Gå til innhold
Hundesonen.no

Java

Marianne&Java

Recommended Posts

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar
  • 1 year later...
Skrevet

Jah, nå er det vel på tide med noen nye krøllebilder, er det ikke?!

nkk-trondheim3.jpg

Java er glad i å bade ;)

nkk-trondheim2.jpg

"Kast ballen a"

nkk-trondheim4.jpg

Sliten på NKK Trondheim, etter å ha gått sin første konkurranse ;)

Så noen bilder fra da vi fikk opprykket ;) :

LP1-Eknes10.jpg

LP1-Eknes9.jpg

LP1-Eknes4.jpg

LP1-Eknes.jpg

LP1-Eknes5.jpg

Flinkeste lille skatten min det, tenker jeg :wub:

Alle bildene er tatt av Tine Therese :)

Skrevet

Beauty and brain?! :) Herlig!

Haha ;) Jeg syns jo det da, men hun hadde ikke kommet så langt i utstillingsringen gitt :wub: Men hun er verdens vakreste lille Java og utrolig sjarmerende ;)

• 2 months later...
Skrevet

Tusen takk! :lol: Hun er fineste lille krøllehode ;)

Hun er ca 50 cm! Ikke så lett å måle nøyaktig da, men kommet til 50 de gangene jeg har prøvd :lol: Og så veier hun ca 14,5 kg! Ikke av de største akkurat!

Selen kjøpte jeg på en utstilling en gang. Husker ikke hvem jeg kjøpte den fra, men jeg kjøpte den varianten som man kan bruke som kløv (er bare et par sekker som følger med som man kan feste på sida) men den anbefaler jeg ikke. Makan til ubrukelig opplegg. Men selen alene er jeg veldig fornøyd med :)

Skrevet

Tusen takk! :lol: Hun er fineste lille krøllehode :lol:

Hun er ca 50 cm! Ikke så lett å måle nøyaktig da, men kommet til 50 de gangene jeg har prøvd :) Og så veier hun ca 14,5 kg! Ikke av de største akkurat!

Ok. Fiona er 62.5 cm og 19-20 kg, hun blir jo neste på samme størrelse som en hanne ;)

Skrevet

Ok. Fiona er 62.5 cm og 19-20 kg, hun blir jo neste på samme størrelse som en hanne :lol:

Oi, ja da er jo egentlig hun ganske stor :lol: Men det er jo utrolig mange storpudler som er større enn rasestandaren da, så det er flere som spør om Java er mellompuddel :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...