Gå til innhold
Hundesonen.no

Idag henter jeg daisy!

linniogamy

Recommended Posts

Skrevet

31 mars 2007 ble 4 vidundere født hod gostuen :P

Og et av de små nurke skal jeg ha:ahappy:

Ble tre tisper og da ble det altså en tispe på meg.

tispe5.jpg

tispe6.jpg

En av disse blir min :P

Måtte bare få ut litt "valpeglede" :twitch:

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
jeg er fortsatt like spent på hvilken som blir din

Gleder meg på dine vegne...

Hvis du er spent, hva tror du jeg er da :twitch:

Åh,spent!

Gleder meg til å møte deg,Nova og Daisy når hun har kommet hjem!

:P

Gratulerer! Så søte "Alle" får valp nå jo

Takk...

Utrolig mange som får seg valp nå :closedeyes:

• 2 weeks later...
Skrevet
Den bamsen da :)

Ja, hun er nydelig :)

Navnet blir kanskje: Gostuens Daisy The angel, så får se om hun lever opp til navnet sitt :closedeyes:

Skrevet

Kjempesøte, gratulerer med snart valp :)

Er forresten enig i kommentaren oppi her om at alle får seg valp for tiden, blir misunnelig her... For min del blir det ingen valp før til høsten. Prøver hardt å smøre meg med tålmodighet!

Skrevet

Nå er det usikkert hvem jeg skal ha :)

den tipen jeg engentlig skulle ha ser ikke til og utvikle seg "normalt". Hun har meget kort nakke + at hun er gasnke lang.

Dem har en annen tispe, men hun er veldig hvit.

Oppdretteren skal hjelpe meg og plukke ut. De har mye mer peiling på dette enn meg :rolleyes:

http://www.lilfire.net/toteia/images/tispe1.jpg

Det er tispa jeg tror jeg skal ha nå. På bildet er hun bare 2 uker gammel da.

Får nye stå bilder idag eller imorgen.

Skrevet

Jeg likte best uttrykket på nummer 2.. :) Ellers har jeg ikke peiling på foretrukket ekstriør på Cavalier.

Blir spennende å se hvilken du velger!

Guest Christine
Skrevet

Uten å ha peiling på Cavalierer, så likte jeg nummer to best!

Lykke til med valpen! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...