Gå til innhold
Hundesonen.no

Prisbevissthet


SFX

Recommended Posts

Jeg pleier stort sett å handle alt mulig rart jeg trenger i hundeholdet på stands på ulike utstillinger. Jeg var tilfeldigvis innom en dyrebutikk på et kjøpesenter her om dagen, og så da at en vare jeg nylig kjøpte der kostet cirka 350 - mens jeg selv ga cirka 250 for den på utstilling. Jeg ble mildt sagt overrasket over prisforskjellen, og lurer på om det er tilfeldig. Hva mener folk her inne, hva er deres opplevelser?

Vi kjøper jo nok stæsj til hundene og hundeholdet, så det er like greit å være litt prisbevisst. Nå fant jeg altså et dyrere eksemplar av varen, men det behøver jo ikke å være tilfelle med alle ting - og kan jo også være en interessant tråd for de som handler fast på zoobutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en ekstremt gjerrig hundeeier, så prisforskjeller er noe jeg legger merke til. Jeg pleier å handle en del i nettbutikker (særlig børjes tingsryd i Sverige hvis jeg trenger mye, da frakten fort blir litt dyr), og noe i dyrebutikken like ved her. Jeg handler veldig sjeldent på utstillinger, da jeg har lite tid til sånt der. Min erfaring er at dyrebutikkene varierer veldig i pris både fra kjede til kjede og fra by til by. Jeg og en venninne fant ut at akkurat samme pipeballen som kostet 25 kroner i Skien, kostet 45 i Oslo.

Stadig flere andre butikker har også begynt å ta inn hundeutstyr, pga. det store markedet, og jeg har spart mye på å kjøpe refleksvester på nille osv.

Det gjelder nok å være prisbevisste, for altfor mange sjekker ikke om det er prisforskjeller, men kjøper bare av den første og beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler en god del på lokalbutikken her - spesielt hundefór selv om jeg kunne fått det billigere andre steder. Men det er av den enkle grunn at jeg ønsker å støtte lokalbutikke, for de går ikke akkurat i kjempeoverskudd ser det ut som, og jeg syns det er trist hvis den skulle bli lagt ned...

Ellers handler jeg MYE på utstillinger, for i ventetiden går jeg ofte og kiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ganske prisbevist av meg. Og det som kan kjøpes billig betaler jeg ikke mer enn jeg må for.

Kan ofte gå å titte litt rundt om kring, for å finne ut hvor det er billigst, selvom jeg drar på flere sentere eller noe.

Jeg handler nok mest i sverige jeg da :icon_confused: På dyrebutikken på senteret i Töckfors, og My One på Nordysenteret ved svinesund. Der jeg som regel finner det billigst også. Og da også med tanke på kursen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller viktigste tingene får jeg kjøpt billigst på tropehuset på Bryne, så oppdretter må sende det til meg i posten. :) Skal kjøpe barbermaskin der snart, og få oppdretter til å ta den med neste gang hun kommer på besøk. (hun kjøper det for meg også). Tropehuset er helt genialt billig! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva jeg skal ha egentlig. Noen ganger henger pris og kvalitet sammen, og da er jeg mer opptatt av kvaliteten enn prisen. Særlig når det kommer til leker og utstyr jeg bruker i trening.

Siden jeg er "matflyktning" fra før, så er Nordby senteret og den butikken med alt fiskeutstyret på Svinesund ofte besøkt. I førstnevnte finner jeg alltid for mye, og havner opp med mer enn planlagt (eks søndag skulle jeg bare ha tyggebein, og dro hjem med både ny klikker og nye leker...). Den sistnevnte har ikke så mye egentlig, men de blir bedre og bedre synes jeg. Og så hamstrer jeg mange kilo DOKO godiser hver gang jeg er der. Gunstig kurs gjør det ofte enda billigere...

Ellers synes jeg Norge ofte er dyrt å handle i. 10 kroner for en strupe eks, mens jeg kjøpte 1 kg struper til en dansk hundrelapp (75 struper i hver pose) da jeg var i Danmark. Så slik type godis må jo butikkene tjene en del på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på utstillinger i Danmark har det lett for å gå endel kroner ut av lommeboken, ja.. Men det er nesten litt "for" billig der - så man blir nærmest helt forvirret over alle tilbudene. Hver eneste stand har superbillig et-eller-annet, også tenker man - JA, det skal jeg ha, men jeg skal bare kikke der borte først... Også vandrer man rundt og ender ofte med å likevel handle på den første standen man var bortom (som regel Maj's Hundeartikler).

Sverige er også morsomt å handle hundeting i, men det er noe med kvaliteten på tingene også. Ikke det at det er bedre i Danmark enn i Sverige, men det er myyyye veldig kjipe ting i Sverige (av en eller annen grunn). Da tenker jeg både pris og kvalitet.

Men egentlig burde man hamstret hundefôr også når man er sånn ute og reiser. Sist gang jeg sjekket var det en god prisforskjell på prisene på dette også, i forhold til her i landet.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...