Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor bestiller du pizza?

HHC

Velg under  

52 stemmer

1. 1.

• Peppes
      16
    • Dolly
      8
    • Annen lokal pizza baker
      28

Recommended Posts

Skrevet

Ja, rett og slett hva er favoritten? :)

Mener og ha glemt noen flere av "de store" her så hjelp meg gjerne :)

Vi bestiller som oftest fra Sjøloftet (finnes kun i Skien, Brevik og Arendal)

Ellers liker jeg best Dolly jeg da ;D

Skrevet

Bestiller av den lokale sjappe av den enkle grunn at de tar 110 kr for pizzaen sin, mens Dolly og Peppes tar 250 kr for sine.. Hjelper på at det tar meg 2 minutter å hente den på den lokale sjappa og, mens det tar 20 minutter å hente på Dollys/Peppes :)

Skrevet

Jeg har alltid spist Jonas Pizza.. Verdens aller beste pizza, jeg har ALDRI smakt så god pizza før. Dessverre har de den ikke her, bare i Lyngdal og Mandal:( Nå lager jeg heller egen pizza, det tar ikke så mye lengere tid og er like godt. Av Peppes og Dolly liker jeg definitivt Peppes best.

Skrevet

Lager som oftest selv, men dersom jeg bestiller blir det flamenco! :) Sykt god til å være sjapepizza :) Liker spesielt vegetarpizzaen dems. I tillegg pleier jeg å bestille pizzaen på internettsiden deres der man kan velge alt av fyll man vil ha på en blank bunn.

Verdens beste pizza lager jeg selv i pizzaovnen hjemme. Innbakt.. mm..

Skrevet

Jeg valgte peppes, ettersom det er denne jeg og typen bestiller fra når kun vi to skal ha. Men om pappa bestiller, blir det fra en annen lokal (er nok å velge av her).

Skrevet

Spørs litt hvor jeg er. Liker godt peppes og dolly. Vi pleier oftest å bestille fra en lokal en selv om mammas hjemmelagte er aller best da.

Guest Jonna
Skrevet

Dolly, men det pga dem har en sinnsykt god gresk salat :yes:

Der jeg bor nå er vell bare valget den lokale pizzaen... Men jeg ville nok heller ha hatt Dolly, så derfor lager jeg den heller selv eller spiser en annen jeg syns er sinnsykt god: Mozzerella vegetar pizza som er tynn, fins i frysedisken. Husker aldri hva den heter :)

Skrevet
Dolly, men det pga dem har en sinnsykt god gresk salat :)

Der jeg bor nå er vell bare valget den lokale pizzaen... Men jeg ville nok heller ha hatt Dolly, så derfor lager jeg den heller selv eller spiser en annen jeg syns er sinnsykt god: Mozzerella vegetar pizza som er tynn, fins i frysedisken. Husker aldri hva den heter ;)

Den spiser jeg hele tiden og :) Husker heller ikke navnet, men den er knallgod!

Jeg ringer ikke Pizzabud..tror den nærmeste ligger 40 min herfra :yes:

Skrevet

Pizzabakeren er bare BEST! og billigst..mer mat for pengene og like god som de andres...

Nå fikk jeg lysst på Pizza...mmm..

Guest Jonna
Skrevet
JeanetteH: Det er vel ikke pizza ristorante fra Dr.Oetker? Den er iallefall kjempegod

Jo det stemmer nok. Ganske lys papp og pizzaen er ikke så stor. Også er det noe grønne greier på den (husker ikke hva det heter i farten!)

Guest Belgerpia
Skrevet

Lager selv jeg..........

Deilig tykk bunn, med masse kjøttdeig (normalt krydret), litt pølse, purre, champinjong, tomater og ost, lett krydret med oregano.... DEIIIIILIG

...men skulle det knipe så har vi to vi kan velge mellom - Don Pablo's Pizza (sinnsykt go) eller Pizza-service...

Guest Christine
Skrevet

Jeg vil helst gå til en spesiell pizza i byen med en venneflokk og bestille vann jeg! Hahaha* intern* :yes:

Men nei, her er det Peppes som gjelder!

Skrevet

Vi lager som oftest selv, går på restaurant og spiser eller spiser frossenpizza, men de få gangene vi bestiller, så er det helst på restauranten Frati, eventuelt Peppes.

Skrevet
Jo det stemmer nok. Ganske lys papp og pizzaen er ikke så stor. Også er det noe grønne greier på den (husker ikke hva det heter i farten!)

MMM... De grønne "sakene" heter pesto :yes: . Det går mest i den eller hjemmelaged her.

Guest Jonna
Skrevet
MMM... De grønne "sakene" heter pesto :) . Det går mest i den eller hjemmelaged her.

Herregud! Pesto var det ja. Vet det egentlig ekstremt godt, men klarte ikke finne ordet :shocked: Iblandt er ikke hjernen helt tilstede altså :yes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...