Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny flåttsesong


Susa

Recommended Posts

Det står HER på side 10 om ivermektin og collieraser. Det står at disse rasene er mer følsomme for dette virkestoffet. Spør veterinær om du er usikker.

Takk for svar! :)

Vi bruker exspot. Betaler ca 100kr for to kapsler. Har da i to mnd, siden hunden min er liten.

Jeg har hørt slike halsband kan være "farlige", stemmer det? LEtt for at hunden som bruker det mister pels dr bandet er, og når han møter andre hunder er det en fare at de får i seg giften fra halsbandet. Stemmes dette?

Bor i stavanger, noen som anbefaler noe når jeg bør begynne å bruke middel?

Jeg er ikke sikker på hvilke stoffer som er brukt på halsbåndet, men jeg vil tro at det ikke er bra for hunden om den får det i seg. Jeg vet i hvertfall at Exspot ikke bør slikkes på, hunden til en kompis av meg spiste ikke mat på flere dager etter å ha fått Exspot i seg. Det er derfor man skal være nøye med hvor man sprøyter det på; - midt mellom skulderbladene, og ved haleroten. Her kommer ikke hunden til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i stavanger, noen som anbefaler noe når jeg bør begynne å bruke middel?

jeg bor og i stavanger og her har vi allerede plukket får første flått... så vi startet forrige uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Uff! Hunden min er spesielt utsatt for flått virker det som! Har det fleeere ganger om sommeren oom trent en i uka! Det føles i vertfall sånn! Men jeg tror jeg vil prøve flåtthalsband!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i uka er da ingenting, på hytta vår på sørlandet så plukket 10-15 av hver hund.... og de kravla på oss mennesker også.... svineriet!

(men heller flått enn disse skumle hjortelusa!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Hunden min er spesielt utsatt for flått virker det som! Har det fleeere ganger om sommeren oom trent en i uka! Det føles i vertfall sånn! Men jeg tror jeg vil prøve flåtthalsband!

Nå bor jeg ganske langt nord,men flåtten er kommet hit også...men hva er hjortelus for noe??? Hørtes så skummelt ut. :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selges exspot på apotek eller dyrebutikker?

Exspot er vel et legemiddel (rett meg hvis jeg tar feil nå), og du får ikke kjøpt det i dyrebutikker. Jeg vet ikke om det selges på apotek, men i hvertfall på dyreklinikker :) Der vi kjøpte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Exspot hos veterinæren :unsure: Gikk ikke på noe apotek.

Ja, det er fullstendig mulig hvis de har det inne. Men det er fordi veterinæren da har ment at det er noe din hund skal ha. Hvis ikke de har det (og det er ikke alle veterinærer som har slikt på "lager"), så må du ha en resept og hente det på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fullstendig mulig hvis de har det inne. Men det er fordi veterinæren da har ment at det er noe din hund skal ha. Hvis ikke de har det (og det er ikke alle veterinærer som har slikt på "lager"), så må du ha en resept og hente det på apoteket.

Ok, takk for informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere brukt Hop-off, men i fjor virket det ikke så godt som tidligere så nå vurderer jeg å prøve Scalibour på dyrene.

Hvordan er den i pris ift Frontline? Det er vel bedre med halsbånd enn dråper på badenymfer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...