Gå til innhold
Hundesonen.no

Når hunden blir glad:)

nikita3

Recommended Posts

Skrevet

HUnden min blir glad, har sett fler hunder som gjør det , men Så må hun finne noe å ha i munnen , F.eks, En pinne, kongle, ball.. Så står hun å bjeffer helt gall. Men hun må ha noe i munnen før hun hilser ..?

Er det bare fordi hun er så glad at hun må ha noe å vise , ellr offer gjør hun der egentlig?

Så en ting til da.. Når vi sparker fotball med kita, det elsker hun.. Hvis ballen kommer opp i lufta så tar hun den i mot.. Er det farlig ellr, tenkte på tennene.. Ser jo ikke så godt ut da:/??????

Skrevet
Så må hun finne noe å ha i munnen , F.eks, En pinne, kongle, ball..

Hehe, kjenner meg igjen i det der. Bianca er i bur når jeg er på skolen og når jeg kommer hjem, står hun alltid og tripper med en duske-leke i munnen, helt overlykkelig :ahappy:

Skrevet
Ja det gjør min også. Hun leter etter ett eller annet å bite i når hun blir veldig glad. Dette er for å roe seg selv ned har jeg hørt.

Okey.. Har alltid lurt på det .. Men da er det derfor ja:)

Skrevet

Det som skjer er at hunder forbinder glade ting og positive ting med lek, og som regel er vi også glade når vi leker med hunden.

Derfor kan det hende de henter leken for å roe ned hele denne intime hilsingen, men de vil fortsatt gjøre deg glad - så hvorfor ikke leke?

Noen som skjønte hva jeg skulle fram til eller? :unsure:

:ahappy:

Skrevet

Ja, dette kjenner jeg igjen.. Når Chica blir glad, løper hun rundt som en gærning, hopper opp og ned i bamse, finner fram en leke som hun skal vise fram, lager rare lyder osv.. Noen ganger gjesper hun også, og det har flere her inne sagt at er for å dempe seg selv og situasjonen. Så alle de forskjellige tingene hundene gjør når de blir glade, er sikkert for å dempe seg selv, som dere også tror :ahappy:

Skrevet

Bengi har fatt en ny sport, den heter fange tennis ballen! Naar jeg kommer hjem, staar han klar og venter paa at jeg skal slaa tennisballer mot murveggen, ( de er ganske hoye her i Usbekistan) og saa fanger han dem i lufta og gir dem til meg. Av og til bare smeller det mot nesa hans, men det avskrekker ikke! Han kommer tilbake med ballen, sitter og venter paa neste skudd! Unnataket er om ballen lander der han har sitt "toalett" Da maa jeg hente dem selv! Det hender at valpen, som ikke helt har forstaatt at dette er toalettomraadet til Bengi, springer over og fanger ballen. Da er hun i vertfall stolt!

Skrevet

Flax og må ALLTID bære på noe når han skal hilse på meg når eg kommer hjem :rolleyes: Men han tar som regel det første han får tak i og løper inn i sofaen med det:p

Skrevet
Flax og må ALLTID bære på noe når han skal hilse på meg når eg kommer hjem :rolleyes: Men han tar som regel det første han får tak i og løper inn i sofaen med det:p

ja, der kjenner jeg igjen Oscar også.. tar gjerne tak i skoen min og bærer den inn eller bærer med seg teppe fra sengen sin inn istua. Han vil gjerne ha vantene mine og da løper han rundt i stua. Han spiser heldig vis ikke på ting. Vil bare bære :ermm:

Skrevet

Når jeg kommer hjem, tar bajas tak i den første skoen han ser, og lager "koseknurre" lyder. Så går han hele tiden i ring.. Dette gjør han også av og til når vi skal på tur. Det er litt domt når foreldrene mine har besøk og jeg kommer hjem, så kan han ta deres sko og bære den inn i stua... hehe..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er helst jeg som tar ansvar for fôr, tur og trening. Siden jeg jobber langvakter har jeg jo også mye fritid, så det blir veldig naturlig at jeg har hovedansvaret. Men skal prøve å få de andre i huset til å ta i mer.  Begynne med å få en av de andre i huset til å ta han ut når jeg kommer hjem, slik som du foreslår 👍
    • Har god erfaring med Baggen softbelt. Ser de har det hos Troll. Det kan oppleves som litt klumpete for jogging, men til gåtur er det supert. Vet ikke hva du tenker om frontfestet der men jeg har ikke opplevd problemer med det.  Jeg liker spesielt at dempingen er i selve beltet så jeg kan bruke det båndet jeg vil. Ikke alltid så praktisk med strikkbånd. 
    • Kan noen andre ta ham med ut når du kommer hjem?  Altså, når du kommer hjem, ignorere ham til du har fått tatt av deg og satt deg ned. Om han så begynner å mase om å få komme ut, at noen andre tar ham med ut litt. Det kan nok ta en del tid å snu denne adferden.  Det har jo også mye å si hvem som fôrer, går tur og trener med en hund. Gjør du det meste der, eller varierer det? Kan noen andre ta mer ansvar? 
    • Jeg har litt utfordringer med whippet hannen min på 5 år. Det er veldig tydelig at jeg er hovedmennesket til hunden, han søker til meg, det er meg han blir mest glad når kommer hjem men det er også meg han maser mest på. Jeg jobber langvakter, og når jeg er på jobb så er hunden helt rolig. De andre i huset forteller at han ligger å slapper av og er rolig og snill stort sett hele dagen. Når jeg kommer hjem blir han jo veldig glad for at jeg kommer, men jeg får nesten ikke satt meg ned før han  begynner med klynking/gråting og skal ha meg med ut - jeg tar han da som regel med meg ut, selv om de hjemme forteller at det ikke er lenge siden han var ute. Etter vi har vært ute, så kan gjerne klynkingen fortsette litt, og det kan til tider også være klynking på natten. Akkurat nå er vi i en ekstra tøff periode, da det er løpetid på byggefeltet og hannhunden har det veldig tøft, han spiser nesten ikke og sover ikke - noe som igjen gjør at jeg heller ikke sover, for jeg må være med han for at han ikke skal holde hele huset våkent om natten. Jeg har tilbrakt nettene på et rom med han i bånd og med hørselvern på for å få sove. Jeg begynner å bli rimelig desperat 🙈😭 Jeg har avtale med dyrlege om å prøve ut kjemisk kastrasjon, slik at vi kanskje kan slippe dette igjen. Men jeg er også redd for at han skal reagere dårlig på det - at han kanskje blir mer klynkende og "masete". I kveld når jeg kom hjem fra jobb så har jeg ignorert hunden, jeg har vært ute med han, men ikke "snakket" til han eller anerkjent han på annet vis, det føles ikke bra men tenker kanskje at det er noe jeg bør gjøre i en periode? Er dette helt feil tenkt av meg? Noen som har råd og veiledning for å kanskje få en litt mer selvstendig hund når også jeg er hjemme?
    • Bare det at noen har tenkt tanken er for meg helt på trynet. Og det er en herlig ironi i at de ikke tester produktene sine på dyr, men selger til dem... Hjelpes, hvem er disse folka😄
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...