Gå til innhold
Hundesonen.no

Strupehalsbånd


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar
Astrid:

Haha, du må vel innrømme at det blir futt når våre kattegale hunder jager katter i nabolaget? :D  

*FREESS**

*Voff!*

*freess*

*mjau*

*grr*

*voff, voff, voff!*

hahahaa! ja, har sett Vicky gjøre sånn og... :) da lyder det akkurat sånn som det der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera (naboens hund som jeg passer) går alltid med kjettingstrup. Jeg vil ha vanlig halsbånd! :D Føler av en eller annen grunn at jeg MISTER kontroll lettere med strupehalsbånd. Og det passer ikke inn i min treningsmetode heller. Dessuten har hun vendt seg til den, og reagerer veldig lite selv når det strammer seg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, tenker ingen av dere på kattene?

De synes sikkert ikke det er så jævli kult å bli jagd rundt av en svær hund...

hihihi, sikkert sant det... Men Vicky gjør ingenting med dem. Hun syns bare det er morro å springe etter dem, også gir hun seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, tenker ingen av dere på kattene?

De synes sikkert ikke det er så jævli kult å bli jagd rundt av en svær hund...

Det tenkte jeg også. Hadde klikka maks og filleristet den hundeeieren som lot hunden sin jage en av kattene som belønning! :)

Tenk dersom jeg hadde en aggressiv hund og lot hunden min jage hundene DERES? [-X Uansett om de kom seg unna tviler jeg på dere ville like det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også. Hadde klikka maks og filleristet den hundeeieren som lot hunden sin jage en av kattene som belønning! :)

Tenk dersom jeg hadde en aggressiv hund og lot hunden min jage hundene DERES? [-X Uansett om de kom seg unna tviler jeg på dere ville like det..

Akkurat! Jeg hadde blitt så fly forbanna om jeg så at noen jagde katta mi.. Må innrømme at det hadde vært ennå verre hvis de hadde jagd hunden min, men det er kun fordi katten er bedre til å forsvare seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det... har aldri brukt det som belønning... Vicky gjør det bare... og du aner ikke hvor mye jeg har gjort for å få det vekk..... :) Men Vicky er bare blitt sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke akkurat om om noen ser det eller ikke. Tror ikke akkurat katten bryr seg om det... Nei, man bør heller gjøre alt man kan for å lære hunder å ikke jage katter. Selv om det er utrolig vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kattejagingen har jeg gitt opp. Lar henne bare gjøre det, for jeg vet hun nå ikke får tak i dem. Så får hun heller få seg en på trynet når hun en gang er så uheldig å komme nært nok innpå :)

Men å bevisst la henne gjøre det som belønning er NOOO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kattejagingen har jeg gitt opp. Lar henne bare gjøre det, for jeg vet hun nå ikke får tak i dem. Så får hun heller få seg en på trynet når hun en gang er så uheldig å komme nært nok innpå :)

Men å bevisst la henne gjøre det som belønning er NOOO.

Jeg vet, det er dritvanskelig :) Men men.. Jeg jobber fortsatt med saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd alt fra sprutehalsbånd til alt annet.... akkurat det der får jeg ikke vekk... hvis hun først er igang er det umulig å stoppe henne... Hun er venn med katten hjemme da :) de har liksom lært hverandres språk... Noen ganger ligger de helt ved siden hverandre på sofaen og sier ikke et pip... men andre ganger er de sure på hverandre... og da er det katten som er mest mean ass.... Katten elsker å provosere Vicky... f.eks sitte under trappa, og når Vicky skal opp prøver hun å klore litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig det der.... blir helt sjokka noen ganger... for i ene øyeblikket er de bestevenner og deler alt med hverandre(det er når de tror vi ikke ser dem!). og MED EN GANG man retter oppmerksomheten mot dem jager de hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...