Gå til innhold
Hundesonen.no

Siberian husky savnet!


LBL

Recommended Posts

Skrevet

Coyote rømte fra fra sitt hjem i Kråkstad fredag 6/4. Han ble sist sett nær Ås natt til 12/4. Han er ganske stor, lys og nå antagligvis sky. Eierene har vært ute dag og natt i over en uke uten resultat. Har noen sett Coyote så si i fra til Ingvild Jørgensen tlf: 64872811 eller til meg!

coyotestack.JPG

Han savnes sårt! :icon_confused:

Guest Belgerpia
Skrevet
Coyote rømte fra fra sitt hjem i Kråkstad fredag 6/4. Han ble sist sett nær Ås natt til 12/4. Han er ganske stor, lys og nå antagligvis sky. Eierene har vært ute dag og natt i over en uke uten resultat. Har noen sett Coyote så si i fra til Ingvild Jørgensen tlf: 64872811 eller til meg!

coyotestack.JPG

Han savnes sårt! :twitch:

Nå husker ikke jeg navnet på kennelen i Follo som tar imot hunder fra politiet, men de driver litt oppdrett av ES osv. tror jeg.

Jeg regner med at politiet er varslet, og også alle kennler, men erfaringsmessig bør man møte opp personlig på denne kennelen for å sjekke om hunden er der. Dra å se og ikke slå seg til ro med at "nei, en slik hund har vi ikke her"

  • 4 weeks later...
Skrevet

Så trist... :)

Bare en tanke, hørte nylig at en ulv hadde blitt påkjørt av toget i Akershus. Det kan ikke tilfeldigvis ha vært denne hunden, og ikke en ulv...? Antakeligvis ikke selvfølgelig, folk ser vel forskjell på ulv og hund, men det var jo litt tilfeldig at det skjedde samtidig.

Skrevet

Huff, så trist. Men det skjer, og det er bra de fant ut det. Kan ikke være noe bedre å gå rundt i uvisshet om hva som har/kan ha skjedd.

Skrevet
Så trist... :)

Bare en tanke, hørte nylig at en ulv hadde blitt påkjørt av toget i Akershus. Det kan ikke tilfeldigvis ha vært denne hunden, og ikke en ulv...? Antakeligvis ikke selvfølgelig, folk ser vel forskjell på ulv og hund, men det var jo litt tilfeldig at det skjedde samtidig.

Tanken slo meg når jeg leste om ulven i Eidsvoll, men det er langt unna der Coyote ble funnet. Eierene var ikke i tvil om at det var Coyote pga halsbåndet.. men jo, det hender jo at folk ikke ser forskjell på ulv og husky.. Dette er uten tvil en ulv..

Skrevet
Tanken slo meg når jeg leste om ulven i Eidsvoll, men det er langt unna der Coyote ble funnet. Eierene var ikke i tvil om at det var Coyote pga halsbåndet.. men jo, det hender jo at folk ikke ser forskjell på ulv og husky.. Dette er uten tvil en ulv..

Da var det bare en tilfeldighet ja. Trist for begge :)

Skrevet

Holdt på å skrive inn og spørre om det var den man trodde var ulv, men sjekket med nettavisene - og det var nok en ulv, den andre som ble påkjørt, med andre farger.

Men kanskje en ide, dersom noe lignende skulle skje med andre husky/polarhundeiere med "ulvefarge" - at man gikk ut i avisen, sa at "dette er bare en hund", fordi folk tror ratt det er en ulv... bare det er stort og grått. Slik at ikke folk skremmer en husky på rømmen - eller det som verre er?

Ble det ikke ramaskrik på Romerike eller noe for en stund siden... der det viste seg at "ulven" man hadde observert, var en antikk belger av et slag? En gammel, gammel tispe?

Men godt for eierne å ha fått visshet, iallfall. Og hunden har kanskje hatt en interessant streiftur frem til han begynte å vandre på toglinjene - det er farlige saker, mye dyr som blir kjørt ihjel på dem, tydeligvis. Selv nå når det ikke er snø. Korteste veien-prinsippet kanskje? En bekjent opplevde en streifulv som kom ut og begynte å trave på bilveien foran dem nattestid - men det tror jeg var vinter.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...