Jump to content
Hundesonen.no

hva må jeg vite når jeg har katt

Fillerya

Recommended Posts

På søndag blir jeg fostermor til en hannkatt på 1,5 år. Han skal bo hos meg i 5 uker. Jeg vet veldig lite om katter. Noen som kan gi meg en rask innføring? Kommer sikkert med masse spørsmål når jeg får han i hus. Nå har jeg tenkt til å fjerne gulvtepper. Hvor sover kattene deres? Har de seng? i såfall hvor?

Hvorfor skal du fjerne gulvteppene?

Utenom det, jeg antar at det følger med endel ting med katten? Eller er det sånn "krisehjem" situasjon?

Skal vi se, jentene mine sover enten i sengen med meg eller inne på datteren min sitt rom, der ligger de enten i sengen, skapet, hyllene, dukkesengen, gulvet (på teppet) eller dukkevognen. Det står også alltid et transportbur åpent med teppe til dem, men det er sjeldent jeg finner dem der.

Hvis jeg hadde forsøkt å hatt katteseng inne på mitt soverom, så tror jeg nok de hadde ligget i min seng okke som...

Fjernet ikke teppene likevel. Var redd for at han kanskje ikke var renslig og ville benytte teppene til toalett eventuelt å klore på de. Det har gått over all forventning. Han er utrolig kosete og tilitsfull og følger meg overalt. Men jeg skjønner meg ikke på dovananene hans. For det kan plutselig gå 24 timer uten at han gjør fra seg.

Han har funnet en favorittstol og sover dtort sett der. Nå har jeg bare jobbet nattevakter mens han har vært her og da sover han på puta ved siden av meg når jeg sover på dagen.

Ble veldig overrasket ovet at han faktisk blir glad når jeg kommer hjem fra jobb. Trodde bare det var hunder som ble glade av sånt.

Sånn ser Emil ut når han gjør seg til og vil ha oppmerksomhet

P1010013.jpg

For en godklump! Joda, katter føler glede, savn og sorg - og de viser det. Det er tyelig at dere har det koselig, det er flott! Ellers så er det ikke unormalt at katter holder seg lenge. Kos deg med godgutten så lenge du har han... ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Vri opp en vaskefille eller tyggeknute i vann og legg den i fryseren. Kulden lindrer kløen i tennene.
    • Hei! Etter å ha vært uten hund en stund nå er tiden innen for å begynne planleggingen av neste, tenkt til 2025. Jeg har noen tanker om rase selv, eller rettere sagt det er flere raser som ikke er aktuelle. Hunden kommer til å leve i en familie på fire(to barn på 5 og 7 år) å ha mulighet til å enten være med på jobb eller være hjemme med den andre parten på hjemmekontor.  Hunden kommer til å få ca. 1 time med fysisk aktivitet hver dag, pluss mental trening retning av det vi skal drive med.  Planen min er å konkurrere i lydighet å håper vi klarer å klatre oppover i klassene. Ellers litt smeller og nosework på si.  Det er viktig for meg at hunden(rasen), selv om man selvfølgelig må ta høyde for individuelle forskjeller er en stødig og trygg hund som kan være med familien på det meste. Ønsker en hund som har høy samarbeidsevne. Det er også et stort pluss om den ikke flyr etter vilt i skogen. Størrelse og pels har ingenting å si.  Forslag til rase? 🙂
    • Jeg vet at svar mitt er preget av at vår tispe ble operert for halvannet uke siden. Så jeg vil ikke skremme deg. Men med løpetid og redusere matlyst så ville jeg fulgte nøye med på formen. For livmorbetenelse er skummelt.  Om dere er usikre så ta en telefon til vetrinær og spør.  Men det kan være så enkelt som nye hannhunder i nærheten.     
    • Hei Kløing i tennene er satt i gang for fullt, og tennene faller fortere enn jeg rekker å følge med føler jeg. Med det så kommer også BITING! 🥲 Finnes det noe jeg kan gi valpen min som kan hjelpe mot kløen? Han har et bein spesielt for kløe i tenna (Nylabone), men hendene til mor er mye morsommere å tygge på. I tillegg så får han vanlige tyggebein han kan kose seg med (de med kylling rundt). Er det også vanlig at de sover mindre på denne tiden? At det gjør vondt når voksentennene kommer ut, og at han ikke vil sove pga. det?
    • Jeg har nylig kjøpt meg valp selv og bor i leiebolig. Huseier har på en måte tatt en risk med å leie ut til meg som har katter og nå hund i tillegg, men jeg har gjort så godt jeg kan for å unngå skader. Valpen min hadde grinder, men han hatet å være i de (han liker å sove i gangen) så de er ikke veldig i bruk lenger. Han har ikke ødelagt noe som jeg har sett, og jeg har en relativt liten leilighet (45kvm) hvor han er avgrenset til stue, kjøkken og gang. Boden har han null tilgang til (lukket dør til enhver tid), badet har jeg grind til (han gikk i kattedoen) og soverommet får han kun være i på natten. Da har jeg mest mulig oversikt over han. Uhell på gulvet skjer, det gjelder bare å tørke det opp fortest mulig tenker jeg. Har du gulvtepper og hunden tisser på de så pass på at du lufter og sjekker at det er tørt under teppene, så unngår du skader i gulv. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...