Gå til innhold
Hundesonen.no

Java

Marianne&Java

Recommended Posts

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...

På tide med litt nye bilder av lille kenguruen min :)

Søndagen ble veslesnuppa 6 mnd! Tiden går jo så fort. Hun er fortsatt ganske liten da. Er vel fortsatt innenfor mellompuddel standaren, men hun kommer til å lande på liten storpuddel str!

Hun har blitt en utrolig fin hund. Glad og sosial, leken og bare snill ;)

Vi driver å trener lydighet, noe som går veldig bra! Hun er utrolig fokusert og meget lett å belønne. Hun er rett og slett bare utrolig herlig :P Lille bomparen! Hun er veldig aktiv noe jeg syns er utrolig moro. De av dere som har møtt oss veit jo at Rikke ikke akkurat er den mest livlige hunden i verden :rolleyes:

Noen bilder fra hun var bitteliten som lå på kameraet en stund:

Så liten og uskyldig

tenk at hun har vært så liten

:)

Bilder tatt i går:

Vakre jentene mine - litt mer str forskjell nå jah :P

Nydelig

Wohoo! Lykkelig

Jage søstern litt å da

Vasse litt

Hihi!

Søta - Hun ser litt grå ut da, men er pga blitzen!

Og et bilde av en nybada Java som spiser på en (tom :P ) bæsjepose!

fluffy

Herlige valpen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Nå er det veeeeeeldig lenge siden jeg har vært aktiv her inne! Men har lyst til å vise dere hvor stor og flott Java har blitt! Java har blitt enebarn siden sist. Vi mistet Rikke for snart et år siden, men jeg syns fortsatt det er vanskelig så vil ikke skrive mer om det enda!

Vi bodde også nesten 2 år sammen med goJJo og hennes 2 hunder, men nå har vi flyttet for oss selv! Så Java er faktisk helt aleine nå for første gang i sitt liv! Og det er jo såå deilig å ha muttern helt for seg selv :)

Java ble 2 år i mars og da merket jeg en stor forskjell på henne. Hun ble faktisk mer voksen virket det som! Hun er en real propell hund, men har blitt flink til å være rolig inne! Vi har jobbet hardt med både det ene og det andre og nå begynner hun virkelig å bli en fantastisk hund. Perfekt er hun ikke, men jammen ikke langt unna :rolleyes2:

Hun er en avslappa sjel når hun finner sofaen eller senga og har noen helt sinnsyke liggestillinger! Haha! Ser ikke veldig godt ut når kroppen hennes ligger i en s-form samtidig som hun ligger på ryggen! Og munnen litt åpen! Men da koser hun seg virkelig :);) Hun får meg til å le mye :D

Hun er ikke akkurat noen utstillingshund, men det gjør ikke noe! Vi hadde aldri klart å holde oss fine i utstillingsklipp uansett :whistle:

Legger ved noen nye bilder av gullet mitt! Lykkelige, lille puddeltrynet! For det skal hun ha for! Hun smiler til verden!

Her står hun å kikker på noen hester vi gikk forbi! Hun er veldig nysgjerrig og skal få med seg alt!

P5120046.jpg

Vakker jente poserer!

finelille.jpg

Men hva i all verden!?! Ikke snakk om at den hunden får komme hit å ødelegge fotoshooten altså ;)

P5120027.jpg

Ut på tur, aldri sur!

P5120008.jpg

Hun har blitt glad i å bade å!

P5310148.jpg

Dekker i vannet å jo!

P5310162.jpg

Syns dette så så idyllisk ut

P5310173.jpg

Søte!

P5310177.jpg

Våt puddel får virkelig framhevet krøllene :whistle:

P5310199.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyyydelig hund og veldig flotte bilder :rolleyes2: Det gjør ingenting at hun ikke er i utstillingsklipp. Jeg vil mye heller se en puddel med rufseklipp ute i naturen enn en fluffy, nytrimmet, nybørstet sak på utstilling :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Tusen takk! Java er en rufsete skogspuddel :rolleyes2:

Skulle vel egentlig fjernet det med "nye bilder s. 6 - java 6 mnd" greiene, men veit ikke åssen jeg gjør det jeg... Noen som veit?

Spør moderator, så fikser de det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen flere bilder tatt fra samme turen som bildene over her :lol: Vakreste lille rampen min!

badepuddel4.jpg

Trene litt på dekk i vannet også :lol:

badepuddel5.jpg

Koser seg!

badepuddel3.jpg

Syns hun så ganske kul ut her! En liten hest :lol:

badepuddel2.jpg

Tryner ikke, bare bremser med stil :lol:

badepuddel.jpg

Søta mi

P5110002.jpg

"Bare kast den EN gang til a.. Pliiis!" - Det trynet der får jeg ofte. Legger hodet oppå låra mine med en leike... :whistle: Veldig mye hårvekster i trynet her også :lol: Barberte henne dagen etter eller no, så hun ser litt dum ut :lol:

EDIT: Veit at bildene er fryktelig mørke, men hun er tross alt svart! Hehe! Jeg får det ikke til bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...