Gå til innhold
Hundesonen.no

Er freewebs stabilt?

Huldra

Recommended Posts

Jeg har brukt freewebs før, men det er lenge siden, så hukommelsen og freewebs kan ha forandret seg siden da.. :) Men jeg lurer altså på om freewebs er stabilt? Om det er oppe og går så å si hele tiden, og at det ikke er noe tull med det? Holder på å lage hjemmeside nå, men det følger ikke med gjestebok, og siden nuffe er så ustabilt (og dessuten utrolig stygg!) så vurderer jeg freewebs. Har hatt gjestebok der før, og kan ikke huske at den var ustabil. Det eneste jeg har merket meg er at man ikke kan forandre utseendet på gjesteboken (eller siden) uten at meldingene i gjesteboken slettes..

Men er freewebs stabilt nå for tiden?

En ting som irriterer meg gul og grønn, er en pop-up som kommer når jeg går inn på freewebssider. Jeg må jo for søren slå av hele nettet for å få den bort, er det sånn hver gang man går inn på enten freewebs eller freewebs-sider? Den jeg snakker om er et lite vindu som kaller seg systemdoktor, og lukker hele browseren. Når man trykker på det røde krysset, forsvinner pop-up'en og browseren åpnes, men i vinduet for freewebs, blir nå omdirigert til en annen side automatisk. Har gått i fella før, så nå (siden jeg sitter på laptop) kan jeg bare trykke på en knapp, så stopper prosessen, og så kan jeg gå tilbake til freewebssiden. Men i dag (akkurat nå) fungerer ikke det, dvs at selv om jeg går tilbake slik jeg har gjort før, så kommer pop-up'en igjen og igjen.. :D

Fins det andre gjestebøker jeg kan bruke, uten mye reklame og tull og tøys, og som fungerer, og som er fine, og helst hvor jeg kan legge inn noen alternativer selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden min fungerer den.

Har ikke opplevd at den er nede, i så fall har jeg ikke merket det :)

Selv har jeg gjestebok fra cybertools.se

Syns den fungerer best, da jeg får slette/svare/endre på de innleggende jeg vil. (Jeg redigerer og sletter når noen poster en annen melding rett etter på, med noe de glemte å skrive i første omgang)

Med den gjesteboka kan man forandre farger, verktøy mm.

EDIT: Men jeg bruker ikke de malene som allerede er der. Bruker HTML koder

De malene fungerer ikke alltid like godt.. + at det er reklame nederst på alle sidene, og øverst.

Og en annen positiv ting (på min hjemmeside) er at når jeg får mange nok gjester på besøk, er ikke reklamen der lengre :D Det er jo bare positivt for meg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget meg en konto der nå, men den ligner utrolig mye på nuffe, da.. Jeg syns jo nuffe er stygg, men så lenge aternativene mine ikke er enorme, får jeg vel ta til takke med dette da. :) Takk for hjelpen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får opp den pop up tingen du snakker om heeele tiden jeg også. Må gå helt ut, lukke vinduet, åpne siden på nytt, og først DA får jeg se på siden uten problemer. (var redd det bare var meg).

Irriterende, og sånn var det ikke i "gode gamle dager". Så nå har jeg utelukket freewebs som gjestebok, selv om de er stabile.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende, og sånn var det ikke i "gode gamle dager". Så nå har jeg utelukket freewebs som gjestebok, selv om de er stabile.. <_<

Det er noe som har kommet i det siste. Den siden jeg betaler for har jeg ingen problemer med. Og jeg er meget fornøyd med freewebs på min private side.

Men jeg har også en gratis side for en interessegruppe og jeg må si at det er forferdelig irriterenes å få den tingen opp hele tiden <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare - Kommer pop-upen og reklamen når dere klikker inn på min side? :unsure:

Hos alle jeg kjenner gjør den ikke det, men lurer litt likevel.

Jeg har selv problemer med å gå inn på andres freewebs sider..

Nei det gjør det ikke. men betaler du for siden?? Du har jo ikke noe reklame oppe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...