Gå til innhold
Hundesonen.no

Absolute adorable abby

ellish

Recommended Posts

Skrevet

Nå som abby er nesten 5 uker så er det på tide å lage en tråd som bare er Abby sin! :) Er vel ikke så mye å skrive nå før vi har hentet og blitt kjent med henne, men jeg kan jo begynne litt. Abby ble født 11. Mars og kommer til oss tredje eller fjerde Mai, noe som vi gleder oss masse til! Hun bor i Odda sammen med "besteforeldrene" to tanter, mor og 4 kullsøsken!

Her er ett par bilder av henne 4 uker gammel;

post-1800-1176475555_thumb.jpg

Skrevet

Så utrolig søt. Du gleder deg vel nå, og tiden går sakte? Men er jo ikke så lenge til mai da. Lykke til med valpen, og ventetiden. Du må legge ut flere bilder og info utover:)

Det er 1 år siden jeg ventet på valp, det året har gått utrolig fort *mimre*

Skrevet

Ja, tider går utrolig sakte nå ja! Men er bara 19 dager igjen! Skal legge ut flere bilder og mer informasjon når tiden nærmer seg ja! :)

Skrevet

Har fått ett nytt bilde av jenta mi!

post-1800-1176727886_thumb.jpg

17 dager igjen.. :)

Har lest mange valpebøker og kjøpt inn det meste. Så jeg vett ikke helt hva jeg skal finne på de neste 17 dagene nei.. :o

Skrevet

Ja, det var et godt råd! Han skal få ekstra mye kos og ros.. Han er jo gullgutten vår da, det kommer han jo alltid til å være.. :o

Skrevet
Ja, det var et godt råd! Han skal få ekstra mye kos og ros.. Han er jo gullgutten vår da, det kommer han jo alltid til å være.. :o

Ja, nå får gullgutten en lillesøster å passe på. Tenker det blir stor stas!

Skrevet

Hehe, ja det er sant! Håper det går flott, tror nok det gjør det også! :o Tassen er nå så rolig og snill.. Men han blir nok litt lei av maset og lekingen hennes ja! :)

Skrevet
Så gøy! For en gangs skyld tok jeg riktig, syns jeg kjente igjen prinsessa di skjønner du :)

De er bare nusselige (men må innrømme at det er en som skiller seg ut, den nydeligste, Abby :rolleyes: )

Å tusentakk! Det var snilt sagt! :) Synes også hun er den peneste i kullet! Så vi var heldige som var så tidlig ute! :rolleyes:

Skrevet

Tusentakk alle sammen! :ahappy:

Masse flere bilder på: www.piczo.com/gardtibbene :D

Edit:

Fikk ett nytt bilde!

Rareste stillingen :P

Skrevet
Så søt hun var! :icon_confused: Er ikke det en ganske uvanlig farge på tibbe?

Det blir flere og flere svarte tibber i Norge. Etter hva jeg har hørt så er faren hennes den første svarte NUCH hunden i Norge, å han er ikke så gammel. :whistle:

Skrevet

Så herlig hun var :icon_confused: Hvilken oppdretter/kennel kommer hun fra?

Ja, nå kan jeg tenke meg at du gleder deg :whistle: Du må huske å kose deg masse i valpetiden, for den går så alt for fort..

Har prisen på tibber faktisk gått opp til 10.000 kr?

Da jeg kjøpte Chica i 2004, kostet de 8.500 kr.

Skrevet
Så herlig hun var :D Hvilken oppdretter/kennel kommer hun fra?

Ja, nå kan jeg tenke meg at du gleder deg :D Du må huske å kose deg masse i valpetiden, for den går så alt for fort..

Har prisen på tibber faktisk gått opp til 10.000 kr?

Da jeg kjøpte Chica i 2004, kostet de 8.500 kr.

Hannen er fra Hill vaagen's i Stavanger og tispa's familie bor i Odda. Dette er faktisk deres første kull så de har ikke bestemt seg for kennel navn ennda. Men jeg er veldig fornøyd med dem, kunne ikke ha møt trivligere folk enn dem altså, alt skal være perfekt - dette er jo deres første kull. :D

Ja, jeg gleder meg så mye! Er ikke lenge igjen nå nei! Skal kose oss masse i valpetiden. :D

Ja, prisen på tibber har gått opp til 10.000kr nå. Når jeg kjøpte Tassen i 2001 kostet de 6000kr. Så prisen stiger visst hele tiden. :shocked: Menmen, hun er verdt det! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...