Gå til innhold
Hundesonen.no

Brennende sol hos dere?

HHC

Fargen er?  

44 stemmer

1. 1.

• Fortsatt like bleik
      19
    • Litt friskere farge
      8
    • Fått farge i solen
      3
    • Fått farge og skille
      11
    • Jukset meg tan-brun
      3
    • Jukset med syden
      0

Recommended Posts

Skrevet

Brun? :) Det blir jeg nok aldri. Jeg har begynt å slå meg til ro med at jeg har valget mellom griserosa og hvit, så jeg smører meg og håper på en svak brun-rosa farge i August. Men jeg begynner å venne meg til at folk blir blendet når jeg tar av meg jakken! :)

Det er grisevarmt her hos oss for tiden. I dag var det 21 grader i skyggen! Hjemme hos oss er det så varmt at vi allerede har begynt å kjøle ned med aircondition. Huset er så godt isolert og har masse vinduer, så det blir ekstremt varmt og nesten ulevelig her om sommeren. Det kan bli en smule slitsomt om det skal holde på sånn som nå i mange måneder liksom

Skrevet
Brun? :) Det blir jeg nok aldri. Jeg har begynt å slå meg til ro med at jeg har valget mellom griserosa og hvit, så jeg smører meg og håper på en svak brun-rosa farge i August. Men jeg begynner å venne meg til at folk blir blendet når jeg tar av meg jakken! :)

Det er grisevarmt her hos oss for tiden. I dag var det 21 grader i skyggen! Hjemme hos oss er det så varmt at vi allerede har begynt å kjøle ned med aircondition.

:P Her sitter vi med ovn på, og jeg vurderer å hente ved for å fyre opp i tillegg! Sukk *vurdere å emigrere sørover*

Guest Christine
Skrevet
Det verste jeg vet er jenter med lag på lag med brunkrem også ser de oransje ut *spyyy*

Takk! :icon_fun:

Skrevet
Det er jo meg du snakker om! :)

Skal ta sol et par dager(uker :P ) nå, må jo bli brun før sommeren vettu! :P

Har aldri skjønt poenget med å ta sol FØR sommeren (eller ta sol i det hele tatt)? Da blir du jo snart brun uansett... :)

Guest Christine
Skrevet
Har aldri skjønt poenget med å ta sol FØR sommeren (eller ta sol i det hele tatt)? Da blir du jo snart brun uansett... :)

1. Fordi jeg har konfirmasjon snart= masse bilder

2. Fordi jeg ikke vil sole meg bleik

3. Fordi jeg har dritt meg ut fordi jeg har ikke var så brun som veninna mi :)(den historien er vanskelig å glemme)

4. Fordi jeg vil!

:P

Skrevet

Å ta sol er vel kreftfremkallende? Det sier mamma :)

Dessuten, hva er greia med å være brun før sommern? Det er helt naturlig å være bleik etter vintern liksom.

Det ser falskt ut når man er brun hele året, syns jeg da. Med mindre man har vært i syden o.l. og da er man som regel rød.

Og nei, det er ikke det at jeg er misunnlig siden jeg aldri blir brun :)

Skrevet

Ikke tør jeg å ta solarium lenger heller etter å ha sitt final destination 3! Så nå er det bare en mulighet igjen for meg; Spray tan! Damtamdam!

Skrevet

Seriøst, er sånn derre spray-ting noe bedre da? Inneholder jo kjemikalier det og, for å få brunfarge liksom. Er skeptisk til den og jeg. Man får sikkert hudproblemer når man runder 50 ellernoe, sånn som med dissa hudkremene på 50-tallet.

Og jeg har sett så innmari mange med skjolder, er ikke mye pent det heller, og brunfargen er unaturlig syns jeg.

Skrevet
Å ta sol er vel kreftfremkallende? Det sier mamma :)

Dessuten, hva er greia med å være brun før sommern? Det er helt naturlig å være bleik etter vintern liksom.

Det ser falskt ut når man er brun hele året, syns jeg da. Med mindre man har vært i syden o.l. og da er man som regel rød.

Og nei, det er ikke det at jeg er misunnlig siden jeg aldri blir brun :)

Så enig, så enig :P

Skrevet

Det gjelder ikke alle :) Vanskelig å bli brun når det ikke er sol (ev ikke varmt nok til å gå med bar hud) mange dagene i strekk. Og det er litt godt å faktisk få litt farge, selv om det ikke er helt naturlig. Ikke at jeg tar sol, har gjort det en gang og noe så gørrkjedelig :closedeyes: Men jeg skjønner hvorfor noen, iallefall der jeg kommer fra som ikke har så fryktelig mange dager det går an å sole seg uten å fryse.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Altså, jeg bor i Finnmark. Det er sikkert fortsatt kaldere her enn de fleste steder i landet (rundt 15 i sola i dag, 1,1 ute nå), men det er strålende sol, og etter to ukesturer på ski på vidda og en ukestur med hundespann har jeg som sjelden får farge et nydelig sterkt skille etter lue og solbriller pluss ett rett over hendene fordi jeg har gått på ski uten votter... Mye sykling i sola med hjelm har selvfølgelig gjort saken enda bedre :rolleyes:

Skrevet

Jeg får en flott, sinna rødfarge med store hovne nupper på (kraftig soleksem), og i tillegg er øynene mine svært lysfølsomme. Holder meg i skyggen, godt tildekket jeg! :rolleyes:

Skrevet

For at jeg i det hele tatt skal få en anelse brunfarge, må jeg ta solarium. Soling på en likblek hud tar laaang tid før man ser noe forskjell. Og så lang sommer har vi ikke her i nord. Defor vil jeg ta solarium for å slippe å se blåhvit ut de få gangene jeg får gå med midre klær enn vanlig.

Nå er det jo netopp blitt vår her da, så noe soling utendørs er ikke noen realitet her. Noe varme blir det ikke før i slutten av juni eller noe. (kanskje)

Skrevet
Solen kommet hos dere?

Her ligger vi ute i hvert friminutt om dagen, har blitt litt farge, og oppdaget så smått et lite skille i går :)

HERLIG!

Hvordan er det ellers i landet!?

PS; Syden og solarium er "juks" :)

Hehe, du glemte alternativet "soleksem" :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...