Gå til innhold
Hundesonen.no

Pent brukt belgervalp gies bort


Mud

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Jeg tar imot det meste, bare noen tar en svart tornado i innbytte... Er meget uforutsigbar, varierer noe i styrken (men aldri helt borte), beveger seg raskt og skifter stadig retning, er som regel helt umulig å stoppe. Skadevirkningene er store og det meste i dens vei bli liggende i ruiner.

Jeg tror jeg dævver......... :)

Jeg er forøvrig stum av beundring over at noen kan beholde roen i en slik setting og faktisk huske å ta bilder......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Jeg er forøvrig stum av beundring over at noen kan beholde roen i en slik setting og faktisk huske å ta bilder......

Jeg har kommet til slike rom ganske ofte, da er problemet å komme på kameraet imellom all latterkrampen. :)

Husket på å ta et bilde en gang, men da var det bare blåbær i forhold til hva hun finner på enkelte ganger:

rotekopp2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund på utlån for en periode... Hun spiser alt og ingenting, og da mener jeg virkelig alt og ingenting, enten det er kaviartuber, matpakka di, deig til tjue kanelboller, en halvkilo med reker (med skall), alt av søppel som finnes ute, hønselort, gjødsel, kaken du skulle servere i middagsselskapet ditt, bananer, tomater, mat som er innpakket (inkludert tørrforprøver, karameller og brød hun har funnet i brødskuffen (som forøvrig var lukket)) og alt annet som kanskje kan minne om noe som en gang kan ha inneholdt mat.

Hun er veldig flink til å flise opp veden din om hun kjeder seg, og kan også være behjelpelig med å rive i stykker pappkartonger og isbokser om det trengs.

En fin hund som kan ha en tendens til å kjøre sitt eget løp under lydighetstrening fordi hun får ferten av noe som lukter godt, men ellers leveres hun faktisk med både av- og påknapp, girkasse og bremser (innimellom).

NB: Bør ikke komme til hjem med hannhunder, da du vil bruke mesteparten av tiden på å plukke hannhunden ned fra tispas rygg. Hun bør nok heller ikke komme i hjem med tisper, da hun kan ha en tendens til å ri på noen av dem i enkelte situasjoner.

Selges billig. Kan gjerne bytte mot en søt valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Her var det mye lekkert ja! (Fluegjeting! Noe så uunnværlig - nå kommer jo sommeren snart!)

Kan bidra litt også - kan starte med makuleringsavdelingen her - har 1 stk tomsing som tar seg av ca 10 cm Ikea-teppe pr dag (NB! Går fint gjennom fordøyelsen og gir spennende hundelorter helt utenom det vanlige - ca 0.5 - 0.75 m lange og fargerike - husk mottoet" sett farge på tilværelsen"), ingen av-knapp - er faktisk så nært opp til en perpetuum mobile man komme i real life - trenger lite søvn - her har man mulighet til underholdning på døgnbasis!! Denne fantastiske innretningen lager også CD-konfetti som kun fantasien setter begrensning for anvendelsesområder for som feks ... æ... hisse opp ektemenn? Skjære seg i føttene på? Brukes til å kaste på brudeparet istedenfor ris (duer blir visstnok syke av ris..).. (note to self: finn flere anvendelsesområder, faenskapen må da kunne brukes til noe), makuleringsavdelingen er også veldig oppegående på materialutforskning - har du kontroll på hva møblene dine er stoppet med feks? Har du noen gang tenkt på hvordan en sofa er konstruert? Eller hvordan fjæringene i en rammemadress er festet? I tillegg har denne avdelingen mange spennende forslag til alternativ møblering - helt uhemmet av vanlige møbleringskonvensjoner. Hvem sier at stoler skal stå rett opp og ned? Eller at gardiner på liv og død skal henge i vinduene - gardiner er fine som alternative gulvtepper de (ihvertfall når Ikea-teppene er spist opp..). I tilfelle man blir litt skremt av all denne kreativiteten, så skal man være klar over at makuleringsavdelingen kun jobber i det skjulte - sånn at du kan bli riktig overrasket og glad når du kommer trett og sliten hjem fra jobb!

Så har jeg ryddeavdelingen. Ryddeavdelingen står stortsett på av - og det er nok den største ulempen - den burde vært synkronisert med makuleringsavdelingen - men denne modellen nærmer seg 9 år så det er vel ikke annet å vente.Ryddeavdelingen tar seg av slike viktige ting som å ta CD-er ut av coverne sine, fjerne bokrygger og rydde lommer. Avdelingen har en helt unik funksjonalitet i forhold til skittentøy - spesielt truser - det gjelder innarbeiding av ekstra ventilasjon (og for de som bruker masse penger på sexy undertøy av spesiell type - ryddeavdelingen sparer en fullstendig for de kostnadene - selv den simpleste trusa blir noe helt eget etter ryddeavdelingen er ferdig med den! Kan på en måte kalle det "blondeeffekt uten blonder bare masse hull"!)

Ryddeavdelingen er noe inkompatibel med andre avdelinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordensavdelingens formann (ehhh... -kvinne) og vaktmester er sjokkert og rystet inn i beinmargen. Her er det mye feilvare ute og går tydeligvis - og hun vurderer å kontakte forbrukerrådet slik at det kan settes en stopper for denne produksjonen som helt klart har gått av skaftet ! Hun hevder at programvaren muligens må være infisert av et virus som har programmert varen med hakk i plata: "Makulere, dissekere, massakrere, partere, derivere, sortere....".

Nei, man holder seg selvsagt for god til å TYGGE på ting, og rote... sånt gjør man nemlig ikke for tenkt.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..papir og puter?! :rolleyes: Man biter jo gjerne sund både trappegelender og barnegrinder først, ikke sant! Og om det er innen rekkevidde tar man også sykkelhjul og sykkelseter. Da blir folka glade da! Og om man har et, er også hundehuset, dets hjørner mer spesifikt, fint til makkulering enner tannkvessing. Om hundesengen er laget av bast, plukker man ut og fletter opp en og en tråd før man slipper disse rundt om kring i en så stor radius som mulig. Til slutt prikken over i`en - Finskoene til det medlemmet av familien som var dum nok til å sette de innen en tyggeglad og makkuleringsvillig valps rekkevidde.

(Asketull er nå straks tre år, og en fryd å ha i hus, så han byttes ikke bort. Men på tiden dette inntraff var han rimelig gratis en periode han også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ting du vet du har, men ikke klarer å finne igjen? Da er dette maskinen for deg! Den er helautomatisk og selvgående, fungerer like godt ute som inne, går på alle typer drivstoff (inkludert skumgummi). Den finner hurtig frem alt du trodde du hadde mistet, og det du ikke visste du hadde. Alt blir samlet i en stor haug fortrinnsvis på stuegulvet eller gressplenen, men dessverre er av-knappen til makuleringsfunksjonen ødelagt, så man må skynde seg å redde de tingene man faktisk vil beholde, ellers går de i kverna. Denne modellen er svært hendig til destruksjon og "fjerning" av tepper, ryer og alle typer sengetøy, inkludert madrasser.

Har du pelshund, slipper du å støvsuge heretter, maskinen suger opp alle pelsdotter og hybelkaniner som kommer ut igjen i en prosessert, letthåndterlig kabel.

Den er selvsagt også svært behjelpelig med bioavfall, denne jobben tar den også på eget initiativ.

Den gjør hagearbeid i en fei, selv om resultatet som regel er diskutabelt, men en utmerket jordrake er det iallefall! Husk å sikre plener og blomsterbed, da denne funksjonen heller ikke er mulig å skru av.

Den har i utgangspunktet flere hastigheter, inkludert "av", men denne enheten ser ut til å ha et problem - som regel er det kun laveste eller høyeste hastighet som fungerer, og av-knappen har dårlig kontakt (kan sikkert fikses med litt elektrikerarbeid).

Den går godt sammen med det aller meste av levende individer, men enkelte mener at akkurat denne modellen skulle kommet i en mer passende farge, så jeg kan ikke garantere at den er dekorativ.

Vær obs på at den av og til går inn i self-destruct-modus og da forsøker å kortslutte seg selv, blant annet med opptenningsvæske og batterier. Hvis dette forekommer, kreves antakeligvis en kostbar og risikofylt servicesjekk. Kombinert med søkefunksjonen etter skjulte gjenstander er dette en artig utfordring!

Har også en større, tregere variant som spesialiserer seg på dyr elektronikk, f.eks. lomme-PCer og mobiltelefoner, men den fungerer også på mindre ting, som ladere til all slags utstyr. Den kan også lage flis av treverk. Denne er nok litt for plasskrevende for de fleste, ihvertfall i forhold til mengden arbeid den utfører, så jeg anbefaler den mindre for dem som virkelig trenger et arbeidsjern!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger ypperlig strømsparer, har du glemt å slå av lyset eller TVen før du går og legger deg? Da kutter denne enheten strømmen for deg, noe plast og kopper avfall kan forekomme, problemer med å slå på elektriske annlegg etterpå har forekommet. Som bonus får man også en tepperensker/fjerner på kjøpet, alt sammen er inkludert frakt og om du bestiller innen 14 dager får du med en snøkanon (Drivestoff er bomulls puter, noe dyr i drift) på kjøpet.

H.B.O. 10kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett stykk mellomstor maskin (Veldig hendig størrelse) gies gjerne bort.

Tre år gammel, så den er godt brukt ( Kan være ødelagt, men det burde man kunne fikse igjen)

Har støvsugerfunksjon, men ikke veldig kraftig sugeevne. Problemer med småsøsken som løper vekk fra deg når du skal be dem om noe? Ikke nå lenger, maskinen har nemlig tenner som den med glede setter forsiktig i en dinglende arm (med veldig lite trykk/press).

Lager mange forskjellige lyder, som særlig dukker opp når man stryker eller klapper på den.

Blir du lei av den og setter den ut i hagen er den så inteligent at den skjønner at du ikke vil ha noe med den å gjøre at den fjerner seg selv fra din tomt. Finner du ut at du vil ha den tilbake alikevel er det bare å lete etter nærmeste kuinngjerding, der vil du finne den ”stirrende” på kuene.

Lei av å gå ut med matsøpla? Det blir heller ikke noe problem med denne innretningen ;D

Maskinen lider av Selektiv Døvhet, noe som kan være en stor fordel hvis du er glad i fest med høy musikk.

Har mange kommandofunksjoner, men som jeg nevnte tidligere ser disse ut til å være ødelagte, men med riktig håndlag kan de nok fikses igjen. Den har også en innebyggd flue og maurfangerfunksjon, som inkluderer total massakering av de nevnte innsektene.

Noen interesserte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet til slike rom ganske ofte, da er problemet å komme på kameraet imellom all latterkrampen. :)

Husket på å ta et bilde en gang, men da var det bare blåbær i forhold til hva hun finner på enkelte ganger:

rotekopp2.jpg

Sånt fyll har (hadde..) vi i lenestolene våre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinmaskin selges til høystbydende over 20 kr. Dette er en genial løsning på det aller meste! Maskinen er delt i to, men kommer i samme pakke. Den ene delen er seiglivet, den andre delen går på høygir hele tiden, egenskaper som kompleterer hverandre. Avknappen fungerer tidvis på begge samtidig, men på-knappen er alltid lett å finne, og skrur på begge maskinene samtidig!

Har du problemer med bilder på veggene som ikke henger som de skal? Denne maskinen fikser det for deg! Den tar sats, flyr sammen mot bildene, og gjør at bildene endrer posisjon. Maskinen slutter ikke før DU er fornøyd!

Kombinmaskinen hjelper deg også å bli mer effektiv! Nå trenger du ikke lenger å gå ned trappen, denne maskinen tar deg med ned på en mye enklere måte, ved å komme i stor fart bakfra og gi deg et lite dytt. Spesielt hendig om du har klesvasken i hendene, siden den da hjelper deg å plukke den opp og legge den på passelige steder mens du gjør andre ting, som fx å stelle sår.

Plantene dine trenger du heller ikke å bekymre deg for mer. Maskinen sjekker flere ganger daglig om dine planter har det de trenger av gjødsel og næring for å leve. Planter som ser ut som de skal visne, blir hjulpet av maskinen sånn at lidelsens varighet forkortes. Halvparten av maskinen er også behjelpelig med å gjødsle innendørs, men litt elektrisk fiksing burde gjøre susen hvis du vil at den heller skal gjødsle utendørs, som den andre halvparten av kombimaskinen. Evt kan den andre delen av maskinen læres opp til å gjødsle innendørs, slik at du aldri trenger å gå ut av huset for å gå glipp av nye funksjoner på maskinen.

NB! Det som er mest genialt med kombi'en, er at den ene delen har en ekstremt god søkerfunksjon som leter opp ting som den andre delen skal makulere. Dette gjør den meget effektiv og utholdende, slik at søppel og rot som den mener du ikke trenger (inkl. mat) blir destruert raskere enn hvis det bare hadde vært en maskin som skulle gjort jobben! Ny programvare er dessverre ikke tilgjengelig enda, og den kan ikke programmeres til å ikke ta mat.

Når maskinen er i lademodus har du mulighet til å bare sitte stille og ikke gjøre noe, men med en gang du begynner å gjøre noe (lage mat, se på tv), starter maskinen opp av seg selv! Det blir med andre ord aldri kjedelig med denne kombimaskinen i hus! Den er til tider nokså underholdende, og tv og andre underholdningsmidler trengs derfor ikke.

Maskinen lades i hovedsak på natt, men du må påregne å bruke noe tid også på natt for at maskinen ikke skal lage lyd og gjødsle inne hvis det ikke er ønskelig. Høytalerne på maskinen er ødelagt, slik at den skurrer, og dette er dessverre uopprettelig. Volumknappen har heldigvis bare en innstilling, så du slipper å skru på den hele tiden!

Tar du med deg kombimaskinen ut, må du regne med å få endel kommentarer på design. Kommentarer på volumknapp og høytaler må også regnes med. Men akkurat dette bør kunne fikses med litt kjennskap til maskiner generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg egentlig begynner å bli fornøyd med maskinen jeg har jeg, her var det mye rart!

ps. Pointerguri, Lyra har vært en særdeles behagelig og grei valp frem til nå..nå er hun straks 7 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg egentlig begynner å bli fornøyd med maskinen jeg har jeg, her var det mye rart!

ps. Pointerguri, Lyra har vært en særdeles behagelig og grei valp frem til nå..nå er hun straks 7 mnd :)

Kjeften på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. Pointerguri, Lyra har vært en særdeles behagelig og grei valp frem til nå..nå er hun straks 7 mnd :)

Jeg tror mitt monster våkna sånn omtrent ved 6 mnd alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. Pointerguri, Lyra har vært en særdeles behagelig og grei valp frem til nå..nå er hun straks 7 mnd :)

Jeg tror mitt monster våkna sånn omtrent ved 6 mnd alder ;)

:)

Tror vi hopper over 6 og 7 mndrs bursdagsfeiringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Tror vi hopper over 6 og 7 mndrs bursdagsfeiringen. :)

Kan ikke vi bare gjøre en felles deal på at det gjør vi? :) Nå har jo min vært et såppas stort monster hittil, så kanskje hun har tatt det ut tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det som slår meg umiddelbart er at folk her inne enten jobber som selgere eller finleser salgsannonser med stor flid :)

Har ikke ledd å så mye på lang tid! Samtidig, som disse historiene fint trakk frem de mer bortgjemte minnene fra valpetiden til Sofus...(som han forøvrig ikke er helt ferdig med, gutten er jo bare to år må vite :) Men destruksjonsintervallene har sunket drastisk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så jeg griner her. så mange kreative hunder og allikvel elsker vi dem :rolleyes:

Må jo fortelle om sverigeturen vår og.

Vi blei foreldre til en liten prins like før jul, siden prinsen kom litt brått hadde vi ingen ting i hus. Så etter vi var skrevet ut fra sykehuset fant jeg brått på at vi skulle dra til sverige å kjøpe utstyr til han. Vi stabla unger og bikkje inn i bilen.

i svinesund kjøpte vi barneseng og div utstyr. Ble litt latter da vi skulle stable dette inn i en allerede overfylt bil.

Tabbe 1. Hvem snøsokk stabler unger og bikkje inn i bilen når en skal kjøpre møbler.

Og når vi først var i sverige måtte vi jo handle litt mat. Hunden ble igjen for å passe bilen. Etter i hadde handla mat, kom jeg på at det var en babybutikk til jeg bare måtte innom. Så sakt, så gjort.

Tabbe 2: hvem pokker er dume nok til å sette igjen en hund i bilen sammen med 14 kg kjøtt og 100 poser med matvarer. :whistle:

Kan tro at Tarzangutten hadde holdt fest mens vi var borte. på under en halvtime hadde han rekki å spise opp nesten 2 kg flaskefilet og rive 9 kg kjøttdeig rundt ihele bilen. Skinkesteika var slikka på :twitch:

Stakkar prinsen var spysyk hele veien hjem.

Lærdom: hunder skal ikke være med på harryturer til sverige uten bur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Gode poeng, setter pris på innspill @simira :)!  Jeg forstår utgangspunktet ditt, og hvorfor du tenker det ja - og jeg er ikke uenig rent objektivt sett basert på det jeg har skrevet i innlegget. Jeg mener basert på samtalene jeg har hatt med de, og observasjon av valpen - at det virker som om de har gjort en grei jobb med valpen altså, men litt dessverre snevert i forhold til sosialisering i miljø utenom der valpen er vokset opp og særlig på det å være alene. Noe de selv åpent sier. De skulle absolutt ha trent med den alene ja. De hadde tiltenkt at den skulle bli værende på gården, også ble det ikke slik - dessverre. Den er vane med bilkjøring, kloklipp, børsting, dusj/vask, mennesker som kommer og går på gården etc. Verken valpen eller andre hundene markerte ikke noe på at jeg kom og de var egentlig bare mest gira på at det kom en ny person der. Ingen bjeffing i det hele. Mammahunden på gården var litt skeptisk en liten time før hun ble kompis. Svaret er nok et direkte nei. Derfor må jeg har hunden med på jobb, noe som heldigvis går greit i mitt tilfelle. Tenker en uke der det blir mest meg å hunden på hjemmekontor, dersom hun kommer seg til rette så går vi over i kontor-hund noen mnd der vi jobber sakte over tid med å bli mer selvstendig. Jeg er klar for at hunden blir litt jobb, men på sikt håper jeg at hun blir en grei selvstendig nok hund da jeg også driver litt reising i ny og ne. Har to turer der jeg blir borte totalt to uker resten av året, så håper at denne fasen skal gå greit for henne.  Det er snakk om en schæfer som har brukshund gener ja, men ikke ren bruksschæfer. Har ingen planer om bruk utenom å la henne drive søk for morro. Har hatt store hunder før slik som Bernersennen og labdrador men de har blitt adoptert i voksen alder, og ville derfor høre litt ang det å hente henne inn når jeg ser at hun har litt angst.  Slik det ser ut nå er nok ikke det en mulighet dessverre. Mulig at noe kan ordnes med søsterhunden, men det å ha ansvar for to brukschæfer-valper alene blir kanskje litt ekstremt.
    • Jeg ville droppet det. Ikke på grunn av separasjonsangsten og at det kan bli en utfordring å overkomme, men fordi situasjonen tyder på at eier ikke har lagt nevneverdig grunnarbeid i valpen. Uavhengig av om det var planen å beholde valpen eller ikke hadde den hatt fordel av alenetid og alenetrening. Hva annet av grunnleggende trening mangler, tenker jeg. Har hunden kjørt bil noe særlig? Opplevd ulike miljøer, underlag, møtt ulike mennesker, hunder og dyr utenfor husholdningen, osv.? Er hun trent på å være alene i det hele tatt, om enn sammen med de andre hundene? Du må ihvertfall være klar over at her tar du potensielt på deg et prosjekt med en valp som ikke nødvendigvis har fått grunntrening som det er en fordel å få inn de første månedene. Hvis du først skal gå for det, og har tid til prosjektet, så ville jeg hentet henne så raskt som mulig. Om du vil gjøre overgangen lettere ville jeg heller lånt med mor eller søster i starten, og jobbet MYE med valpen alene for å knytte bånd til deg. Uansett vil hunden være disponert for separasjonsangst og alenetrening vil ta mye tid, samt alt av annet som potensielt ikke er jobbet med fra starten. Særlig hvis det er snakk om en bruksschæfer, som er rasen i profilen din, og du har planer for bruk, så ville jeg nok gått for en hund med litt tryggere bakgrunn enn dette.
    • Høres det ut som en dårlig plan da ? Og er det veldig negativt for oppdretter om jeg bestiller to valper fra samme kull? Ville dere solgt til meg da? Redd vedkommende bare skal skygge banen vekk fra å velge meg som kjøper da. Virker jeg useriøs da ?
    • Hei, ser etter litt innspill om en valp jeg er i prosessen med å kanskje adoptere - om alt går seg til og eierne er enige. Har anonomymisert endel info om hunden av den grunn. 5 mnd gammel tispe, som har vokst opp ilag med søsteren (også 5 mnd gml) og mamma, har bodd med de hele livet hennes. Søsterhunden er bor ikke fast der, men er innom i helger. Ellers en snill, lydig og matmovitert jente. Glad i kos og berøring og ellers bra gemytt. Casen er at hunden er vokst opp med søstra og moren sin, og har aldri vært noe særlig alene uten søstra og (særlig) moren.  Ved første forsøk å gå på tur alene med hun får hun et fryktelig stressnivå, og vil knapt gå en meter uten å bli lurt avgårde med godbiter. Noen ganger glemmer hun at 'flokken' mangler og er ivrig og glad, før det går noen sekunder der hun leter etter søstra og mora igjen. Tydelig at hunden er ganske sterkt kobla i mora og søstra si, og stresser når hun ikke finner de. Dette var dog turforsøk første gangen jeg møtte hunden, ifl eier har de aldri gått på tur med kun henne alene.  Jeg som mulig ny eier ønsker at overgangen skal gå så bra som mulig for henne til sitt poensielt nye hjem, men vil høre erfaringer fra noen som har gjort noe lignende.  Skal man ta valpen rett ut av miljøet hun er i nå, eller forsøke å bygge bånd til hunden før det gjøres? Hunder knytter seg jo ganske sterkt i folka og stedene de vokser opp med, og båndene blir sterkere etter hvert som tida går - men er mulig også det blir litt brutalt å rive henne opp slik som det er. Står vel mest på ideen om å møte henne to-tre ganger også ta henne med, men vil gjerne høre hva folk har av opplevelser eller tanker. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...