Gå til innhold
Hundesonen.no

Siberian husky savnet!


LBL

Recommended Posts

Coyote rømte fra fra sitt hjem i Kråkstad fredag 6/4. Han ble sist sett nær Ås natt til 12/4. Han er ganske stor, lys og nå antagligvis sky. Eierene har vært ute dag og natt i over en uke uten resultat. Har noen sett Coyote så si i fra til Ingvild Jørgensen tlf: 64872811 eller til meg!

coyotestack.JPG

Han savnes sårt! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Coyote rømte fra fra sitt hjem i Kråkstad fredag 6/4. Han ble sist sett nær Ås natt til 12/4. Han er ganske stor, lys og nå antagligvis sky. Eierene har vært ute dag og natt i over en uke uten resultat. Har noen sett Coyote så si i fra til Ingvild Jørgensen tlf: 64872811 eller til meg!

coyotestack.JPG

Han savnes sårt! :twitch:

Nå husker ikke jeg navnet på kennelen i Follo som tar imot hunder fra politiet, men de driver litt oppdrett av ES osv. tror jeg.

Jeg regner med at politiet er varslet, og også alle kennler, men erfaringsmessig bør man møte opp personlig på denne kennelen for å sjekke om hunden er der. Dra å se og ikke slå seg til ro med at "nei, en slik hund har vi ikke her"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så trist... :)

Bare en tanke, hørte nylig at en ulv hadde blitt påkjørt av toget i Akershus. Det kan ikke tilfeldigvis ha vært denne hunden, og ikke en ulv...? Antakeligvis ikke selvfølgelig, folk ser vel forskjell på ulv og hund, men det var jo litt tilfeldig at det skjedde samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist... :)

Bare en tanke, hørte nylig at en ulv hadde blitt påkjørt av toget i Akershus. Det kan ikke tilfeldigvis ha vært denne hunden, og ikke en ulv...? Antakeligvis ikke selvfølgelig, folk ser vel forskjell på ulv og hund, men det var jo litt tilfeldig at det skjedde samtidig.

Tanken slo meg når jeg leste om ulven i Eidsvoll, men det er langt unna der Coyote ble funnet. Eierene var ikke i tvil om at det var Coyote pga halsbåndet.. men jo, det hender jo at folk ikke ser forskjell på ulv og husky.. Dette er uten tvil en ulv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken slo meg når jeg leste om ulven i Eidsvoll, men det er langt unna der Coyote ble funnet. Eierene var ikke i tvil om at det var Coyote pga halsbåndet.. men jo, det hender jo at folk ikke ser forskjell på ulv og husky.. Dette er uten tvil en ulv..

Da var det bare en tilfeldighet ja. Trist for begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å skrive inn og spørre om det var den man trodde var ulv, men sjekket med nettavisene - og det var nok en ulv, den andre som ble påkjørt, med andre farger.

Men kanskje en ide, dersom noe lignende skulle skje med andre husky/polarhundeiere med "ulvefarge" - at man gikk ut i avisen, sa at "dette er bare en hund", fordi folk tror ratt det er en ulv... bare det er stort og grått. Slik at ikke folk skremmer en husky på rømmen - eller det som verre er?

Ble det ikke ramaskrik på Romerike eller noe for en stund siden... der det viste seg at "ulven" man hadde observert, var en antikk belger av et slag? En gammel, gammel tispe?

Men godt for eierne å ha fått visshet, iallfall. Og hunden har kanskje hatt en interessant streiftur frem til han begynte å vandre på toglinjene - det er farlige saker, mye dyr som blir kjørt ihjel på dem, tydeligvis. Selv nå når det ikke er snø. Korteste veien-prinsippet kanskje? En bekjent opplevde en streifulv som kom ut og begynte å trave på bilveien foran dem nattestid - men det tror jeg var vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...