Gå til innhold
Hundesonen.no

Golden-Utstillingsfeil

Guest Maritus

Recommended Posts

Skrevet
Skal få henne med! Men når er det???

2.juni :icon_confused: men isåfall må Kathrine være litt sammen med deg akkurat da, siden jeg er i ringen og dømmer..og du også da forhåpentligvis :icon_redface:

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Guest Maritus
Skrevet
2.juni :icon_confused: men isåfall må Kathrine være litt sammen med deg akkurat da, siden jeg er i ringen og dømmer..og du også da forhåpentligvis :icon_redface:

Okey! Det går bra!

Guest Maritus
Skrevet
Ja det blir veldig bra...

Trude Mostue kommer også, for å snakke litt :rolleyes:

Er ikke det henne noske dyrlgen som er på Animal Planet???

• 3 weeks later...
Guest Maritus
Skrevet

Til Wiked Sister: Jeg tror jeg mest sannynelig kommer, men når på dagen er det der? (hvis det er noen andre som skal dit så si ifra når det er)...

Guest Maritus
Skrevet
Alle utstillinger har som regel start kl 09:00, dette er intet unntak :twitch:

Hmm... Oi, da må jeg dra sånn i 06.00 eller 06.30 tida da :whistle: Jaja... ;)

Skrevet
Hmm... Oi, da må jeg dra sånn i 06.00 eller 06.30 tida da :whistle: Jaja... :twitch:

Må reise rundt 05:30 du, ikke noe nytt det nei ;)

Guest Maritus
Skrevet
Må reise rundt 05:30 du, ikke noe nytt det nei :twitch:

O ja, spørs om jeg får noen til å kjøre meg så tidlig da... :whistle:

Skrevet
O ja, spørs om jeg får noen til å kjøre meg så tidlig da... :whistle:

Hmm, om du ikke skal stille må du jo strengt tatt ikke være der kl 09:00 da, det er da bedømmelsen i ringene starter. Vi f.eks har jo 4-6mnd hannvalp som skal stilles; dvs Aller, aller først :twitch:

Tviler nok på om vi har plass desverre, skal ha med oss minst 6 mennesker, og i hvertfall 7 hunder ;)

Guest Maritus
Skrevet
Hmm, om du ikke skal stille må du jo strengt tatt ikke være der kl 09:00 da, det er da bedømmelsen i ringene starter. Vi f.eks har jo 4-6mnd hannvalp som skal stilles; dvs Aller, aller først :twitch:

Tviler nok på om vi har plass desverre, skal ha med oss minst 6 mennesker, og i hvertfall 7 hunder ;)

Jeg snakka med pappa, og han har en bil som han låner, men han vet ikke om hvor lenge han skal låne den, så vis han løner den til 2 Juni, så kunne han kanskje kjøre meg :whistle:

Skrevet

Foreldre er gjerne mer villige til å kjøre om du skal stille ut enn om du bare skal se på. Ellers så går det jo tog da, du kan kanskje ta nattog oppover om det fra Stavanger/Kristiansand går forbi deg? Hvis det går nattog fra Stavanger/Kristiansand til Oslo...

Skrevet
Jaja, da får jeg prøve en annen gang...

Men for all del kom og se på, masse koslige folk og treffe og mye og se og lære... :)

Guest Maritus
Skrevet
Men for all del kom og se på, masse koslige folk og treffe og mye og se og lære... :)

Det hadde ikke gjort meg noe, men selvom vi ikke kan være med, så er det vel lov og ha med hund?

Skrevet
Det hadde ikke gjort meg noe, men selvom vi ikke kan være med, så er det vel lov og ha med hund?

Jaja, selvfølgelig, flott sosialisering også såklart! :)

Guest Maritus
Skrevet
Jaja, selvfølgelig, flott sosialisering også såklart! :)

Ja, jeg skal prøve og komme!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...