Gå til innhold
Hundesonen.no

Pent brukt belgervalp gies bort


Mud

Recommended Posts

Pent brukt belgervalp (okt 06 modell) gies bort til hundekjære mennesker med lite å bedrive tiden med. Den kommer med utømmelige Duracell batterier og flere lydeffekter.Denne passer spesiellt godt til deg som simpetlhen ELSKER å rydde,har en utømmelig truseskuff og lav terskel for kjedesomhet.

Billmerke: Monster

ps. den nye og oppgraderte versjonen inneholder programmet "vedmakulatoren".

20070504_0495.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Åh! Endelig kan jeg si det samme til deg som jeg fikk høre når min monsterbelger plutselig våknet.. Velkommen inn i belgereierenes rekker :yes:

De er søte i den alderen, liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer den som kjøkkenkvern og papirmakulator? I så fall byr jeg høyt!

(Herlig bilde :yes: )

Den kverner og makulerer alt du måtte ønske (eller eventuellt ikke ønske).

Yodel: Bare High speed desverre <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

hehe men ikke som da flaten min var liten han tok konsekvent og makulerte regninger. Morro å høre om rmpestrekene til alle andre da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Endelig kan jeg si det samme til deg som jeg fikk høre når min monsterbelger plutselig våknet.. Velkommen inn i belgereierenes rekker :yes:

De er søte i den alderen, liksom :rolleyes:

Hun var jo så søt så lenge... hvor ble den søte snille valpen av? :)

Rett skal være rett: hvem pokker går fra en kampglad belgervalp og et klesstativ!? Vedkubber er til å lage pittesmå pinner av, det har hun bestemt seg for den siste uken..Å la posten ligge på stuebordet er bare idiotisk, og alle de små tusen stoffbitene som ligger strødd stammer fra innmaten til en Rufwear dummy. Den lå høyt oppe når jeg dro og er favoritt leken til en høy og mørk gutt som er glad i å klatre :) Men han pleier ikke ødlegge sånt da.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! :)

Den som vil ha belgermonsteret kan også få med en brun vorstehertornado. Det er bare å slå til, 2 allsidige makulatorer som dekker alle dine destrueringsbehov. :yes: Vorsteheren kommer også med kjøkkenkvern, fungerer med all slags kjøkkenavfall - det være seg tørkepapir eller grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! :yes:

Den som vil ha belgermonsteret kan også få med en brun vorstehertornado. Det er bare å slå til, 2 allsidige makulatorer som dekker alle dine destrueringsbehov. :) Vorsteheren kommer også med kjøkkenkvern, fungerer med all slags kjøkkenavfall - det være seg tørkepapir eller grønnsaker.

Du burde være glad du får øvd deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var jo så søt så lenge... hvor ble den søte snille valpen av? :yes:

Rett skal være rett: hvem pokker går fra en kampglad belgervalp og et klesstativ!? Vedkubber er til å lage pittesmå pinner av, det har hun bestemt seg for den siste uken..Å la posten ligge på stuebordet er bare idiotisk, og alle de små tusen stoffbitene som ligger strødd stammer fra innmaten til en Rufwear dummy. Den lå høyt oppe når jeg dro og er favoritt leken til en høy og mørk gutt som er glad i å klatre :) Men han pleier ikke ødlegge sånt da.. <_<

Hehe, kjenner jeg er bitte litt glad for at jeg fikk min ferdig, voksen og lydig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger det med bruksanvisning på den?

Nei desverre. Glem alt du har lest av vanlige hundebøker, den er ikke så opptatt av å følge sånt, men det følger med en support funksjon som holder til i Holland. Kan kontaktes via mail eventuellt telefon og bistår gjerne med komentarer som "congratulations with a handfull of laeken" i tillegg til mer konkrete råd om hvordan man får den til å fungere best mulig.Desverre på gebrokkent engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde være glad du får øvd deg :yes:

Haha, ja kan være jeg blir glad for de godt innarbeidede rutinene vi har fått etter å ha hatt tornadoen i hus i et års tid; Posten har vi for lengst lært at må sorteres med det samme - reklamen må kastes i dertil egnet søppelbøtte som må på et eget rom med dørhåndtaket snudd feil vei slik at tornadoen ikke får åpnet døra, klesstativ må være innelåst på badet i øverste etasje og leker.. vel.. de bør være i minimum to meters høyde hvis vi er interesserte i å leke med dem mer enn èn gang.. + diverse andre ting som man ikke gidder snakke om engang.. det er en helt egen livsstil.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yes: Herlig. Glad jeg har liten valp. Selv om hun er turbo og henger i klesvasken med gjevne mellomrom, så er det begrenset hvor mye knøttet på snart 3 kg klarer å drepe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha...nå fikk du meg til å skrattle...

Det var virkelig morsomt bilde...og tekst...

jeg har aldri hatt kamera tilgjengelig etter enn sånn omøblering her hjemme,men kan garantere at det er ikke sjeldent det har sjedd nei.Utrolig trøttandes,men likevel så sjarmerende de krapylene er...

Flere ganger jeg har kommet hjem så blir jeg så matt at jeg bare siger sammen uten å si ett ord...så blir jeg sittende apatisk og får lysst å grine..Så fælt kan det føles.

Så..jeg føler med deg..Men må si at det var en kjempeskjønn liten jæ''l som lå på gulvet der...

Muligens litt skyldig blikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessert i å bytte i pent brukt BCvalp, 16 uker gammel? Kommer med av og påknapp, lydeffekter (dessverre er volumknappen defekt), skarpe tenner som kan brukes til det meste, spesialitet: jakker, sokker og truser. Snører alle sko strammere, så det bli vrient å få de på seg dersom man må raskt ut. Det må man, for hun er ikke helt ferdig husren enda. Gjeter ikke kuer, men andre hunder med glede.

Bill. mrk. skosnøreren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var jo så søt så lenge... hvor ble den søte snille valpen av? :yes:

Tja.. Hun ligger vel gjemt inni der et sted og kommer ikke frem igjen før om et år eller to, kanskje? ;)

Rett skal være rett: hvem pokker går fra en kampglad belgervalp og et klesstativ!? Vedkubber er til å lage pittesmå pinner av, det har hun bestemt seg for den siste uken..Å la posten ligge på stuebordet er bare idiotisk, og alle de små tusen stoffbitene som ligger strødd stammer fra innmaten til en Rufwear dummy. Den lå høyt oppe når jeg dro og er favoritt leken til en høy og mørk gutt som er glad i å klatre :) Men han pleier ikke ødlegge sånt da.. <_<

Hva han pleier å gjøre, og hva han lar seg rive med til å gjøre når du ikke er der, er ikke nødvendigvis det samme har jeg funnet ut (skuler bort på en viss frk. Dinersen)

Men, pinner og vedkubber skal man selvsagt lage tannpirkere av, alle tøyleker bør selvsagt dissikeres i stor stil, post må makuleres, undertøy skal bæres med ut i stua og legges igjen på alle tenkelige og utenkelige steder, og alle skatter mor har gjemt unna, må leites opp og graves ned under teppet i sofaen eller dyna i hundesenga.. Sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Gode poeng, setter pris på innspill @simira :)!  Jeg forstår utgangspunktet ditt, og hvorfor du tenker det ja - og jeg er ikke uenig rent objektivt sett basert på det jeg har skrevet i innlegget. Jeg mener basert på samtalene jeg har hatt med de, og observasjon av valpen - at det virker som om de har gjort en grei jobb med valpen altså, men litt dessverre snevert i forhold til sosialisering i miljø utenom der valpen er vokset opp og særlig på det å være alene. Noe de selv åpent sier. De skulle absolutt ha trent med den alene ja. De hadde tiltenkt at den skulle bli værende på gården, også ble det ikke slik - dessverre. Den er vane med bilkjøring, kloklipp, børsting, dusj/vask, mennesker som kommer og går på gården etc. Verken valpen eller andre hundene markerte ikke noe på at jeg kom og de var egentlig bare mest gira på at det kom en ny person der. Ingen bjeffing i det hele. Mammahunden på gården var litt skeptisk en liten time før hun ble kompis. Svaret er nok et direkte nei. Derfor må jeg har hunden med på jobb, noe som heldigvis går greit i mitt tilfelle. Tenker en uke der det blir mest meg å hunden på hjemmekontor, dersom hun kommer seg til rette så går vi over i kontor-hund noen mnd der vi jobber sakte over tid med å bli mer selvstendig. Jeg er klar for at hunden blir litt jobb, men på sikt håper jeg at hun blir en grei selvstendig nok hund da jeg også driver litt reising i ny og ne. Har to turer der jeg blir borte totalt to uker resten av året, så håper at denne fasen skal gå greit for henne.  Det er snakk om en schæfer som har brukshund gener ja, men ikke ren bruksschæfer. Har ingen planer om bruk utenom å la henne drive søk for morro. Har hatt store hunder før slik som Bernersennen og labdrador men de har blitt adoptert i voksen alder, og ville derfor høre litt ang det å hente henne inn når jeg ser at hun har litt angst.  Slik det ser ut nå er nok ikke det en mulighet dessverre. Mulig at noe kan ordnes med søsterhunden, men det å ha ansvar for to brukschæfer-valper alene blir kanskje litt ekstremt.
    • Jeg ville droppet det. Ikke på grunn av separasjonsangsten og at det kan bli en utfordring å overkomme, men fordi situasjonen tyder på at eier ikke har lagt nevneverdig grunnarbeid i valpen. Uavhengig av om det var planen å beholde valpen eller ikke hadde den hatt fordel av alenetid og alenetrening. Hva annet av grunnleggende trening mangler, tenker jeg. Har hunden kjørt bil noe særlig? Opplevd ulike miljøer, underlag, møtt ulike mennesker, hunder og dyr utenfor husholdningen, osv.? Er hun trent på å være alene i det hele tatt, om enn sammen med de andre hundene? Du må ihvertfall være klar over at her tar du potensielt på deg et prosjekt med en valp som ikke nødvendigvis har fått grunntrening som det er en fordel å få inn de første månedene. Hvis du først skal gå for det, og har tid til prosjektet, så ville jeg hentet henne så raskt som mulig. Om du vil gjøre overgangen lettere ville jeg heller lånt med mor eller søster i starten, og jobbet MYE med valpen alene for å knytte bånd til deg. Uansett vil hunden være disponert for separasjonsangst og alenetrening vil ta mye tid, samt alt av annet som potensielt ikke er jobbet med fra starten. Særlig hvis det er snakk om en bruksschæfer, som er rasen i profilen din, og du har planer for bruk, så ville jeg nok gått for en hund med litt tryggere bakgrunn enn dette.
    • Høres det ut som en dårlig plan da ? Og er det veldig negativt for oppdretter om jeg bestiller to valper fra samme kull? Ville dere solgt til meg da? Redd vedkommende bare skal skygge banen vekk fra å velge meg som kjøper da. Virker jeg useriøs da ?
    • Hei, ser etter litt innspill om en valp jeg er i prosessen med å kanskje adoptere - om alt går seg til og eierne er enige. Har anonomymisert endel info om hunden av den grunn. 5 mnd gammel tispe, som har vokst opp ilag med søsteren (også 5 mnd gml) og mamma, har bodd med de hele livet hennes. Søsterhunden er bor ikke fast der, men er innom i helger. Ellers en snill, lydig og matmovitert jente. Glad i kos og berøring og ellers bra gemytt. Casen er at hunden er vokst opp med søstra og moren sin, og har aldri vært noe særlig alene uten søstra og (særlig) moren.  Ved første forsøk å gå på tur alene med hun får hun et fryktelig stressnivå, og vil knapt gå en meter uten å bli lurt avgårde med godbiter. Noen ganger glemmer hun at 'flokken' mangler og er ivrig og glad, før det går noen sekunder der hun leter etter søstra og mora igjen. Tydelig at hunden er ganske sterkt kobla i mora og søstra si, og stresser når hun ikke finner de. Dette var dog turforsøk første gangen jeg møtte hunden, ifl eier har de aldri gått på tur med kun henne alene.  Jeg som mulig ny eier ønsker at overgangen skal gå så bra som mulig for henne til sitt poensielt nye hjem, men vil høre erfaringer fra noen som har gjort noe lignende.  Skal man ta valpen rett ut av miljøet hun er i nå, eller forsøke å bygge bånd til hunden før det gjøres? Hunder knytter seg jo ganske sterkt i folka og stedene de vokser opp med, og båndene blir sterkere etter hvert som tida går - men er mulig også det blir litt brutalt å rive henne opp slik som det er. Står vel mest på ideen om å møte henne to-tre ganger også ta henne med, men vil gjerne høre hva folk har av opplevelser eller tanker. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...