Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny flåttsesong


Susa

Recommended Posts

Flåtten har vært her lenge den - tror faktisk den ikke tar vinterferie i det hele tatt hos oss :wub: Vi bruker Expot.

Tror heller ikke den har tatt ferie.. <_<

Vi kommer nok til å bruke Exspot på våre, har alltid brukt det på kaninene og det har funket kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede tatt 4 flått på Chantana.. :D Små jævler..

Har nettopp tatt på henne Exspot, får håpe det holder flåtten borte..

Oi, føler meg litt sånn usmart her men, hva er et flått halsbånd og hva gjør det? :wub:

Et flått-halsbånd bæres av hunden som et vanlig halsbånd, og inneholder stoffer som skal holde flåtten borte.

Kjøp bare Scalibor-halsbånd, da det er det eneste lovlige halsbåndet i Norge. Det finnes andre halsbånd, som selges i dyrebutikker, men disse kan være veldig giftig for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp tatt på henne Exspot, får håpe det holder flåtten borte..

Et flått-halsbånd bæres av hunden som et vanlig halsbånd, og inneholder stoffer som skal holde flåtten borte.

Kjøp bare Scalibor-halsbånd, da det er det eneste lovlige halsbåndet i Norge. Det finnes andre halsbånd, som selges i dyrebutikker, men disse kan være veldig giftig for hunden.

Oo, hørtes praktisk ut. :wub: Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Scalibor i 2004 og 2005, og i fjor brukte jeg ingenting. Det er mulig jeg skal få tak i halsbånd i år, men det kommer litt an på hvordan sommerferieplanene blir. Foreløpig ser det ikke ut til at vi skal sørover mer enn en ukes tid, og da plukker jeg heller det som måtte komme.

Her i Trondheim har jeg nemlig sluppet unna flått, veldig kjekt! Heller ikke da vi var sørover (Oslo/Hvaler) i 2004 og 2005 plukket jeg flått på henne, men i fjor (da hun altså ikke brukte flåtthalsbånd) da vi var i Göteborg/på Hvaler i to uker, ble det en del jeg måtte pelle av.

Jeg syns det er veldig kjekt med flåtthalsbånd på Tinka i alle fall, siden hun er så glad i å bade. Da er det bare å ta av flåtthalsbåndet før hun plasker uti, og det gjør jeg mye heller framfor å skulle påføre Expot "hele" tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ny flått sesong. Hva bruker dere for å holde flåtten unna?

Du som har sheltie bør passe deg for Expot som kan være skadelig for spesielt sheltier og collier. Vil du bruke spoton produkter vil jeg derfor anbefale jeg Frontline i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har sheltie bør passe deg for Expot som kan være skadelig for spesielt sheltier og collier. Vil du bruke spoton produkter vil jeg derfor anbefale jeg Frontline i stedet for.

Hvorfor kan Exspot være skadelig for sheltier og collier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Milo ble slapp og fikk irritert hud av flotthalsbåndet han :)

Vi har vært veldig heldig, han har fått en flått i hele livet sitt, og det var etter jakt på fjellet, som valp.

Usikker på om vi kommer til å kjøpe noe midler i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt expot. men tanta mi snakka om et halsbånd de hadde brukt til katten sin som var til både hund og katt. Det var lagd av naturprodukter tror jeg. Så lurte litt på om jeg skulle kjøpe det i år. Men hvor mye koster halsbånda til dere som bruker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oij, sånn halsbånd hørtes smart ut! Har nå notert det ned også. Kjæresten min mista jo hunden pga. flått så jeg er veldig nervøs når sesongen nærmer seg! Har tidligere brukt noe man smører på pelsen, men syns ikke det lukta særlig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker exspot. Betaler ca 100kr for to kapsler. Har da i to mnd, siden hunden min er liten.

Jeg har hørt slike halsband kan være "farlige", stemmer det? LEtt for at hunden som bruker det mister pels dr bandet er, og når han møter andre hunder er det en fare at de får i seg giften fra halsbandet. Stemmes dette?

Bor i stavanger, noen som anbefaler noe når jeg bør begynne å bruke middel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Vi bruker exspot. Betaler ca 100kr for to kapsler. Har da i to mnd, siden hunden min er liten.

Jeg har hørt slike halsband kan være "farlige", stemmer det? LEtt for at hunden som bruker det mister pels dr bandet er, og når han møter andre hunder er det en fare at de får i seg giften fra halsbandet. Stemmes dette?

Bor i stavanger, noen som anbefaler noe når jeg bør begynne å bruke middel?

Det er iallefall slike kjemikaler i det som ikke er bra. Så aldri la hunden bade med flotthalsbåndet på!

Brukte foressen Scalibor på Milo, det han ikke tålte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...