til ett galleri med flere bilder? om det skulle bli ett problem

Edit: eller, la oss droppe kjempebra og gå for morsomme. Jeg stemmer for nederste bildet av Tulla. HERLIG! he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da avventer jeg bildetingen til jeg enten ser at den fungerer eller du sier at den skal fungere igjen;) he he

Synes absolutt siden om deg er mest ryddig, men du har kanskje skrevet litt mer om hundene? Og du trenger jo ikke masse bilder av dem på sidene om dem. Du kan kanskje ha 1-2 kjempebra og så legge en link til ett galleri med flere bilder? om det skulle bli ett problem

Edit: eller, la oss droppe kjempebra og gå for morsomme. Jeg stemmer for nederste bildet av Tulla. HERLIG! he he

Hehe, ja det blir hardt å velge ut bilder, men skal få det ned til et par tre stykker.. Eller syns du det ble for masse på min side? Skal jeg droppe de to nederste? (Og nei, hehe, jeg legger ikke ut et album med bilder av bare meg..! :getlost: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det blir hardt å velge ut bilder, men skal få det ned til et par tre stykker.. Eller syns du det ble for masse på min side? Skal jeg droppe de to nederste? (Og nei, hehe, jeg legger ikke ut et album med bilder av bare meg..! :getlost: )

Jeg synes egentlig det fungerte slik. Bildene fungerer på en måte som en ramme rundt teksten:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det fungerte slik. Bildene fungerer på en måte som en ramme rundt teksten:=)

Okei, flott! Da skal jeg få fikset det slik på de andre sidene også. Aynï sin fungerer hos oss, bortsett fra i IE.. :getlost: Møkka-nettleser! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker her og! gratulerer:)

EDIT:

klikket meg litt videre og hundesidene dine hadde blitt knallbra nå. Ryddige og lettleste.

Så flotte greier! :lol: Jeg har jo ikke mac sånn at jeg kan sjekke hvordan det ser ut der, men det høres jo flott ut! I IE ser ting fremdeles noget merkelig ut; bildene og teksten blir forskøvet og overlapper tildels hverandre. :) Men siden ca 50% av de som er innom siden bruker IE, må jeg vel få det ordnet slik at de også kan se den skikkelig. Alternativet er jo at de tror jeg er en dust som ikke kan lage nettsider..! ;)

Edit: Har forresten lagt til dato; er det bare teit eller? :)

Edit2: Iiiih! ;) Hvorfor vises ikke "Spaniel.no" på høyre side av banneret i IE? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit2: Iiiih! :lol: Hvorfor vises ikke "Spaniel.no" på høyre side av banneret i IE? :)

Vises i IE 6 - Ja, vet den er eldgammel ^^

.png skal vel støttes av alle IE'ene hvis jeg ikke tar feil, så da er det eventuelt deres elendige css støtte som er problemet. De er litt sære på enkelte ting, så du må sikkert legge til en særegen IE fix i css fila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datp var helt greit, men er ikke helt overbevist om at linjen med dato og navigering skal være uten skygge på sidene. Det så litt rart ut:)

Skjønner hva du mener, men jeg tror ikke jeg får det til på annet vis.. :) Kan se på det, men det blir ikke helt førstepri. :) Men jo, det ser i grunnen ganske snålt ut. Årsaken er at jeg har endret fargene noe; det var vel egentlig rød-oransje der? Egentlig så den slik ut. Der ser du fargen jeg har byttet ut.

Vises i IE 6 - Ja, vet den er eldgammel ^^

.png skal vel støttes av alle IE'ene hvis jeg ikke tar feil, så da er det eventuelt deres elendige css støtte som er problemet. De er litt sære på enkelte ting, så du må sikkert legge til en særegen IE fix i css fila

Dèt gidder jeg ikke! Makan, et sted går grensen! :lol:

Har endelig fått hundesidene+siden om meg til å fungere i IE, så jeg tror jeg sier meg fornøyd med det. Er grenser for hvor mye jeg gidder å jobbe for drittnettleseren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, men jeg tror ikke jeg får det til på annet vis.. :lol: Kan se på det, men det blir ikke helt førstepri. :) Men jo, det ser i grunnen ganske snålt ut. Årsaken er at jeg har endret fargene noe; det var vel egentlig rød-oransje der? Egentlig så den slik ut. Der ser du fargen jeg har byttet ut.

hmm, skjønner ikke egentlig hvordan det har skjedd for der er det jo skygge (og jeg tror det avr det sist jeg var på siden din). Men det er virkelig en pirkedetalj, så ikke noe å prioritere før du kjeder deg en dag:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd 70 ganger, men ikke søren om jeg får lagt inn kommentar i bloggen din. :rolleyes2: Først bruker jeg litt tid på å komme til der jeg kan skrive inn sånn kodegreier også får jeg bare en feilmelding fra blogspot.

Whåt? Så snålt.. Skal se hva jeg får til..

Edit: Eh.. du er Carina, sant? :getlost: I så fall har du klart å legge inn kommentar, men det snåle er at jeg, som vanligvis får epost når noen legger inn en kommentar, ikke har fått det fra dine kommentarer! (Ja, det ble visst to like, men jeg kan slette den ene.) :P Mulig det var blogspot som ikke taklet alle kommentarene? :D

Edit 2: Og hmm? Måtte du skrive inn kodegreier? Jeg trodde ikke jeg hadde sånn? Og jeg ble ikke bedt om det nå.. Eller skjønner bloggen at jeg er meg selv om jeg ikke bruker google-kontoen for å kommentere? Må nesten følge med på dette da. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whåt? Så snålt.. Skal se hva jeg får til..

Edit: Eh.. du er Carina, sant? :rolleyes2: I så fall har du klart å legge inn kommentar, men det snåle er at jeg, som vanligvis får epost når noen legger inn en kommentar, ikke har fått det fra dine kommentarer! (Ja, det ble visst to like, men jeg kan slette den ene.) :D Mulig det var blogspot som ikke taklet alle kommentarene? :getlost:

Ja, det er jeg. :P Høh, jeg fikk bare beskjed om at ting ikke virket jeg, helt fra første gang jeg prøvde. Men daså, da har jeg jo fått sagt det jeg ville si. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...