Gå til innhold
Hundesonen.no

hva må jeg vite når jeg har katt

Fillerya

Recommended Posts

Skrevet

På søndag blir jeg fostermor til en hannkatt på 1,5 år. Han skal bo hos meg i 5 uker. Jeg vet veldig lite om katter. Noen som kan gi meg en rask innføring? Kommer sikkert med masse spørsmål når jeg får han i hus. Nå har jeg tenkt til å fjerne gulvtepper. Hvor sover kattene deres? Har de seng? i såfall hvor?

Skrevet

Hvorfor skal du fjerne gulvteppene?

Utenom det, jeg antar at det følger med endel ting med katten? Eller er det sånn "krisehjem" situasjon?

Skal vi se, jentene mine sover enten i sengen med meg eller inne på datteren min sitt rom, der ligger de enten i sengen, skapet, hyllene, dukkesengen, gulvet (på teppet) eller dukkevognen. Det står også alltid et transportbur åpent med teppe til dem, men det er sjeldent jeg finner dem der.

Hvis jeg hadde forsøkt å hatt katteseng inne på mitt soverom, så tror jeg nok de hadde ligget i min seng okke som...

Skrevet

Fjernet ikke teppene likevel. Var redd for at han kanskje ikke var renslig og ville benytte teppene til toalett eventuelt å klore på de. Det har gått over all forventning. Han er utrolig kosete og tilitsfull og følger meg overalt. Men jeg skjønner meg ikke på dovananene hans. For det kan plutselig gå 24 timer uten at han gjør fra seg.

Han har funnet en favorittstol og sover dtort sett der. Nå har jeg bare jobbet nattevakter mens han har vært her og da sover han på puta ved siden av meg når jeg sover på dagen.

Ble veldig overrasket ovet at han faktisk blir glad når jeg kommer hjem fra jobb. Trodde bare det var hunder som ble glade av sånt.

Sånn ser Emil ut når han gjør seg til og vil ha oppmerksomhet

P1010013.jpg

Skrevet

For en godklump! Joda, katter føler glede, savn og sorg - og de viser det. Det er tyelig at dere har det koselig, det er flott! Ellers så er det ikke unormalt at katter holder seg lenge. Kos deg med godgutten så lenge du har han... ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...