Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er sommer for deg?


Aya

Recommended Posts

For meg.. Grilling, lette, kule sommerklær, lange turer i sommervarm skog med bading, kveldsturer med hunden når det ikke er så varmt lenger. Cider og sommerglad musikk. Gå på byen og kjenne at huden gløder etter en lang dag i solen. Bare jobbe, ikke skole- kjempedeilig! Danse, jogge, svømme og være med venner. Solbriller, solskjerm og rollerblades.. Ååh, jeg elsker sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er; Hytta ved sjøen, natt bading med hundene, nkk bjerke, stranda, festing med gode venner, lette klær, skille (sånn når man er blitt brun) og i år blir det mest trolig valpepassing<3 hehe sommeren er såå mye mer også men dette er noe av hva sommer er for meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Lange skogturer. Agilitytreninger med verdens herligste treningsgjeng. Kurser og stevner. Sitte på verandaen å nyte kvelds-solen. Lange sommerkvelder med gode venner. Ingen skole-bekymringer. Lette klær.

Det er det jeg kommer på, men er en god del mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er det å sole seg på svaberget og høre unger som skriker og leker i vannkanten ikke langt vekke, drikke hjemmelaget iste på terassen mens man spiser reker og slår etter innpåslitne veps.

Iskald hvitvin på terassen mens man ser på at solen går ned. Sitte en hel dag på terassen og bare lese,høre på radio og sole seg.

Krangle med en rusten solseng som har ligget i et skur hele vinteren.

Å være solbrent, smøre seg inn i solkrem som lukter deilig, spise vannmelon og is. Reise til nesbyen og sitte inni et telt til skygge for solen og drikke kald brus.

Og igjen: Ha grillkveld med venner på terassen og bare sitte ute til laaangt på natt pga det ikke er skole/jobb dagen etterpå ;)

Som dere ser ELSKER jeg terassen vår, jeg bor på den om sommeren :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling og late kvelder på verandaen, å dra på Nordbytjernet og bade, turer til seint på kvelden og det fortsatt er lyst! Utstillinger, reise til Askim, varm bil med alle vinduer åpne, klappe solvarm hund.. Gå i sandaler og knebukser.. Bli brun (nå som jeg kan sole meg igjen.. hehe) spise softice, drikke iste..

Gleder meg skikkelig til sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer: Grilling, bading, våt hund, solkrem, lukten av nyklipt gress, venninnetur i campingvogna, sol, is, gå barbeint, festing på stranda, kjøre båt, være på hytta, iskalde drinker, sene kvelder, bikini, digge gutter i bar overkopp :), sand mellom tærne...

Elsker sommeren ass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukten av nyklippet gress, og bråket av gressklipperen, elsker den lyden :)

Myggstikk!!

Mate piggsvin i hagen sent om kvelden.

Lange turer om kvelden til stranden og bade med Mike.

Is

Sitte sent oppe om kvelden og det er like lyst ute!

Markjordbær

Gleder meg så veldig til sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske gjengangerer er jo Drekking og Festing. (der skiller jeg meg ut :) )

Sommer for meg er grilling, bade, turer sent på kvelden, det slippe å kaste på seg mange klær bare for å hente posten, iiis, se hunden bade (og virkelig kose seg), NKK bjerke :)

Kommer sikkert på noe mer senere...!

Edit: Glemte det viktigster FERIE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommer for meg er:

Sørlandet-båturer

Båtracet

gå barbeint.

lettkledde gutter

solbriller (elsker solbriler)

sitte ute til langt på natt å verandaen.

Grilling.

Bikini (har bikini fetish)

bursdagen min :)

hytteturer med masse mygg..

Spise Jordbær!

ligge på stranda å smugkikke på alle.

bade.

bade med hunden min

En gammel sjekte nedlasset med øl å gode venner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbær, festing, roadtrips, bading og sol! Må vel også si at denne sommeren blir ulik alle de andre. I sommer vil jeg dra en del på utstillinger med Abby og trene med henne. + Masse kos med mine 2 tibber såklart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jordbær med fløte og sukker på, eller jordbær vi knuser og spiser med skje. :)

Det jeg hater med sommeren er fluer, :bug: mygg, veps, humler, knott, flott, hoggorm, osv osv.

Knott er SÅ fornermet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knott er SÅ fornermet

hihi, beklager virkelig, men du må nok forklare henne at dette er stygge dyr, som gjør deg vondt(gir kløe), dessuten er de ikke så søte som lille Knotten din :) De er rett og slett ikke søte i det heltatt.

Rex liker de ikke, men han hadde likt Knott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til grilling, alt smaker bedre på grillen. Skal bli godt å spise melon, fersken og nektariner og jordbær. Bading og soling hører selvsagt med. Sommer betyr å ha masse overskudd til å gjøre alt jeg vil. Sommeren inneholder selvfølgelg en masse avisoppslag om været :)

Edit: Kan selvfølgelig ikke glemme alle gamle fine sommerslagerene da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling, soling, sol, bading, ferie, artige kvelder med venner, oppe hele natta i varmen, telturer, kalde drikker i solveggen, familien på tur (helst uten meg :) ) og syden (hver sommer drar vi til syden)

Det er myyyyye mer som er sommer for meg... kommer ikke på noen i forbifarten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hehe, noe sier meg at du lengter etter sommern Ingvill :)

Sommer er å kunne gå ut uten å måtte kle på seg masse klær. Å rusle i skogen og kjenne bakken under beina og ikke snø (noe av det beste med våren). Å gå tur på fjellet og bade i et iskaldt fjellvann. Seilbåt. Å ligge på svaberget å lese en bok og bare må bade fordi det er så varmt at jeg nesten kreperer, og så opp i deilige varmen igjen. Hagen til bestemor med masse epletrær. Grille ute i hagen. Å gå tur med bikkja i skogen opp til et vann og ha med en god bok og mat og drikke og bare sitte deg å se på øyenstikkerne over vannet og kose meg. Og mye, mye mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...