Gå til innhold
Hundesonen.no

Java

Marianne&Java

Recommended Posts

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...

På tide med litt nye bilder av lille kenguruen min :)

Søndagen ble veslesnuppa 6 mnd! Tiden går jo så fort. Hun er fortsatt ganske liten da. Er vel fortsatt innenfor mellompuddel standaren, men hun kommer til å lande på liten storpuddel str!

Hun har blitt en utrolig fin hund. Glad og sosial, leken og bare snill ;)

Vi driver å trener lydighet, noe som går veldig bra! Hun er utrolig fokusert og meget lett å belønne. Hun er rett og slett bare utrolig herlig :P Lille bomparen! Hun er veldig aktiv noe jeg syns er utrolig moro. De av dere som har møtt oss veit jo at Rikke ikke akkurat er den mest livlige hunden i verden :rolleyes:

Noen bilder fra hun var bitteliten som lå på kameraet en stund:

Så liten og uskyldig

tenk at hun har vært så liten

:)

Bilder tatt i går:

Vakre jentene mine - litt mer str forskjell nå jah :P

Nydelig

Wohoo! Lykkelig

Jage søstern litt å da

Vasse litt

Hihi!

Søta - Hun ser litt grå ut da, men er pga blitzen!

Og et bilde av en nybada Java som spiser på en (tom :P ) bæsjepose!

fluffy

Herlige valpen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Nå er det veeeeeeldig lenge siden jeg har vært aktiv her inne! Men har lyst til å vise dere hvor stor og flott Java har blitt! Java har blitt enebarn siden sist. Vi mistet Rikke for snart et år siden, men jeg syns fortsatt det er vanskelig så vil ikke skrive mer om det enda!

Vi bodde også nesten 2 år sammen med goJJo og hennes 2 hunder, men nå har vi flyttet for oss selv! Så Java er faktisk helt aleine nå for første gang i sitt liv! Og det er jo såå deilig å ha muttern helt for seg selv :)

Java ble 2 år i mars og da merket jeg en stor forskjell på henne. Hun ble faktisk mer voksen virket det som! Hun er en real propell hund, men har blitt flink til å være rolig inne! Vi har jobbet hardt med både det ene og det andre og nå begynner hun virkelig å bli en fantastisk hund. Perfekt er hun ikke, men jammen ikke langt unna :rolleyes2:

Hun er en avslappa sjel når hun finner sofaen eller senga og har noen helt sinnsyke liggestillinger! Haha! Ser ikke veldig godt ut når kroppen hennes ligger i en s-form samtidig som hun ligger på ryggen! Og munnen litt åpen! Men da koser hun seg virkelig :);) Hun får meg til å le mye :D

Hun er ikke akkurat noen utstillingshund, men det gjør ikke noe! Vi hadde aldri klart å holde oss fine i utstillingsklipp uansett :whistle:

Legger ved noen nye bilder av gullet mitt! Lykkelige, lille puddeltrynet! For det skal hun ha for! Hun smiler til verden!

Her står hun å kikker på noen hester vi gikk forbi! Hun er veldig nysgjerrig og skal få med seg alt!

P5120046.jpg

Vakker jente poserer!

finelille.jpg

Men hva i all verden!?! Ikke snakk om at den hunden får komme hit å ødelegge fotoshooten altså ;)

P5120027.jpg

Ut på tur, aldri sur!

P5120008.jpg

Hun har blitt glad i å bade å!

P5310148.jpg

Dekker i vannet å jo!

P5310162.jpg

Syns dette så så idyllisk ut

P5310173.jpg

Søte!

P5310177.jpg

Våt puddel får virkelig framhevet krøllene :whistle:

P5310199.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyyydelig hund og veldig flotte bilder :rolleyes2: Det gjør ingenting at hun ikke er i utstillingsklipp. Jeg vil mye heller se en puddel med rufseklipp ute i naturen enn en fluffy, nytrimmet, nybørstet sak på utstilling :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Tusen takk! Java er en rufsete skogspuddel :rolleyes2:

Skulle vel egentlig fjernet det med "nye bilder s. 6 - java 6 mnd" greiene, men veit ikke åssen jeg gjør det jeg... Noen som veit?

Spør moderator, så fikser de det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen flere bilder tatt fra samme turen som bildene over her :lol: Vakreste lille rampen min!

badepuddel4.jpg

Trene litt på dekk i vannet også :lol:

badepuddel5.jpg

Koser seg!

badepuddel3.jpg

Syns hun så ganske kul ut her! En liten hest :lol:

badepuddel2.jpg

Tryner ikke, bare bremser med stil :lol:

badepuddel.jpg

Søta mi

P5110002.jpg

"Bare kast den EN gang til a.. Pliiis!" - Det trynet der får jeg ofte. Legger hodet oppå låra mine med en leike... :whistle: Veldig mye hårvekster i trynet her også :lol: Barberte henne dagen etter eller no, så hun ser litt dum ut :lol:

EDIT: Veit at bildene er fryktelig mørke, men hun er tross alt svart! Hehe! Jeg får det ikke til bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...