Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonetreff/ Utstilling Hamar 18-20 november

Silje

Kan du komme på hundesonetreff 18-20 november i Hamar?  

28 stemmer

1. 1.

• Ja det kan jeg!
      9
    • Ja, har veldig lyst, men må sjekke om det passer
      10
    • Nei, desverre
      9

Recommended Posts

Skrevet

telt i november blir en kald fornøyelse...................................................................................................................

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Kanskje noen kan bo hos denne Julie og??

Spørs om je kommer.. er så kort vei ;) Nei! Dit skal je! Koste hva det ksote vil! Dit skal je om je så må krabbe på alle fire! ;)

Den nærmeste camping plassen blir vel på odden... :-k Domkirkeodden... er itte så langt unna, men det kan nok hende dere må gå gitt...

Men der er jo no'n hotll da.. som ligger litt nærmere mener je og huske...

Je trur det er sånn i Hamar at samtidig med utstillinga er det lov tel å ha hund på alle hotella.. mener og ha lest noe om det i HA etter den i fjor :-k

Men som sagt! Je og'n Romeo stiller med åpent hus(så lenge det itte er ei tispe med løpetid ;))

Skrevet

Som en liten oppsummering så er det mulighet for at hele 17 stk kan komme! Det er jo ganske bra oppsluttning det da :P

Når det begynner å nærme seg får vi planlegge litt mer :P

Skrevet

Det blir vel veldig vanskelig å få alt til og klaffe? Siden de fleste stiller forskjellige raser.. Må nesten ta det etter rasebedømmingene da? Vet ikke hvor lenge dere andre blir der jeg. Selv liker jeg å bli lenge, for å se på BIS og sånn. Kunne jo møttes før eller etter BIS da? Eller blir det dumt?

Skrevet

Kan bli der lenge vi, eller komme tilbake igjen, pappa bor ikke langt unna. Så jeg sier ja på vegne av Kristina, Astrid og meg selv.

Etter BIS altså.

Skrevet
Det blir vel veldig vanskelig å få alt til og klaffe? Siden de fleste stiller forskjellige raser.. Må nesten ta det etter rasebedømmingene da? Vet ikke hvor lenge dere andre blir der jeg. Selv liker jeg å bli lenge, for å se på BIS og sånn. Kunne jo møttes før eller etter BIS da? Eller blir det dumt?

Ja, jeg er også en sånn som liker å få med meg hele greiene... det er bare det om jegmå kjøre hjem samme dag, eller om jeg kan vente til dagen etter :P Men jeg skal nok klare å fikse det på en måte :P

Skrevet
Kan bli der lenge vi, eller komme tilbake igjen, pappa bor ikke langt unna. Så jeg sier ja på vegne av Kristina, Astrid og meg selv.

Etter BIS altså.

ja vi kan jo ta det på kvelden?

Skrevet

ja!

Hvis det er mange folk som camper på samme sted er det kanskje mulighet for å ta det der?

Nå er ikke jeg kjent der, men vi finner sikkert et sted :P De som kjenner stedet kan jo komme med forslag om gode plasser :wink:

Skrevet

Hundene er sikkert veldig slitne da men.. Hvilken dag forresten? Vet ikke hvilken dag papillon stiller en gang jeg! Noen som vet? Det som er dumt med lørdag, er jo hvis noen her skal stille på søndag, og ikke kan få hundene skitne. Det som er dumt med søndag er at da er sikkert alle dødsslitne og vil hjem!? Men hvis vi bare skal møtes i hallen der på lørdag, så har det jo ingenting å si, for der blir de ikke skitne :P Eller forresten så er det vel fredag og lørdag, ikke lørdag og søndag?

Skrevet

det er vell lørdan og søndan?

Det er faktisk fredag til søndag tror jeg. Noen som vet? Og hvordan finner jeg ut når min rase er?

Skrevet
oj, det er visst på fredan å ja.. hva skjer daa?

Aner ikke. Sendte nettopp mail til NKK og spurte når papillon var, og om det var utstilling alle dager. Får se om jeg får svar da..

Skrevet
Sikkert utstilling da også, må ha fri fra skolen kanskje da :P:P

Må nok det ja! Håper jeg ikke stiller på fredag da, det blir stress..

Skrevet

Hvis ingen stiller på fredag så kan vi jo ha ordentlig treff hvor hundene får løpe løse da, på kvelden altså, hvis alle får kommet da. For da er jo ikke hundene så slitne etter en lang dag på utstilling. Men det er vel ikke SÅ mange som skal stille...? Hvem skal stille på Hamar? Tinka og jeg skal ikke nemlig.

Skrevet
Hvis ingen stiller på fredag så kan vi jo ha ordentlig treff hvor hundene får løpe løse da, på kvelden altså, hvis alle får kommet da. For da er jo ikke hundene så slitne etter en lang dag på utstilling. Men det er vel ikke SÅ mange som skal stille...? Hvem skal stille på Hamar? Tinka og jeg skal ikke nemlig.

Men da blir de vell møkkete før utstillinga, og det er jo dumt det å.

Vi skal heller ikke stille.

Skrevet
Fins det ikke noen som helst form for dusj der da eller?

veit ikke. Men for de med pelshunder er det sikkert ikke no særlig å dusje de i sånne dusjer de har på campinga. Jeg veit ikke :?

Skrevet

Utstillinga er fra fredag tel søndag, men på freda'n er det gratis å gå inn. På freda'n er det mulig å få inn bur og stelle bord.. På freda'n er det kun agility som er arrangert :P

Når det gjelder steder hvor vi kan slippe bikkjene løs, så finnes jo Furuberget... Det er en stor skog hvor je trur det itte går å mye folk, ellers så finnes jo fiskerly like ve meg, men det forutsetter at alle har mulighet tel å bli kjørt, men der er det Mjøsa, skog og strand :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...