Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonetreff

LiLi

Recommended Posts

Skrevet

Siden ingen andre gadd, så tenkte jeg at jeg kunne starte en ny tråd angående dette hundetreffet som er under planlegging. Kanskje en moderator kan flytte innleggene som handler om det hit? Eller skal vi bare fortsette på den andre diskusjonen?

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi kan begynne her vi. Kan vi vente med å ha det til jeg har fått meg hund? :) neida, kan jo ta med Gordon setter galingen. Blir det Oslo området eller, folkens? Hvorfor ikke bare ta det på KVS Lyngdal, der hvor jeg går på skole? Plenty av soveplasser, og best av alt; det er så på alndet at nesten INGEN bor der.. Det er bare forbudt med rottweilere der da.. haha

Skrevet

Og hvor er KVS Lyngdal, har du kart? Er det sånn at man bare tar med hunden sin inn og legger seg til å sove (ikke bokstavelig talt da, selvsagt) eller må man betale for en natt eller to med hund der?

Osloområdet er vel greit vel. Er lett å komme seg dit med både tog og byss og fly for alle. Ellers så sier jeg ikke nei takk til Trondheimsområdet heller.

Skrevet

KVS Lyngdal er litt for langt sør til å være oslo området. det er vel heller mer lindesnes... :)

Skrevet

Dersom alle sier hvor de bor så kan vi kanskje lage en oversikt og se hva som er lettest for alle.. på et kart liksom.

Skrevet

Det er bare sååå typiskt at ALT skal skje i sør. Alt det morsomme jeg aldri får vært med på! Blir rett og slett litt sur jeg, når jeg hører om alt det morsomme som skjer der.. De aller fleste bor vel der nede også. Det er så urettferdig :) Føler med litt outsider da. Så jeg syns fortsatt at dere godt kan komme nordover jeg! Hvis ikke får jeg bare sitte her og sture i ødeland.

Skrevet

Men dere trøndere og andre som synes Trondheim er enklest!

Kan vi ikke lage et eget treff her da? Siden det er langt mer sansynlig at flere av oss får det til da. Så kan vi heller lage et lenger sør også, som noen av oss kanskje kan være med på? Det kan jo de som bor der ordne med?

Skrevet
Men dere trøndere og andre som synes Trondheim er enklest!  

Kan vi ikke lage et eget treff her da? Siden det er langt mer sansynlig at flere av oss får det til da. Så kan vi heller lage et lenger sør også, som noen av oss kanskje kan være med på? Det kan jo de som bor der ordne med?

Satt akkurat å tenkte på det! Har ikke noe problem med å komme meg inn til Trondheim en dag altså!

Ingvild: Kan ikke du sjekke ut en om du finner en kjempefin plass der det er mulig å slippe hundene? (et lite ønske fra meg: har alltid ønsket å ha Eso fri på ei strand, vannkanten, hihi..)

Skrevet
:D  :)   Dere får det sikker moro. Kos dere.............

Får du ikke til å komme til trheim da?

Skrevet

Nei jeg bor så langt unna jeg. Har ikke bil, penger eller hund nok til å reise. Men sånn er det vel bare. Å bo i ødemarka. jaja. Det beste jeg vet er hundetreff og noe sånnt som dette hadde vært så bra. Så da svir det litt ekstra for min del. Men når man bor så spredt er det jo vanskelig å få klaffet alle.. Ble i skikkelig dårlig humør jeg nå! Uff. :)

Skrevet
Nei jeg bor så langt unna jeg. Har ikke bil, penger eller hund nok til å reise. Men sånn er det vel bare. Å bo i ødemarka. jaja. Det beste jeg vet er hundetreff og noe sånnt som dette hadde vært så bra. Så da svir det litt ekstra for min del. Men når man bor så spredt er det jo vanskelig å få klaffet alle..  Ble i skikkelig dårlig humør jeg nå! Uff.  :)

ååå.. det var skikkelig kjipt.

Skrevet
Nei jeg bor så langt unna jeg. Har ikke bil, penger eller hund nok til å reise. Men sånn er det vel bare. Å bo i ødemarka. jaja. Det beste jeg vet er hundetreff og noe sånnt som dette hadde vært så bra. Så da svir det litt ekstra for min del. Men når man bor så spredt er det jo vanskelig å få klaffet alle..  Ble i skikkelig dårlig humør jeg nå! Uff.  :)

Huff da :D Kjipt! Hvor bor du egentlig?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...