Gå til innhold
Hundesonen.no

AK valpene som ble født Påsken'07

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 295
  • Created
  • Siste svar

Har ikke hørt et pip av Jeanette og hun har lovt meg opp til flere ganger og pipe når fødselen starter (hvis hun får tid vel og merke men det får hun jo..) så da antar jeg det ikke har skjedd noe enda <_<

Da, Blaze, er det bare å knipe igjen til tante er hjemme fra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Imorra ca. klokka 09.00

3 hanner, 3 tisper.

Hva er premien? en valp? :ermm:

Alle har foreløpig feil, unntagen deg :P Du har fortsatt muligheten til å vinne. Men jeg tror nok ikke det blir en valp i premie.

Selv så håper jeg på: 2 tisper og 3 hannhunder.

Har ikke hørt et pip av Jeanette og hun har lovt meg opp til flere ganger og pipe når fødselen starter (hvis hun får tid vel og merke men det får hun jo..) så da antar jeg det ikke har skjedd noe enda <_<

Da, Blaze, er det bare å knipe igjen til tante er hjemme fra jobb!

Ikke frykt! Av en eller annen grunn tror ingen at jeg klarer å sende en sms når det er på gang :rolleyes:

Dag 61

Natten i natt har vært neste fraværende med søvn. Kl.5 bestemte Blaze seg for å ta pause fra graving, ordning og styring. Da sovnet hun i sengen med meg etter først prøvd å grave av meg dynen...

Frokost har hun spist, før hun fortsatte med gravingen sin igjen. Ny energi var tilsatt tydligvis.

Temp er fortsatt lav. kl,0300 i natt 37.1 og nå er den nede i 36.9 igjen. hun har ingen planer om å få høy nok temp til å klemme ut noen valper :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Vel, det begynner å se dårlig ut for meg også nå :P

Et kvarter gjenstår.

Det ser dårlig ut ja. Temp er 37,2 for øyeblikket. Sover og graver litt.

Ser ut som det blir enda en lang dag på oss :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spennende lesning for en som akkurat har kommet hjem fra ferie uten internett! :ermm:

Skal følge tråden som en hauk i dag og i morgen!

jeg tipper det blir 9 valper; 5 hanner og 4 tisper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ble litt stresset her. Vannet er gått, men hun har også en ganske mørk grønn/brun utflod uten lukt. Og i alle lærebøker står det "ring vet". Vet ble ringt, vakt nr var feil og ringe runden fortsatte! Litt panikk her i gården da. Fikk tilslutt tak i en vet som vi hadde privar nr til. Pratet med vet og nå begynner ventingen i 1 time. Ingen veer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første valp kommer litt før klokka 02:00 natt til søndag.

Alle har foreløpig feil, unntagen deg :ermm: Du har fortsatt muligheten til å vinne. Men jeg tror nok ikke det blir en valp i premie.

Jeg har da ikke feil foreløpig :P

Med mindre de har kommet til nå da?

Håper iallefall dere slipper keisersnitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er enig med resten. Om man har økonomi selv til dekke mye er det jo veldig bra!   Dyrlege prisene har økt ganske så mye de siste årene da så det jeg betalte for operasjon av kreft kul i 2016 til forrvge hunden min var ca det samme jeg nylig betalte til hun jeg har nå for ørerens under lett bedøvelse og blodprøve 11300-,   Jeg har ikke økonomi til ikke ha forsikring med de prisene som er nå. Har hatt Agria siden 2006 og er godt fornøyd med de.Har ikke brukt de så alt for mye men,endel har det jo blitt. Årssummen øker jo jevnt og trutt der også selv om rasen jeg har ike er den dyreste forsikre. Var på litt over 4000,- for 8 år siden nå er den på 8000,-
    • Med tanke på ønske om terapihund, hundesport og familieliv så tenker jeg jo at retrieverene, eventuelt engelsk springer spaniel eller storpuddel, er generelt gode alternativer. Husk også at barn under 16 ikke skal ha selvstendig ansvar for hund. Det er litt rom for tolkning der, men jeg ville ihvertfall gjort en seriøs vurdering på hvordan barnet vil takle og håndtere en uventet situasjon på tur, om hunden kommer seg løs og skremmer noen, blir angrepet av en annen hund, jager vilt e.l.
    • Hei! Vi er en familie på 6, 4 barn fra 15år til 1år. Jeg er hovedsakelig den som har lyst på hund, og det vil nok jeg som hovedsakelig har ansvar for både luftig og trening. Håper også at de to eldste på 15 og 12 skal kunne lufte uten problem. Jeg har tidligere hatt flere hunder i hus, blant annet Border Collie, Rottweiler, Dobermann-blanding og Chihuahua. Jeg trives nok best med hunder i gruppe 1, men ønsker meg nå noe mer stødig, uten for mye risiko for mentale brister, vokt osv.  Jeg kommer nok heller ikke til å være like aktiv på trenings fronten, selv om jeg har et ønske om både lp og agility på hobbybasis.    Hunden vil hovedsakelig være familiehund, og være en del av hverdagskaoset, med masse lek og moro, følging på fotballtreninger, en joggetur i ny og ne, lengre turer i helger. Min store lidenskap er hund, så mentalttrening vil bli lagt inn litt hit og dit innimellom.    Den må tåle besøk, nye situasjoner og helst ikke ty til bjeffing ved hver minste ting. Vet at dette er ting som også må trenes på, men ønsker en rase der det er 90% sjanse for å lykkes enn 10%. Hvilke raser tenker dere kan passe inn hos oss? Har også en drøm om å utdanne denne hunden til terapi hund, men det vil tiden vise.
    • Har gjensidige og de er hvertfall aldri noe tull med!
    • Wohoo, da har løpetiden endelig startet! 🥳  14 mnd gammel
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...