Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningsklubb..


turbogutten

Recommended Posts

Vel altså jeg vil begynne med organisert lydighets trening mer en en dag i uken:P skal vel kanskje starte nede på valle hovin men vil starte i en klubb eller noe også.. ikke Oslo hundeskole.. liker ikke trenerene i Oslo eller treningstedet.. men iallefall vet dere om noen? skulle gjerne ha lært mer om positiv trening eller hva det heter.. for klikker skjønner jeg ikke helt hehe:P eller joda jeg skjønner jo hva poenget er men klarer ikke å trykke riktig hehe :) klarer å holde klikkeren opp ned så det ikke kommer noen lyd og når det kommer lyd er det ofte helt feil tid hehe :rolleyes: men håper dere har noen forslag :) er åpen fordet meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. nå vet ikke jeg hvor i Oslo du holder til. men stovner hundeklubb har treninger hvor du kan stille opp, hver onsdag, og hele helga (om jeg ikke husker feil). Gå inn på www.stovnerhundeklubb.no

Takk:) bor på bryn jeg.. vet ikke åssen det er å komme seg dit jeg:P vet du? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) bor på bryn jeg.. vet ikke åssen det er å komme seg dit jeg:P vet du? hehe

Sommerhalvåret trener dem på rommensletta. Vinterhalvåret, trener de i en av hallene på hellerudsletta. Rett nedenfor Exporama.

Jeg har aldri trent med de i sommerhalvåret, Men evt finn en å send mail til. Så får du nok svar på det du lurer på :)

Jeg trente hos dem i hele fjor vinter, man har mulighet til å få hjelp av trener der på onsdager, ellers kan man trene for seg selv. Du må selvsagt være medlem for å kunne være med på fellestreningene. Og lurer litt på om du må betale et beløp i hver periode for å kunne trene der. Men nå er det så lenge sidne jeg har hvert der, så er ikke helt sikker hvordan de har gjort det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dypt sjokkert :shocked:

Du liker ikke Oslo Hundeskole?? :)

Uansett :)

Jeg vet at Din Beste Venn har gratis treningsgrupper. Men husker ikke hvordan det systemet var. Din Beste Venn bruker veldig positive treningsmetoder, så kanskje det er noe for deg? De var litt for silkemyke og hadde for firkantet opplegg for meg.

Din Beste Venn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel altså jeg vil begynne med organisert lydighets trening mer en en dag i uken:P skal vel kanskje starte nede på valle hovin men vil starte i en klubb eller noe også.. ikke Oslo hundeskole.. liker ikke trenerene i Oslo eller treningstedet.. men iallefall vet dere om noen? skulle gjerne ha lært mer om positiv trening eller hva det heter.. for klikker skjønner jeg ikke helt hehe:P eller joda jeg skjønner jo hva poenget er men klarer ikke å trykke riktig hehe :) klarer å holde klikkeren opp ned så det ikke kommer noen lyd og når det kommer lyd er det ofte helt feil tid hehe :rolleyes: men håper dere har noen forslag :) er åpen fordet meste :)

I oslo hundeskole får du i hvertfall positiv trening, men treningsområdet er ikke det beste på sommeren (om vinteren er det jo bare et pluss at det er inne, men ikke om sommeren) ;) Det er ganske mange instruktører der og, så det å generelt ikke like en 15-20 forskjellige instruktører var jo litt morsomt.. hehe.... Men jeg skjønner - hvis du ikke er ute etter kurs, men en treningsgruppe, anbefaler jeg deg å kontakte en klubb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Litt gammel tråd men kan jo svare dere forde :) Jeg liker ikke oslo hundeskole avd.oslo av den enkle grunnen at det nettopp er inne og jeg synes det blir litt trangt.. Instruktørene er jo o.k men liker bedre avd.follo sine :D Mammaen min sier dette er fordi jeg er ganske vandt til å få *kremt* mye mer oppmerksomhet av trenerne i avd.follo enn i avd.oslo da jeg har vært på kurs med avd.follo i 2-3 år både med å uten hund :D Og hun har nok rett :) Jeg kommer nok til å starte i avd.follo igjen til sommeren:)

og Maren de to kursene jeg har gått på i avd.Oslo har jeg ikke vært fornøyd med instruktørene og hun ene sluttet jo ikke så lenge etter at jeg sa ifra hva jeg ikke likte med henne og de i oslo hundeskole jeg har snakket med senere var enige med meg.. Er enig med at jeg ikke skulle sagt jeg ikke likte noen av trenerne men jeg liker ikke de jeg har hatt erfaring med men er sikker på at mye av grunnen er stedet også:) Hadde likt Øystein (er det lov å si navn?) mye bedre hvis vi hadde gjordt mer en 2 ting pr.kursdag og han hadde tatt seg mer tid til hver elev men dette er min mening:) Ble langt dette:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :innocent: Det er en god del bevegelse i avdelingene for tiden. Ting og forandringer skjer!

Det høres bra ut:) snakket med Linn istad og hørtes ut som det ikke var mye igjenn av avd.follo så da blir det vel avd.oslo.. håper de finner ett annet sted å trene hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...