Gå til innhold
Hundesonen.no

Overnatting på verdensutstillingen


Benedicte

Recommended Posts

Her står det tips til et sted som hjelper deg å booke overnattingssted. Som hovedstad er det jo en del steder å bo i Stockholm, og jeg kan tenke meg at noen steder vil oppheve dyreforbudet man kan oppleve på hotell for akkurat den langhelgen. Men her - http://kennet.skk.se/wds/ - er i hvert fall en kontakt som SKK anbefaler.

Angående reise - skal du fra Bergen? Med eller uten hund? Er lett noe som også betyr raskt? Eller at du kan reise direkte uten bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å reise jeg også, viss jeg får championat på min i år så reiser jeg helt sikkert, men bare kanskje ellers... Jeg reiser i fra haugesund og lurer på å fly, men er det mye stress med hund på fly? Vis ikke kan jeg jo bare få pappa til å kjøre meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede avtalt med oppdretter at både Lyra og kullsøsteren hennes skal stilles der :) Gleder meg stort! Blir nok skikkelig Laekentreff, skal bli morro å møte alle ansiktene bak mailinglista :) Overnatting og reise er nok smart å tenke på snart ja :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp! Overnatting ble ordnet i desember i fjor! Har rom på et B&B ikke så langt fra utstillingstedet, lov med hund og ikke så dyrt. Kan nok være lurt å svinge seg rundt å finne noe nå ja.. Vi skal kjøre bil, bor jo "bare" 50 mil fra Stockholm jo, bare en liten svipptur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På SKKs side om StoCon ber de om booking senest 5. mai neste år - betyr det at de vil kunne finne noe til oss så lenge? Jeg tolket det som det, men så sier noen her at Stockholm allerede begynner å bli fullbooket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vel kjører bil dit, så behøver man jo faktisk ikke å se seg blind på overnatting i selve Stockholm, da. Det finnes flere middelsstore byer i nærheten, og veiene til/fra Stockholm er stort sett strålende motorvei med 110 km/t i fartsgrense.

Så hvis (når) man får problemer å finne et sted - se på ting som ligger 5-6-7-9 mil ifra (halvtime eller en times kjøring). Det er sikkert ikke fullbooket ennå i hvertfall.

Kommer man med buss, tog, fly så er det selvsagt viktigere å bo sånn nogenlunde i nærheten (drosje er sikkert dyrt nok i St.holm også)...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal:)

Har alt bestilt hotell på Scandic midt i byen.

Et hint om man skal fly-

Bestill TIDLIG! Det er bare noen flyselskaper som tillater hund, og de som gjør dert tillater kun 2 pr. fly... Bare tenk pågangen fra alle som vil stille...

Selv kjører vi.

Basenji selkapet har sin spesialutställning helgen før, og arrangerer forskjellige arrangementer (moro konk, lure coursing, kostymeparade, sosialt samvær etc HVER dag i uka mellom utstillingene. Gleder meg!

Vi kjører ned med en 5-6 hunder, tenker jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vel kjører bil dit, så behøver man jo faktisk ikke å se seg blind på overnatting i selve Stockholm, da. Det finnes flere middelsstore byer i nærheten, og veiene til/fra Stockholm er stort sett strålende motorvei med 110 km/t i fartsgrense.

Så hvis (når) man får problemer å finne et sted - se på ting som ligger 5-6-7-9 mil ifra (halvtime eller en times kjøring). Det er sikkert ikke fullbooket ennå i hvertfall.

Kommer man med buss, tog, fly så er det selvsagt viktigere å bo sånn nogenlunde i nærheten (drosje er sikkert dyrt nok i St.holm også)...

Susanne

Hey! Takk for påminnelsen - panikken tok i hvert fal meg litt brått. Det er ironisk hvordan jeg kan sette meg i bilen på kvelden for å kjøre rett til utstilling 80 mil unna i Norge, og kjøre hjem igjen etter bedømmelsen, men så blir jeg lettere hektisk fordi jeg ikke får hotell rett ved hallen i Sverige... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående reise - skal du fra Bergen? Med eller uten hund? Er lett noe som også betyr raskt? Eller at du kan reise direkte uten bytte?

Æsj, jeg aner egentlig ikke hvordan jeg skal komme meg dit engang. Forhåpentligvis finner jeg noen med bil som jeg kan sitte på med. Hvis ikke blir det fly/tog bergen - oslo, og så videre med tog/fly/forhåpentligvis bil derfra.. Og jeg vet ikke hvor jeg skal bo. Er ikke så kjent i Sverige, og det er vel ikke bare bare å komme fra et hotell langt borte og til utstillingen dersom man ikke har bil?

wheatenmali:

du vil ikke bo med meg og søte tia da??? :iloveu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg aner egentlig ikke hvordan jeg skal komme meg dit engang. Forhåpentligvis finner jeg noen med bil som jeg kan sitte på med. Hvis ikke blir det fly/tog bergen - oslo, og så videre med tog/fly/forhåpentligvis bil derfra.. Og jeg vet ikke hvor jeg skal bo. Er ikke så kjent i Sverige, og det er vel ikke bare bare å komme fra et hotell langt borte og til utstillingen dersom man ikke har bil?

wheatenmali:

du vil ikke bo med meg og søte tia da??? :iloveu:

jooda, billigere med dobbeltrom delt på to, skal bestille i løpet av helgen jeg så da kan jeg bestille dobbeltrom, og jeg kjører nok bil nedover/oppover (geografi??) så du kan sikkert sitte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er 3. til 6. Juli 2008. Se på www.skk.se for mere info om hvilke raser som går når. I tillegg er det en haug med raseklubber som også arrangerer spesialutstillinger i umiddelbar nærhet av dette. Så MYE som skjer på hundefronten uken før og etter dette..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange totalt påmeldte hunder pleier det å være på verdensutstillinger? (og hvor mange forventes det cirka i sverige)

Fins det linker til sider hvor det står info om vinnende hunder, antall påmeldte osv på tidligere verdensutstillinnger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange totalt påmeldte hunder pleier det å være på verdensutstillinger? (og hvor mange forventes det cirka i sverige)

Fins det linker til sider hvor det står info om vinnende hunder, antall påmeldte osv på tidligere verdensutstillinnger?

Jeg vet ikke om noen samleside, men de ulike arrangørene lager jo nettsider på forhånd, og mange legger inn resultat etterpå. Så om du søker på world dog show, får du opp mye. Du får opp mye annet, men med litt leting.. Her er fjorårets som en start: http://www.worlddogshow2006.pl/index_en.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...