Gå til innhold
Hundesonen.no

Wheaten/BC RUFUS og Cairnterrien AXEL m/flere


Guest Guest

Recommended Posts

Hei!

Vi er ny her så jeg tenkte jeg skulle presentere hundene våre:

Rufus er blanding av wheaten og litt border collie. Han er 21 mnd og broren til Lizzie sin Lotta på forumet her. Rufus er supersosial, blir lett oppgiret, liker å stjele ting og tar seg gjerne en tur på egenhånd hvis noen har glemt å lukke gatedøren. Men han kan også ligge rolig lenge og er veldig snill og kosete. Så han er en skikkelig "godgutt".

Her er han ca. 6 uker og det var første gang vi hilste på han

rufus002.jpg

Første dagen i nytt hjem

rufus036.jpg

4 mnd. og på besøk hos foreldrene mine

rufus059.jpg

1 år i fjor sommer

leo-rufus017-1.jpg

Med nyklippet lugg

rufusnov.jpg

Og sånn er han i dag

maritmobil012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi Cairn-terrieren Axel på 14 uker. Han var eneste valpen i kullet, så han fikk ha mammaen helt for seg selv. Oppdretteren har både moren og faren hans så han har fått leke mye selv om han ikke har søsken. Han sover hele natten fra kl. 23 til 7-8 tiden om morgenen og det har han gjort fra første natten vi fikk han. Han spiser foret sitt med god appetitt. Trenger ikke å blande i leverpostei til han nei. Så vi synes vi har har veldig heldig. Så nå blir det valpekurs på oss.

Her er han vel 8 uker og vi har nettopp hentet han

DSC00438.jpg

Litt eldre og ørene har reist seg

hundermars07011.jpg

Er ikke jeg søt?

hundermars07013.jpg

mammaen og pappaen hans

hundermars07019.jpg

Axel og Rufus på terrassen

maritmobil016.jpg

maritmobil010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg først er i gang:

Dette er Bichon Friseen Leo på 1 år. Han er mine foreldrene sin hund. En liten sprettball som blir overlykkelig når vi kommer på besøk. En skikkelig koosegutt!

Leo 4 mnd.

sommer2006074.jpg

Nyklippet og fin

leodes06002.jpg

leodes06005.jpg

Og tilslutt:

Min bror sin hund Rocky. Han er blanding av schäfer, labrador og akita og er ca 18 mnd.

Han er en omplasseringshund som hatt to hjem før han kom til min bror. Han har et veldig godt gemytt, er rolig og utrolig snill. Han skal få bo hos min bror så lenge han lever.

Det blir mye hundeprat i familien vår men det er jo greit å ha samme interesse.

maritmobil029.jpg

maritmobil030.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen!

Med din familie så passer du jo ekstemt godt inn her da. Nydelige hunder forresten! Jeg ser ikke så mye BC i hunden din men...jeg er jo kjempe glad i wheaten så jeg synes du har verdens fineste hund jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TineSimbaNanaPostet I går - 11:34 Utrolig nydelige hunder :)

Marianne&BiancaPostet I går - 18:45 Så fine hunder :) En hel hundefamilie *Koselig* :)

Just me :DPostet I går - 19:46 Åå, så fin wheathen! :shocked: Nyydelig, ligner på min egen Archie :D

Velkommen til forumet

Saras dyreverdenPostet I går - 11:29

Hei og velkommen!

Med din familie så passer du jo ekstemt godt inn her da. Nydelige hunder forresten! Jeg ser ikke så mye BC i hunden din men...jeg er jo kjempe glad i wheaten så jeg synes du har verdens fineste hund jeg da :P

Marita & VeslaPostet I går - 08:59 Så nydelig alle fire var! :P Det er jo gøy med masse hundeprat i familien da :P

janne&kennyPostet I går - 21:26 Kjempe fin familie blanding!

:rolleyes: Takker så mye alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine! Må si jeg likte Rocky spesiellt godt :) Fin var han!

Ja, vi syns jo han er fin da. Han er veldig trygg på seg selv. Han verken stresser eller bjeffer og han er veldig lydig. Treffer han på andre hunder som bråker overser han de fullstendig. Dessverre har Rufusen vår bestemt seg for at han ikke liker Rocky, men vi håper at det vil ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rufusnov-2.jpg

Rufus har både utseende og gemyttet til wheaten terrier.

Moren hans er 1/2 border collie og 1/2 wheaten, faren hans er renraset wheaten.

Her er moren hansmaritmobil027.jpg

Rufus og søstrene hans

rufus017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...