Gå til innhold
Hundesonen.no

Parring - de hengte ikke fast... Valper ?


Aussieglis

Recommended Posts

Guest Jonna

Her er en tråd om det etter at jeg parret tispen min og det ikke ble noe heng.

Sjangsen er mye mindre for at hun blir drektig, men jeg kjenner til 3 tillfeller i min rase hvor det ikke ble heng, men valper alikavel. Ett av kullene er født 14 dager før mitt kull, det ble 5 valper av det. Vell å merke så parret dem seg uten heng i 4 dager. (altså 4 parringer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det visst 3-4.. Og det var lite gris på gulvet, så hun mente at han måtte ha fått tømt seg inni henne iallefall 2-3 ganger. Men etter dette så ville ikke tispa mer og kjefta bare på hanhunden, også ble hanhunden uinteressert - så de fikk ikke gjort flere forsøk. En veterinær sa at de antagelig hadde prøvd for tidlig.. Tispa hylte visst under den ene seansen også. :unsure: Huff, det blir lenge å vente til neste løpetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg hvet om som driver med beagle så hannhunden pare tispen gjennom nettingen, det ble 7 nydelig valper uten at de hang sammen. Det var en gammel hannhund som egentlig bare skulle leve resten av livet på garden, men driftene hadde han i orden hvertfall.

Det er mulig folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir lett valper av det forde om ikke de henger, har selv tispe som fikk 6 valper etter parring uten heng og en venn av oss fikk 8-9 valper på sin ene tispe som ble parret uten heng etterpå så de kan fint produsere små nurk uten å henge sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...