Gå til innhold
Hundesonen.no

Når hunden blir glad:)


nikita3

Recommended Posts

HUnden min blir glad, har sett fler hunder som gjør det , men Så må hun finne noe å ha i munnen , F.eks, En pinne, kongle, ball.. Så står hun å bjeffer helt gall. Men hun må ha noe i munnen før hun hilser ..?

Er det bare fordi hun er så glad at hun må ha noe å vise , ellr offer gjør hun der egentlig?

Så en ting til da.. Når vi sparker fotball med kita, det elsker hun.. Hvis ballen kommer opp i lufta så tar hun den i mot.. Er det farlig ellr, tenkte på tennene.. Ser jo ikke så godt ut da:/??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør min også. Hun leter etter ett eller annet å bite i når hun blir veldig glad. Dette er for å roe seg selv ned har jeg hørt.

Okey.. Har alltid lurt på det .. Men da er det derfor ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er at hunder forbinder glade ting og positive ting med lek, og som regel er vi også glade når vi leker med hunden.

Derfor kan det hende de henter leken for å roe ned hele denne intime hilsingen, men de vil fortsatt gjøre deg glad - så hvorfor ikke leke?

Noen som skjønte hva jeg skulle fram til eller? :unsure:

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kjenner jeg igjen.. Når Chica blir glad, løper hun rundt som en gærning, hopper opp og ned i bamse, finner fram en leke som hun skal vise fram, lager rare lyder osv.. Noen ganger gjesper hun også, og det har flere her inne sagt at er for å dempe seg selv og situasjonen. Så alle de forskjellige tingene hundene gjør når de blir glade, er sikkert for å dempe seg selv, som dere også tror :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bengi har fatt en ny sport, den heter fange tennis ballen! Naar jeg kommer hjem, staar han klar og venter paa at jeg skal slaa tennisballer mot murveggen, ( de er ganske hoye her i Usbekistan) og saa fanger han dem i lufta og gir dem til meg. Av og til bare smeller det mot nesa hans, men det avskrekker ikke! Han kommer tilbake med ballen, sitter og venter paa neste skudd! Unnataket er om ballen lander der han har sitt "toalett" Da maa jeg hente dem selv! Det hender at valpen, som ikke helt har forstaatt at dette er toalettomraadet til Bengi, springer over og fanger ballen. Da er hun i vertfall stolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flax og må ALLTID bære på noe når han skal hilse på meg når eg kommer hjem :rolleyes: Men han tar som regel det første han får tak i og løper inn i sofaen med det:p

ja, der kjenner jeg igjen Oscar også.. tar gjerne tak i skoen min og bærer den inn eller bærer med seg teppe fra sengen sin inn istua. Han vil gjerne ha vantene mine og da løper han rundt i stua. Han spiser heldig vis ikke på ting. Vil bare bære :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kommer hjem, tar bajas tak i den første skoen han ser, og lager "koseknurre" lyder. Så går han hele tiden i ring.. Dette gjør han også av og til når vi skal på tur. Det er litt domt når foreldrene mine har besøk og jeg kommer hjem, så kan han ta deres sko og bære den inn i stua... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...