Gå til innhold
Hundesonen.no

Man skal høre mye..


Marianne

Recommended Posts

Med Josie har jeg jo fått høre den obligatoriske "Åh, se på reven a'!" Jeg kan ikke akkurat se den slående likheten, rent bortsett fra at de har noenlunde samme pelsfarge (reven har sort snute, mer hvitt, er lavere, tynnere, har spissere snute og ståører, bare for å nevne noe), men det som overrasket meg da jeg fikk Lilla i hus var hvor mange som sa akkurat det samme om henne... "Hun ser ut som en sort rev, jo!", er blitt en gjenganger nå. Flere har også sagt at Lilla ser ut som en katt...? Ellers får vi også høre "Er det der en sånn en tervueren?", men det kan jeg forsåvidt forstå når det kommer fra folk vi treffer på tur som ikke har hund selv. En dame jeg traff utbrøt plutselig "Oi, jeg visste ikke at det fantes langhåra sorte schäfere!" og da jeg prøvde å forklare at dette nok ikke var noen schäfer så hun bare dumt på meg, himlet med øynene og gikk ;)

Og selvfølgelig er Josie moren til Lilla, men jeg regner med at det blir omvendt når Lilla etterhvert blir høyere enn Josie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Jeg fikk nettopp høre av læreren min, som har hund selv, at hunden min MÅTTE jo bare være utstillings"champignon" siden han hadde så velstelt pels. :rolleyes: Jepp, jeg tar selvfølgelig bare vare på pelsen til bikkja mi for at han skal se bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva heter hunden?"

"Han heter Baghera."

"Hva skjer'a Baghera? HAHAHA, har du hørt den før eller??"

"Nei, ALDRI"

Så er det jo den evige "feite boxer"-talen jeg får på Baghera, selv etter at jeg fikk Nemi, som faktisk ER boxer, ser ikke folk at ikke Baghera er boxer. I dag var det faktisk ei som trodde Nemi var bullmastiff, da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venus (Schäferhunden) er moren til Extra (Malinois). Ikke noen tvil selvfølgelig.

Ellers så er Extra en Schäferhundblanding.

En kunde sa til meg at moren til Extra (som gikk på tunet her), var en Faraohund. "Nei, det er en belgisk fårehund, Malinois" sier jeg. Nei, det var det ikke. Det var så mange som ble lurt med hvilken rase de kjøpte.

Så måtte jeg finne ei hundebok, for han skulle vise mer hvor like de var, og ikke minst overbevise meg om at det var en Faraohund :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at min bruksschäfer er liten og ikke spesielt rasetypisk, men å komme å si det er en corgi(!) er vel litt drøyt, eller...???

DA hadde jeg blitt fryktlig fornærma. Man kan da ikke sammenligne schäfer med en corgi :lol: For det første er de utrolig forskjellige i utseende og for det andre er schäferen MYE penere. Makan til frekkhet :rolleyes:

--------

Gikk rundt slettedalen på ski (4 timer) med Aron. Møtte en mann som var helt sjokka over at små hunder virkelig kunne gå såå lange turer. Det hadde han aaldri trodd.

Ellers så må han jo være NUCH pga det nydelige utrykket og den flotte, lange pelsen. *fnis*

Altså, det er jo koselig å høre, men det er litt mer enn bare det som teller på utstilling liksom.

Jeg og IngerVilde går ofte turer sammen og får alltid høre: Åå, så søte papilloner! Er de søsken?

-Nei, for de første er de ikke like gamle og for det andre er de så forskjellige som de går ann å bli.

Aron er en langpelset, tynn, liten feminin sak, mens Arwen er høy, kraftig og svært maskulin. Liitt forskjell eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix er visstnok en husky, BC og masse blandinger osv.. ifølge endel folk som stopper og kommenterer.

Var en som sa til meg i vinter:

"Du vet at det er ulovlig å kupere halen her i norge?"

"Jaja, selvfølgelig" :rolleyes:

"Jeg tror nesten jeg må anmelde deg for dyreplageri altså" :lol:

"men han er jo født sånn, så du kan jo ikke akkurat gjøre det" sa jeg tilslutt og gikk. Så frekk ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er alltid afghanere eller sånne veddeløps hunder med pels... Så kommer den at de spør om den største er moren til de to andre, jada min yngste hund som itilleg er hannhund er moren ja. Jeg har også fått høre at jeg må passe på, siden de har så stor munn og liten hode som resulterte i liten hjerne at munnen kunne ta over og bare bite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mye morsomt her..

Jeg har dalmis,og får de vanlige spørsmåla: Eh, hvor er de 100 andre?????

Og dalmiser er umullige å få lydige fordi de har prikker...

Mange som tror de er fuglehunder,og synes jeg er slem som ikke bruker de på jakt..

Og den leverbrune jeg hadde,var jo selvfølgelig feilfarget..

Den gøyeste var en jente som lurte på om hun tegne med kulepennen sin fra strek til strek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...