Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ja, ser det er noe folk (èn?!) som skriver en del engelsk her inne. Så kom jeg til å tenke på hva det står i retningslinjene:

§1.4

Forumets skriftspråk er norsk bokmål og nynorsk, svensk og dansk. Bruk av dialekt fører til advarsel og sletting av post.

Så er det lov å skrive engelsk (så lenge man ikke klipper ut fra en artikkel eller noe da? Bare lurte, fordi jeg er så ellendig i engelks, og hopper over disse innleggene. Men er det meninga at det skal være lov, så tar jeg til takke for det :D Og fortsetter bare å hoppe over disse :D

Skrevet
"2. Slik oppfører man seg på Dyresonen

Dyresonen er en trygg plass for alle type mennesker. Vi tillatter svensk, dansk, bokmål, nynorsk og engelsk som språk. Dialekt er ikke tillatt."

http://dyresonen.no/forum/index.php?act=Reg&CODE=00

Det er bare retningslinjene som ikke er helt samkjørte, tydeligvis.

Okey forstår :D Nei da er det ikke så lett å vite hva som er riktig.

Men takk :D

Skrevet

Så akkurat i en tråd at noen har fått kjeft for å skrive på engelsk..

Tror hundesonen må samkjøre reglene sine litt, er ikke lett å vite hva som gjelder nå.

Skrevet
Så akkurat i en tråd at noen har fått kjeft for å skrive på engelsk..

Tror hundesonen må samkjøre reglene sine litt, er ikke lett å vite hva som gjelder nå.

Ja, jeg håper at det var en glipp! At personer utenifra ønsker å skrive på engelsk burde være godtatt! Det øker jo omfanget på medlemmer fra utlandet i tillegg. Dessuten, engelsk skal de fleste "av oss" kunne beherske, noe annet vil da pokker meg være pinlig :ahappy:

Skrevet
Ja, jeg håper at det var en glipp! At personer utenifra ønsker å skrive på engelsk burde være godtatt! Det øker jo omfanget på medlemmer fra utlandet i tillegg. Dessuten, engelsk skal de fleste "av oss" kunne beherske, noe annet vil da pokker meg være pinlig :ahappy:

Jaja, føler meg truffet :P (er ellendig i engelsk, og så lenge personen kan skrive på norsk/svensk/dansk så kan den vel holde seg til det språket? Da får jeg hvertfall med meg alt.

neida, skal ikke være ego, så lar heller vær å lese ;)

Og skal vi få engelske medlemmer må vi jo alle begynne å skrive engelsk da, hvordan ellers skal de forstå oss :ahappy:

Skrevet
Jaja, føler meg truffet :P (er ellendig i engelsk, og så lenge personen kan skrive på norsk/svensk/dansk så kan den vel holde seg til det språket? Da får jeg hvertfall med meg alt.

neida, skal ikke være ego, så lar heller vær å lese :ahappy:

Og skal vi få engelske medlemmer må vi jo alle begynne å skrive engelsk da, hvordan ellers skal de forstå oss :ahappy:

Hehe, da er jeg liksom på "motsatt" side.. Lettere for meg å virkelig forstå hva personen sier på engelsk contra svensk eller dansk ;)

Men tenk deg da! En mengde med folk fra utlandet, kunne jo blitt riktig så internasjonalt her inne da :P

Skrevet
Hehe, da er jeg liksom på "motsatt" side.. Lettere for meg å virkelig forstå hva personen sier på engelsk contra svensk eller dansk :ahappy:

Men tenk deg da! En mengde med folk fra utlandet, kunne jo blitt riktig så internasjonalt her inne da ;)

Da hadde det blitt fryktelig vanskelig for folk å kunne delta i diskusjoner også (hvertfall for meg :ahappy: ).

Skrevet
Da hadde det blitt fryktelig vanskelig for folk å kunne delta i diskusjoner også (hvertfall for meg :ahappy: ).

Hehe, frøken, jeg tror neppe at den utviklingen skjer over natten. Så det går seg nok til. Tviler dessuten på at det blir det største problemet :ahappy:

Engelsk er selvsagt lov, blir det veldig utbredt blir det en engelsk del.

Retningslinjene er oppdatert.

*weeee* Supert Espen, du ruuuuler. Som alltid ;)

Skrevet

Det kommer ikke til og bli et problem, hvorfor komme hit og skrive engelsk? Finnes jo kjempestore forum på engelsk. Og sikkert på dems eget språk. Grunnen til at det er lov, foreks folk som bor i Norge og vil vite mer om dyrehold her. Og lignende eksempler.

:ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...