Gå til innhold
Hundesonen.no

Brennende sol hos dere?


HHC

Fargen er?  

44 stemmer

  1. 1.

    • Fortsatt like bleik
      19
    • Litt friskere farge
      8
    • Fått farge i solen
      3
    • Fått farge og skille
      11
    • Jukset meg tan-brun
      3
    • Jukset med syden
      0


Recommended Posts

Brun? :) Det blir jeg nok aldri. Jeg har begynt å slå meg til ro med at jeg har valget mellom griserosa og hvit, så jeg smører meg og håper på en svak brun-rosa farge i August. Men jeg begynner å venne meg til at folk blir blendet når jeg tar av meg jakken! :)

Det er grisevarmt her hos oss for tiden. I dag var det 21 grader i skyggen! Hjemme hos oss er det så varmt at vi allerede har begynt å kjøle ned med aircondition. Huset er så godt isolert og har masse vinduer, så det blir ekstremt varmt og nesten ulevelig her om sommeren. Det kan bli en smule slitsomt om det skal holde på sånn som nå i mange måneder liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun? :) Det blir jeg nok aldri. Jeg har begynt å slå meg til ro med at jeg har valget mellom griserosa og hvit, så jeg smører meg og håper på en svak brun-rosa farge i August. Men jeg begynner å venne meg til at folk blir blendet når jeg tar av meg jakken! :)

Det er grisevarmt her hos oss for tiden. I dag var det 21 grader i skyggen! Hjemme hos oss er det så varmt at vi allerede har begynt å kjøle ned med aircondition.

:P Her sitter vi med ovn på, og jeg vurderer å hente ved for å fyre opp i tillegg! Sukk *vurdere å emigrere sørover*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Har aldri skjønt poenget med å ta sol FØR sommeren (eller ta sol i det hele tatt)? Da blir du jo snart brun uansett... :)

1. Fordi jeg har konfirmasjon snart= masse bilder

2. Fordi jeg ikke vil sole meg bleik

3. Fordi jeg har dritt meg ut fordi jeg har ikke var så brun som veninna mi :)(den historien er vanskelig å glemme)

4. Fordi jeg vil!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta sol er vel kreftfremkallende? Det sier mamma :)

Dessuten, hva er greia med å være brun før sommern? Det er helt naturlig å være bleik etter vintern liksom.

Det ser falskt ut når man er brun hele året, syns jeg da. Med mindre man har vært i syden o.l. og da er man som regel rød.

Og nei, det er ikke det at jeg er misunnlig siden jeg aldri blir brun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, er sånn derre spray-ting noe bedre da? Inneholder jo kjemikalier det og, for å få brunfarge liksom. Er skeptisk til den og jeg. Man får sikkert hudproblemer når man runder 50 ellernoe, sånn som med dissa hudkremene på 50-tallet.

Og jeg har sett så innmari mange med skjolder, er ikke mye pent det heller, og brunfargen er unaturlig syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta sol er vel kreftfremkallende? Det sier mamma :)

Dessuten, hva er greia med å være brun før sommern? Det er helt naturlig å være bleik etter vintern liksom.

Det ser falskt ut når man er brun hele året, syns jeg da. Med mindre man har vært i syden o.l. og da er man som regel rød.

Og nei, det er ikke det at jeg er misunnlig siden jeg aldri blir brun :)

Så enig, så enig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt poenget med å ta sol FØR sommeren (eller ta sol i det hele tatt)? Da blir du jo snart brun uansett... :)

Det gjelder ikke alle :) Vanskelig å bli brun når det ikke er sol (ev ikke varmt nok til å gå med bar hud) mange dagene i strekk. Og det er litt godt å faktisk få litt farge, selv om det ikke er helt naturlig. Ikke at jeg tar sol, har gjort det en gang og noe så gørrkjedelig :closedeyes: Men jeg skjønner hvorfor noen, iallefall der jeg kommer fra som ikke har så fryktelig mange dager det går an å sole seg uten å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Altså, jeg bor i Finnmark. Det er sikkert fortsatt kaldere her enn de fleste steder i landet (rundt 15 i sola i dag, 1,1 ute nå), men det er strålende sol, og etter to ukesturer på ski på vidda og en ukestur med hundespann har jeg som sjelden får farge et nydelig sterkt skille etter lue og solbriller pluss ett rett over hendene fordi jeg har gått på ski uten votter... Mye sykling i sola med hjelm har selvfølgelig gjort saken enda bedre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en flott, sinna rødfarge med store hovne nupper på (kraftig soleksem), og i tillegg er øynene mine svært lysfølsomme. Holder meg i skyggen, godt tildekket jeg! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at jeg i det hele tatt skal få en anelse brunfarge, må jeg ta solarium. Soling på en likblek hud tar laaang tid før man ser noe forskjell. Og så lang sommer har vi ikke her i nord. Defor vil jeg ta solarium for å slippe å se blåhvit ut de få gangene jeg får gå med midre klær enn vanlig.

Nå er det jo netopp blitt vår her da, så noe soling utendørs er ikke noen realitet her. Noe varme blir det ikke før i slutten av juni eller noe. (kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen kommet hos dere?

Her ligger vi ute i hvert friminutt om dagen, har blitt litt farge, og oppdaget så smått et lite skille i går :)

HERLIG!

Hvordan er det ellers i landet!?

PS; Syden og solarium er "juks" :)

Hehe, du glemte alternativet "soleksem" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...