Gå til innhold
Hundesonen.no

Vært på valpebesøk i helgen!

hanne-pia

Recommended Posts

Skrevet

I helgen har vi vært i Bodø for å hilse på 7 nydelige små aussie-valper! ;) Brukte stort sett hele fredag og hele søndag på å kjøre til og fra, men det var det virkelig verdt! De har blitt hele 5 uker nå, så snaaaart kan jeg hente hjem en liten en! Fikk bekreftelse på at jeg kan ha med vidunderet på flyet idag, så nå har jeg begynt å telle dager.... :D Det kan bli noen lange uker....

Legger ved noen bilder fra besøket, men de er av litt ymse kvalitet da... Jeg har nå forstått hvorfor det er enklest å ta bilder av valper når de sover eller spise! ;)

CIMG2450.jpg

Sover søtt

CIMG2454.jpg

CIMG2455.jpg

CIMG2456.jpg

CIMG2461.jpg

Alt er jo mye mer spennende på den andre siden av gitteret... ;)

CIMG2474.jpg

CIMG2478.jpg

CIMG2490.jpg

Det hender en sjelden gang at man kan ligge rolig selv om man ikke sover

CIMG2492.jpg

En av disse to skal bli trønder om noen uker ;)

CIMG2499.jpg

Kandidatene:

Frostrøyk

CIMG2501.jpg

CIMG2502.jpg

CIMG2503.jpg

Snøengel

CIMG2505.jpg

CIMG2506.jpg

CIMG2515.jpg

Skrevet

Så herlige ;) (ei venninne av meg fikk en aussie hann ihuset for noen uker siden, noe så skjønt)

Må si jeg likte Frostrøyk best. Den er Red tric? (eller juger bildet :D ).

Har en forkjærlighet for de og de blue merlene ;)

Men herlige var de begge to ;)

Skrevet
Å så nydelige.. :D

Sukk ja, det var vanskelig å dra derfra uten en ja ;)

Utrolig nydelige ;) Regner med at den lange reiseveien var verdt det :P

Helt klart! ;)

Så herlige ;) (ei venninne av meg fikk en aussie hann ihuset for noen uker siden, noe så skjønt)

Må si jeg likte Frostrøyk best. Den er Red tric? (eller juger bildet :P ).

Har en forkjærlighet for de og de blue merlene ;)

Men herlige var de begge to ;)

Ja, det er han. Kommer til å få en mørk sjokoladebrun farge! ;) Jeg liker også egentlig merle-fargen best (både red og blue), men oppdretter fordeler etter personlighet og det er jeg veldig fornøyd med!

Skrevet
Sukk ja, det var vanskelig å dra derfra uten en ja ;)

Helt klart! :D

Ja, det er han. Kommer til å få en mørk sjokoladebrun farge! ;) Jeg liker også egentlig merle-fargen best (både red og blue), men oppdretter fordeler etter personlighet og det er jeg veldig fornøyd med!

jeg syns det høres fornuftig ut ja ;) Men de var flott begge to.

Men som sagt, liker red tric best ;) Og særlig sånn mørk sjokoladebrun ;)

Det var nok verdt turen, og kan tro du gleder deg.

Skrevet

Da var det bestemt, og det er lille Frostrøyk som skal bli min ;) Regner med at de neste ukene kommer til å gå saaaaaakte...

Skrevet

Så utrollig søte de var! Blir helt valpesyk jeg :ahappy: Lykke til med ventetiden, og når den lille kommer i hus!

Skrevet
Da var det bestemt, og det er lille Frostrøyk som skal bli min :) Regner med at de neste ukene kommer til å gå saaaaaakte...

Weee. favoritten min å greier :ahappy:

Gratulerer så mye, blir morsomt å følge dere videre. Så forventer bilder med engang valpen er i hus.

Skrevet

Gratulerer med utvalgt valp, 'røde' aussier er så flotte! :ahappy: Misunner deg ikke ventetiden du har foran deg nå, syntes selv det gikk veeeeldig tregt den siste tiden. :)

Skrevet

Takk alle sammen, syns jo selvfølgelig selv at han er penest i hele verden :P Er inne på oppdretter sine sider og ser etter oppdateringer mange ganger i timen... Men nå skal jeg begynne å shoppe og valpesikre huset, så tiden går vel på ett vis(også hører jeg rykter om at jeg har en hovedoppgave som snart skal leveres :ermm: Veldig lett å konsentrere seg om den nå ja...)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...