Gå til innhold
Hundesonen.no

Lite valpetreff?

-Vilde-

Recommended Posts

Skrevet
Da ser det foreløbig ut som at torsdag 28. juni passer best for flest, men vi får vente litt til kanskje med å bestemme, så fler får si si mening.

Anng. tispunkt så synes jeg forsåvidt at Frognerparken er best på dagtid, mellom 10-16, etter det så kommer det så mye mennesker, og det er ikke alltid de som er flinkest med hunder. (mener ikke noe vindt her, er bare min erfaring, og når vi kommer med valper så er det greit å holde seg unna når de merkeligste hundene og eierene er der..) ;)

Så hva synes dere, torsdag 28.? mellom 10-15 en gang? Så fremt det ikke er øs-pøs regnvær da..! eller..?

Synes det er greit å være litt konkret med forslagene, for da blir det ikke så mye diskutering frem og tilbake..! :rolleyes:

Passer utmerket :)

Det passer torsdag 28 for meg også ;)
Best for deg, for du SKAL møte oss så vi kan finne dette stedet. Jeg tør ikke å dra alene :)
  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg skal møte deg jeg monica :)

Tar du bare med valpen, eller tar du med rex også?

Rex får bli hjemme så lenge jeg må ta tog og sånne ting :) (vil ikke ha med to stk, så det holder meg èn)

Skrevet

Jeg må ta bussen til Jernbanetorget (Oslo S) og så ta banen derfra, så det blir kollektiv-trening på alle mann her..! =)

Og som sagt, så møter jeg opp på Oslo s, så da er det ingen som bør være redde for ikke å finne veien, om de slår følge! Det er ikke så vanskelig altså, så om dere vil finne frem selv, så er jo sikkert bare det også fin trening for dere to-bente! hihi.. :)

Skrevet
På dyrenett? *lete*

Jeg kan guide dere jeg, men tror ikke bart lir med da. For mange hunder for han blir fort mye stress. Men tollerfrøkna må jo få gjennomgå! :yes:

Canis :) Og vi tenger ikke bart om vi har pusa. =)

Jeg må ta bussen til Jernbanetorget (Oslo S) og så ta banen derfra, så det blir kollektiv-trening på alle mann her..! =)

Og som sagt, så møter jeg opp på Oslo s, så da er det ingen som bør være redde for ikke å finne veien, om de slår følge! Det er ikke så vanskelig altså, så om dere vil finne frem selv, så er jo sikkert bare det også fin trening for dere to-bente! hihi.. :)

Foretrekker å kun ha miljøtrening for hund denne dagen, men kan godt ta en bli-kjent-tur i Oslos gater en annen dag :Laugh:

Skrevet

Men en ting, siden dette er snakk om unge valper, og sikkert ikke alle har vaksinert, bør vi kanskje si at de som har med voksen hund MÅ ha vaksinerte hunder?

Skrevet

Hei vet ikke om jeg kan den 28. juni har planer i sommerferien men kan se hva jeg får til. Hvis ikke er det noen som kunne tenkt seg enda et treff Fredag 15. juni etter kl 2 ellers så kan jeg nesten alle helger...

:yes:

Skrevet

Enig i at voksne hunder som er med burde være vaksinert ja. Better safe than sorry :yes: Voffen min er i hvert fall vaksinert!

Skrevet
Foretrekker å kun ha miljøtrening for hund denne dagen, men kan godt ta en bli-kjent-tur i Oslos gater en annen dag :Laugh:

Ok, da Helene, kan vise deg rundt i Oslo en annen dag,...! Nå som jeg hadde gledet meg til å leke guide..! Hihi.. :Laugh: neida..!

Er ikke de fleste voksne hunder i Norge (ihvertfall hundene til de på sonen.. :rolleyes: ) vaksinert? Jeg har hvertfall erfart å bli innkalt hvert år for å ta vaksine hvert år med Bajaz. Men det er kanksje ikke alle som gidder?

Skrevet

Men vi skal da ha et treff den 28.! Det er vel sånn ca. bestemt er det ikke? Og så kan vi heller ha et til, litt tidligere for de som ikke kunne den 28. Det er foreslått både 15. og mandag 18., dere får finne ut av det, dere som ikke kan den 28. og så kan de som kan og vil, komme på begge to. :yes:

Men jeg foreslår at dere ikke velger en helg ihvertfall, da må det være tidlig eller sent på dagen, for på lørdager og søndager er frognerparken full av både hunder og mennesker, og det er ikke noe sted for et valpetreff..! :closedeyes:

Skrevet

Jeg regner også med at det er bestemt med 28., så får det heller bli et til dersom dette ikke passer for noen :yes: Er enig i at det ikke burde være helg, og det burde sannsynligvis også være litt tidlig på dagen, for å unngå det verste kaoset. Tro meg, Frognerparken er et mareritt etter kl 14 for tiden :) Var innom der med voffen i går ettermiddag, og der var det mye fulle folk, engangsgriller og ukontrollerte hunder. Kanskje ikke beste sosialiseringsmiljøet! :) Derfor er min anbefaling tidlig på en hverdag!

Skrevet
Enig med Peers. Jeg kan den 28.,men begynner på jobb 15.. Kani helger

Men da tar vi det "tidlig"... :yes:

Gleder meg, så håper virkelig ikke noe kommer i veien.

Skrevet

Da foreslår jeg 10-11 tida jeg! =) om dere vil "tidlig", for da er det enda ikke så mange hunder der, kanksje ikke så mange fulle folk og engangsgriller heller! :Laugh: Da rekker jo Eva-Kihla jobben også forhåpentligvis! Jeg gleder meg jeg!

Skal ned og titte på valpene igjen imorgen, så det blir morsomt å få se lille Bono igjen :yes: (skulle bare gjerne visst hvem av dem som blir Bono..! :) hihi) Så da legger jeg nok kanskje ut noen bilder imorgen kveld på "vi venter på valpen"- tråden. Eller ihvertfall link til bilder :)

Skrevet

skal prøve å komme den 28. juni...håper jeg kan!! elsker valpetreff er sååå koslig! Når skal vi si det er? kanskje mellom kl 11-13 eller noe litt tidlig ihverfall.... hvis jeg ikke kan er det noen som kunne tenkt seg et lite et en helg enn eller annen gang?

:yes:

Skrevet

Syns 11 hadde hvert en fin tid, da regner jeg med at det ikke er altfor mye trafikk på togene :yes:

Hva tar man med på et sånt treff ;)

skal prøve å komme den 28. juni...håper jeg kan! elsker valpetreff er sååå koslig! Når skal vi si det er? kanskje mellom kl 11-13 eller noe litt tidlig ihverfall.... hvis jeg ikke kan er det noen som kunne tenkt seg et lite et en helg enn eller annen gang?

:)

Om du ønsker treff en annen gang så start heller en ny tråd :)

Så blir det mer oversiktelig. Blir så lett forvirra om vi skal ha flere treff å forholde seg til...

Skrevet
Hva tar man med på et sånt treff :yes:

aner ikke jeg...! Hmm.. men en vannskål og litt vann er sikkert bra, og kanskje en leke eller to, om vi blir der lenge så er det en benk der om man blir slitne i beina, så teppe er nok ikke nødvendig. Min lille tass blir sikkert sliten etterhvert også :) , så jeg tror ikke jeg kommer til å ta meg meg så mye egentlig..!

Skrevet
aner ikke jeg...! Hmm.. men en vannskål og litt vann er sikkert bra, og kanskje en leke eller to, om vi blir der lenge så er det en benk der om man blir slitne i beina, så teppe er nok ikke nødvendig. Min lille tass blir sikkert sliten etterhvert også :yes: , så jeg tror ikke jeg kommer til å ta meg meg så mye egentlig..!

Vann og leke er bra! Spesielt hvis du samtidig ønsker å trene litt kontakt med valpen med forstyrrelser. Da kan jo også godbiter være greit. Og kanskje noe mat og drikke til deg selv :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...