Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Stavanger/Bryne


Lazita

Recommended Posts

Noen som skal der?

Bortsett fra oss da, jeg skal stille Aiwa(må jo prøve å få det siste certet hun trenger for bli NUCH) også skal Astrix(eller som Kine kallte han Lusifer) stilles for første gang i sitt liv, det skal bli spennede det ja.

Gleder meg veldig til å få stilt han for han har gode bevegelser og er ellers fin i pels og kroppen/vinklene, eneste bakdelen er at han er litt stor men bare 1 cm over standarden så håper ikke dommeren bryr seg mye om det(har jo tross alt sett større hannhunder som får cert så håper jo på det beste). :wink:

så no må jeg lære han å STÅ og ikke SITTE(som han har lært av forrige eier) men regner med at jeg skal klare å få det inn i knotten på han før september. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit ja :P er ikke lange veien for meg :P Det blir første utstilling for Enya i Junior. Hun har i valpeklassene ikke blitt dårligere enn BIM, så vi har jo litt forventninger da :P

Skal dere til Sandnes den 29. oktober også? (det er jo Norsk japanskspisshund klubb som arrangerer :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit ja :P er ikke lange veien for meg :P Det blir første utstilling for Enya i Junior. Hun har i valpeklassene ikke blitt dårligere enn BIM, så vi har jo litt forventninger da :P

Skal dere til Sandnes den 29. oktober også? (det er jo Norsk japanskspisshund klubb som arrangerer :P )

er ikke sikker, vurdere det men vi får se, har liksom ikke noe sjangs på japaner klubben(alltid den samme som vinner, det hjelper å smiske med dommerene før utstillinge starter vet du :P ) sine utstillinger hvis stor oppdrettere kommer.

og kommer de som plukker alt på alle utstillinger så er jo det ikke gøy en gang for alle vet hvem som vinner før vi har stilt ut hundene.

vi får se om vi har mulighet til å melde på der(har jo unger også vi da som trenger pass når vi reiser vekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik i japaner miljøet også ja... vi har et par slike i vårt miljø også...

Syns det er mektig irriterende når folk (spesielt en) drar land og strand bare for å sanke cert før 2 års dagen... den ene hunden hadde 26 cert! Det er da ikke nødvendig det!

Nei, vi får bite tennene sammen, og heller avle frem ENDA penere hunder enn ham :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den utstillingen på sandnes den 29.10 kan Diego stilles :P der er det valpeshow også :P

Ohh.. 2 utstillinger i oktober? :P

Hvor melder jeg han på?

Og var det 16 oktober Nkk valpeshowet var?

Men den utstillingen NKK Stavanger, når er den? og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh.. 2 utstillinger i oktober? :P

Hvor melder jeg han på?

Og var det 16 oktober Nkk valpeshowet var?

Men den utstillingen NKK Stavanger, når er den? og hvor?

Nkk rogaland den 10 og 11 september skal være i Orre hallen. (lurer på om det var der valpeshowet også skulle være den 16 okt.)

Den 29 oktober er det norsk japansk spisshund klubb som arrangerer, og det var i fjor på Dale, men vet ikke om det er der i år! (har ikke meldt på selv enda, men det står sikkert info på sidene deres :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på NKK Stavanger, ja :P Skal stille Cita og en dalmantiner... Blir litt kjedelig å vente :P Så bare si ifra dersom noen har en hund jeg kan handle :P

Muligens eg gjør det! Hvertfall hvis flere av dem får HP... da kan det vær at eg blir stående med 3-4 i vinnerklassen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på NKK Stavanger, ja :P Skal stille Cita og en dalmantiner... Blir litt kjedelig å vente :P Så bare si ifra dersom noen har en hund jeg kan handle :P

Ohh, da får jeg truffet deg og Cita..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lazita: har NJSK egne sider? Har leita meg skvett i hjel her, men finne ikke!

ja det har de, de har ikke hatt siden så lenge med det er en fin side.

http://www.japansk-spisshund.net/

japanerklubben pleier å ha utstilling for alle raser uansett gruppe.

regner med at de skal det i år også forde om de har hatt en dobbel utstilling i Moss for alle raser(de gjorde det no slik i fjord i hvertfall). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...