Gå til innhold
Hundesonen.no

Brennende sol hos dere?

HHC

Fargen er?  

44 stemmer

1. 1.

• Fortsatt like bleik
      19
    • Litt friskere farge
      8
    • Fått farge i solen
      3
    • Fått farge og skille
      11
    • Jukset meg tan-brun
      3
    • Jukset med syden
      0

Recommended Posts

Brun? :) Det blir jeg nok aldri. Jeg har begynt å slå meg til ro med at jeg har valget mellom griserosa og hvit, så jeg smører meg og håper på en svak brun-rosa farge i August. Men jeg begynner å venne meg til at folk blir blendet når jeg tar av meg jakken! :)

Det er grisevarmt her hos oss for tiden. I dag var det 21 grader i skyggen! Hjemme hos oss er det så varmt at vi allerede har begynt å kjøle ned med aircondition. Huset er så godt isolert og har masse vinduer, så det blir ekstremt varmt og nesten ulevelig her om sommeren. Det kan bli en smule slitsomt om det skal holde på sånn som nå i mange måneder liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun? :) Det blir jeg nok aldri. Jeg har begynt å slå meg til ro med at jeg har valget mellom griserosa og hvit, så jeg smører meg og håper på en svak brun-rosa farge i August. Men jeg begynner å venne meg til at folk blir blendet når jeg tar av meg jakken! :)

Det er grisevarmt her hos oss for tiden. I dag var det 21 grader i skyggen! Hjemme hos oss er det så varmt at vi allerede har begynt å kjøle ned med aircondition.

:P Her sitter vi med ovn på, og jeg vurderer å hente ved for å fyre opp i tillegg! Sukk *vurdere å emigrere sørover*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Har aldri skjønt poenget med å ta sol FØR sommeren (eller ta sol i det hele tatt)? Da blir du jo snart brun uansett... :)

1. Fordi jeg har konfirmasjon snart= masse bilder

2. Fordi jeg ikke vil sole meg bleik

3. Fordi jeg har dritt meg ut fordi jeg har ikke var så brun som veninna mi :)(den historien er vanskelig å glemme)

4. Fordi jeg vil!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta sol er vel kreftfremkallende? Det sier mamma :)

Dessuten, hva er greia med å være brun før sommern? Det er helt naturlig å være bleik etter vintern liksom.

Det ser falskt ut når man er brun hele året, syns jeg da. Med mindre man har vært i syden o.l. og da er man som regel rød.

Og nei, det er ikke det at jeg er misunnlig siden jeg aldri blir brun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, er sånn derre spray-ting noe bedre da? Inneholder jo kjemikalier det og, for å få brunfarge liksom. Er skeptisk til den og jeg. Man får sikkert hudproblemer når man runder 50 ellernoe, sånn som med dissa hudkremene på 50-tallet.

Og jeg har sett så innmari mange med skjolder, er ikke mye pent det heller, og brunfargen er unaturlig syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta sol er vel kreftfremkallende? Det sier mamma :)

Dessuten, hva er greia med å være brun før sommern? Det er helt naturlig å være bleik etter vintern liksom.

Det ser falskt ut når man er brun hele året, syns jeg da. Med mindre man har vært i syden o.l. og da er man som regel rød.

Og nei, det er ikke det at jeg er misunnlig siden jeg aldri blir brun :)

Så enig, så enig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt poenget med å ta sol FØR sommeren (eller ta sol i det hele tatt)? Da blir du jo snart brun uansett... :)

Det gjelder ikke alle :) Vanskelig å bli brun når det ikke er sol (ev ikke varmt nok til å gå med bar hud) mange dagene i strekk. Og det er litt godt å faktisk få litt farge, selv om det ikke er helt naturlig. Ikke at jeg tar sol, har gjort det en gang og noe så gørrkjedelig :closedeyes: Men jeg skjønner hvorfor noen, iallefall der jeg kommer fra som ikke har så fryktelig mange dager det går an å sole seg uten å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Altså, jeg bor i Finnmark. Det er sikkert fortsatt kaldere her enn de fleste steder i landet (rundt 15 i sola i dag, 1,1 ute nå), men det er strålende sol, og etter to ukesturer på ski på vidda og en ukestur med hundespann har jeg som sjelden får farge et nydelig sterkt skille etter lue og solbriller pluss ett rett over hendene fordi jeg har gått på ski uten votter... Mye sykling i sola med hjelm har selvfølgelig gjort saken enda bedre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en flott, sinna rødfarge med store hovne nupper på (kraftig soleksem), og i tillegg er øynene mine svært lysfølsomme. Holder meg i skyggen, godt tildekket jeg! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at jeg i det hele tatt skal få en anelse brunfarge, må jeg ta solarium. Soling på en likblek hud tar laaang tid før man ser noe forskjell. Og så lang sommer har vi ikke her i nord. Defor vil jeg ta solarium for å slippe å se blåhvit ut de få gangene jeg får gå med midre klær enn vanlig.

Nå er det jo netopp blitt vår her da, så noe soling utendørs er ikke noen realitet her. Noe varme blir det ikke før i slutten av juni eller noe. (kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen kommet hos dere?

Her ligger vi ute i hvert friminutt om dagen, har blitt litt farge, og oppdaget så smått et lite skille i går :)

HERLIG!

Hvordan er det ellers i landet!?

PS; Syden og solarium er "juks" :)

Hehe, du glemte alternativet "soleksem" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...