Gå til innhold
Hundesonen.no

Absolute adorable abby

ellish

Recommended Posts

Skrevet

Nå som abby er nesten 5 uker så er det på tide å lage en tråd som bare er Abby sin! :) Er vel ikke så mye å skrive nå før vi har hentet og blitt kjent med henne, men jeg kan jo begynne litt. Abby ble født 11. Mars og kommer til oss tredje eller fjerde Mai, noe som vi gleder oss masse til! Hun bor i Odda sammen med "besteforeldrene" to tanter, mor og 4 kullsøsken!

Her er ett par bilder av henne 4 uker gammel;

post-1800-1176475555_thumb.jpg

Skrevet

Så utrolig søt. Du gleder deg vel nå, og tiden går sakte? Men er jo ikke så lenge til mai da. Lykke til med valpen, og ventetiden. Du må legge ut flere bilder og info utover:)

Det er 1 år siden jeg ventet på valp, det året har gått utrolig fort *mimre*

Skrevet

Ja, tider går utrolig sakte nå ja! Men er bara 19 dager igjen! Skal legge ut flere bilder og mer informasjon når tiden nærmer seg ja! :)

Skrevet

Har fått ett nytt bilde av jenta mi!

post-1800-1176727886_thumb.jpg

17 dager igjen.. :)

Har lest mange valpebøker og kjøpt inn det meste. Så jeg vett ikke helt hva jeg skal finne på de neste 17 dagene nei.. :o

Skrevet

Ja, det var et godt råd! Han skal få ekstra mye kos og ros.. Han er jo gullgutten vår da, det kommer han jo alltid til å være.. :o

Skrevet
Ja, det var et godt råd! Han skal få ekstra mye kos og ros.. Han er jo gullgutten vår da, det kommer han jo alltid til å være.. :o

Ja, nå får gullgutten en lillesøster å passe på. Tenker det blir stor stas!

Skrevet

Hehe, ja det er sant! Håper det går flott, tror nok det gjør det også! :o Tassen er nå så rolig og snill.. Men han blir nok litt lei av maset og lekingen hennes ja! :)

Skrevet
Så gøy! For en gangs skyld tok jeg riktig, syns jeg kjente igjen prinsessa di skjønner du :)

De er bare nusselige (men må innrømme at det er en som skiller seg ut, den nydeligste, Abby :rolleyes: )

Å tusentakk! Det var snilt sagt! :) Synes også hun er den peneste i kullet! Så vi var heldige som var så tidlig ute! :rolleyes:

Skrevet

Tusentakk alle sammen! :ahappy:

Masse flere bilder på: www.piczo.com/gardtibbene :D

Edit:

Fikk ett nytt bilde!

Rareste stillingen :P

Skrevet
Så søt hun var! :icon_confused: Er ikke det en ganske uvanlig farge på tibbe?

Det blir flere og flere svarte tibber i Norge. Etter hva jeg har hørt så er faren hennes den første svarte NUCH hunden i Norge, å han er ikke så gammel. :whistle:

Skrevet

Så herlig hun var :icon_confused: Hvilken oppdretter/kennel kommer hun fra?

Ja, nå kan jeg tenke meg at du gleder deg :whistle: Du må huske å kose deg masse i valpetiden, for den går så alt for fort..

Har prisen på tibber faktisk gått opp til 10.000 kr?

Da jeg kjøpte Chica i 2004, kostet de 8.500 kr.

Skrevet
Så herlig hun var :D Hvilken oppdretter/kennel kommer hun fra?

Ja, nå kan jeg tenke meg at du gleder deg :D Du må huske å kose deg masse i valpetiden, for den går så alt for fort..

Har prisen på tibber faktisk gått opp til 10.000 kr?

Da jeg kjøpte Chica i 2004, kostet de 8.500 kr.

Hannen er fra Hill vaagen's i Stavanger og tispa's familie bor i Odda. Dette er faktisk deres første kull så de har ikke bestemt seg for kennel navn ennda. Men jeg er veldig fornøyd med dem, kunne ikke ha møt trivligere folk enn dem altså, alt skal være perfekt - dette er jo deres første kull. :D

Ja, jeg gleder meg så mye! Er ikke lenge igjen nå nei! Skal kose oss masse i valpetiden. :D

Ja, prisen på tibber har gått opp til 10.000kr nå. Når jeg kjøpte Tassen i 2001 kostet de 6000kr. Så prisen stiger visst hele tiden. :shocked: Menmen, hun er verdt det! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med ausse, mener du da australsk gjeterhund? I Norge finner vi australsk kelpie, working kelpie, australsk gjeterhund og australsk cattledog. I tillegg er australsk gjeterhund delt i show- og arbeidslinjer. Alle er gjeterhunder med litt forskjellig opprinnelse og bruksområder. Den beste måten å finne informasjon om en rase på er å sjekke raseklubben i hjemlandet dens.  Begge kelpierasene vil jeg si er en del mer energisk og både fysisk og mentalt mer krevende enn australsk gjeterhund. Working kelpie mer enn australsk kelpie. Australsk gjeterhund er mildere og mer brukt som familiehund, men krever fortsatt en del aktivisering.
    • Ja og nei. De har medfødte instinkter, men de lærer masse kommunikasjon de første 8-10 ukene i valpekassa med mor og søsken. Etter det er det også viktig med sosialisering med voksne, trygge hunder som viser dem hva som er normal oppførsel.
    • Er de ganske like i gemytt og væremåte?
    • Kan en hund fødes uten hint til hvordan den oppfører seg til andre hunder? Spør for en jeg kjenner.
    • Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...