Gå til innhold
Hundesonen.no

Ttricolor Sheltie gutt på 9 år funnet


SheltieHeart

Recommended Posts

En tricolor sheltie hanhund på 9 år,ble funnet i Sannidal/kjølebrønn område(kragerø kommune).

Den er registrert i løken,men vi tror den er blitt omplasser og at eier ikke har omregistrert. Så vi finner ingen info om hvor i Norge den har vært. Det er mange steder i norge som heter løken. Og damen den er registrert på tror vi ikke eier den nå. Det var ikke registrert noe tlf nummer. Har vært hos veterinær og sjekket chip.

Både politiet og Kragerø hundeklubb er kontaktet,men di vet ingen ting.

Ho som har den for øyeblikket, er alergisk.

Det er en veldig glad og fornøyd hund.

Hunden ble funnet på morgenen 11 april. kan da ha stukket av på kvelden/natten.

Kanskje noen har gått tur,og den har blitt skremmt av noe.

Vi vet ikke om noen som har en tricolor sheltie i dette området.

Vis du vet noe send en email til: to_blue_eyes87@hotmail.com

Eller kontakt meg her inne.

mvh SheltieHeart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en hund som har stukket av i løpet av påskeferien, så eierne kan vel i teorien befinne seg hvor som helst i landet? Sikkert lurt å annonsere ganske bredt om den.

Håper dere finner igjen eier(ne)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke mulig å få tak i damen som står registrert som eier da? Prøvd gulesider? Oppdretter? Vet dere alder så vet dere vel stamtavlenavn og? Det burde da ikke være umulig å finne eieren til en registrert og chippet hund. Burde være lett det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
En tricolor sheltie hanhund på 9 år,ble funnet i Sannidal/kjølebrønn område(kragerø kommune).

Den er registrert i løken,men vi tror den er blitt omplasser og at eier ikke har omregistrert. Så vi finner ingen info om hvor i Norge den har vært. Det er mange steder i norge som heter løken. Og damen den er registrert på tror vi ikke eier den nå. Det var ikke registrert noe tlf nummer. Har vært hos veterinær og sjekket chip.

Både politiet og Kragerø hundeklubb er kontaktet,men di vet ingen ting.

Ho som har den for øyeblikket, er alergisk.

Det er en veldig glad og fornøyd hund.

Hunden ble funnet på morgenen 11 april. kan da ha stukket av på kvelden/natten.

Kanskje noen har gått tur,og den har blitt skremmt av noe.

Vi vet ikke om noen som har en tricolor sheltie i dette området.

Vis du vet noe send en email til: to_blue_eyes87@hotmail.com

Eller kontakt meg her inne.

mvh SheltieHeart

Ta nå kontakt med dama som står registrert som eier da. Det blir jo supertåpelig å tro noe som helst sålenge dere ikke vet 100%. Dama kan kanskje hjelpe dere med å finne eieren også dersom hun ikke er eier liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er politiet som har skjekket opp dette her. Tror ikke damene lever el.no + står ikke noe tlf nummr el.no ting vist. Jeg var ikke med da dette ble sjekket opp. Både veterinær og politi har sjekket opp. men finner ikke hvem kennel den er fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vet kjønn, farge og når hunden er født - så burde det ikke være så vanskelig å finne oppdretter i hvertfall..

Politiet har jo tilgang på helt andre registre enn det NKK driver med, så de bør jo kunne finne damen selg om hun ikke har telefon eller korr.adresse registrert.

Men hva evt. politi "gidder" å gjøre er jo en helt annen sak, da.

Lykke til - og det kommer nok en eier på banen ganske snart!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor lite folk tar seg frem når hundene forsvinner. Ikke en eneste annonse om en sheltie på rømmen noe sted, men jeg håper den er "dypt" savnet allikevel. Du får ihvertfall be den som har hunden nå om å legge inn en funnetmelding på NKK.no, og ta kontakt med sheltieklubben. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslaget terrier=)

Vi gjør i hvert fall alt vi kan for og finne eieren.

Men vi har ikke hørt om noen som savner den enda.

Og melde fra til poitiet burde jo være det første en gjør,men di hadde ikke hørt noe.

Jeg hadde gjort alt for og finne igjen min egen sheltie vis han var borte grøss.

Han ligger heldigvis bedagelig vedsiden av meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,vi har grunner til og tro at hunden vi fant var fra Løken gård.

Dama den var registrerte på "finnes ikke". Politiet finner ikke dama noen steder(verken registrert død eller levende),er som ho ikke finnes. Og den er registrert i løken.

Den er på en kennel til omplassering.

Men vis en eventuellt eier skulle dukke opp så skal det ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
uff jeg håper for all del hunden ikke har noe med Løken gård og gjøre,den er registrert i løken.

Må dere slutte å vase....... ærlig talt!

Løken gård driver ikke oppdrett av sheltie -punktum finale.

Løken gård ligger ikke på Løken, og på toppen av det hele - hvorfor i all verden chipmerke og registrere en hund ment til dyreforsøk i NKK.

Det er lov å tenke eller? På tide å slutte å fantasere sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...