Aya Skrevet 15. April 2007 Rapporter Share Skrevet 15. April 2007 Skriver en oppgave om nominalbøying i norrønt, og kjenner at jeg trenger et lynkurs i kasus.. Noen som har peiling? Hva er nominativ, hva styrer det/hva kjennetegner det? Likens med akkusativ, genitiv og dativ.. Oppgaven skal leveres i morgen, så vil være takknemlig for hurtig svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 15. April 2007 Rapporter Share Skrevet 15. April 2007 Wikipedia's forklaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 15. April 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. April 2007 Tusen takk, den har jeg faktisk allerede sett.. Men den hjalp ikke så mye:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 16. April 2007 Rapporter Share Skrevet 16. April 2007 Hvis du tilfeldigvis bestemte deg for å utsette innleveringa og fremdeles trenger hjelp, står det en del om kasus i norrønt i norskboka mi. Eller fikk du levert det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 16. April 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. April 2007 Fikk levert det *phu*. Noen som vil holde lynkurs i fonologiske variasjoner innen norske dialekter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotta Skrevet 17. April 2007 Rapporter Share Skrevet 17. April 2007 Fikk levert det *phu*. Noen som vil holde lynkurs i fonologiske variasjoner innen norske dialekter? Bruker dere ikke kursboka fra NRK lengre? - Den var fantastisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 17. April 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. April 2007 Bruker dere ikke kursboka fra NRK lengre? - Den var fantastisk... NRK? Nei, vi bruker Innføring i Norske Dialektar (spurkeland, tror jeg forfatteren heter), og Innføring i Norsk Grammatikk, Morfologi og Syntaks av bl.a Hans Olav Enger, som også er professor (?) ved UIS.. Greie bøker altså! Men litt vanskelige allikevel for en stakkars liten hjerne som min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar