Gå til innhold
Hundesonen.no

Morsomme hundeaktiviteter.

Djervekvinnen

Recommended Posts

Nå har vi kjøpt såpebobbler som vi har plaget Hera med. Skal love dere av vi har hatt det hysteriskt morsomt. :) Har dere andre prøvd det? Har dere noen andre forslag på morsomme ting man kan gjøre med/"plage" hunden hunden med? (gjerne innendørs)

Her er ho ihvertfall. Ganske fasinert i begynnelsen.

bubbel.jpg

Hva i alle dager er dette?

bubbel2.jpg

Og så ble ho gal! Hehe. helt tullete. Utrolig morsomt å se på!

bubbel3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Tror såpebobler kan ha samme effekt som fluer og sånne "langskanker".. Folk tror Eso er tullete i hode, for han kan ligge å slappe av, plutselig så hopper han rett opp i luften, eller 90 grader til siden, da er det nemlig flue han har fått teften av! Haha..

Jeg kan finne på å våkne i 3 tiden på natten også, av Eso som løper tulling rundt i rommet å jakter på fluer! Hehe.. Hører kjevene smeller etter de "stakkars" små :)

Kanskje han skal begynne å gjete fluer istedet for sauer? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting man kan gjøre for å slite hunden litt ut mentalt er å ligge godbiter under en vaskebøtte (til dere som har store hunder) og se om hunden klarer å finne ut hva den skal gjøre for å få tak i dem. Noen sliter liiiivet av seg og er helt kjørt etterpå, mens andre tar pointet med en gang.

Vi som har små hunder kan bruke et plastikglass :)

Kjempekule bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaaa, må kjøpe såpebobler og prøve jeg også en gang.

Jeampi: Tinka fatta poenget med godbit under boks/bøtte da hun var to og en halv måned eller no sånt - første gangen jeg prøvde det på henne. Alt for mat!

hehehehee. Pito sto bare og så på den hun..Akkurat som at hun skulle stirre koppen i senk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, visste ikke at det fantes hunder som ikke vippa av boksen og spiste opp godbiten innen ti sekunder jeg.  :)

hihi.. da visste du kanskje ikke at det fantes hunder som bare står dumt og ser på maten sin uten å spise heller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi.. da visste du kanskje ikke at det fantes hunder som bare står dumt og ser på maten sin uten å spise heller da?

Vel, vennene mine sine hunder gjør det, men egentlig er det helt fremmed for meg. Tinka eter opp maten sin på et minutt. Man er nødt til å ha labrador før man skjønner hvorfor det er så sinnsykt vanskelig å avlære stjeling av mat fra kjøkkenbenker. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vennene mine sine hunder gjør det, men egentlig er det helt fremmed for meg. Tinka eter opp maten sin på et minutt. Man er nødt til å ha labrador før man skjønner hvorfor det er så sinnsykt vanskelig å avlære stjeling av mat fra kjøkkenbenker. :roll:

hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven er utrolig lydig når det gjelder værsågod, om jeg ikke står ved siden av henne, ser ned på henne i øynene og sier værsågod så spiser hun ikke... Mamma prøvde en gang, og stod noen meter fra henne, hun rikka seg ikke og rørte ikke maten før mamma stilte seg ved siden av henne, utrolig merkelig ;)

Hadde kanskje ikke så mye med emnet å gjøre da... :oops: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...