Gå til innhold
Hundesonen.no

Plaque Off


Marthe

Recommended Posts

Har brukt PlaqueOff på hundene i litt over et år. Merker først og fremst at det hjelper på ånden. Tror det har hatt en positiv effekt på tannsteinen også, men det jo vanskelig å vite hvor mye tannstein de ville hatt om de ikke hadde brukt det...

Greenies er kanskje mer effektivt, men det blir dyrt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med plaque off. Den ene hunden min begynte jeg å gi det til fra hun var valp. hun fikk det hver dag til hun var rett over året og hadde ikke antydning til tannsten. Så fikk hun ikke plaque off på 2mnd og da begynte det å komme tannsten. Så jeg tror den har god virkning. Men, den fjerner ikke tannsten, den forebygger. Har hunden tannsten så kan den løsne det litt, men ikke forvent at en hund med endel tannsten får helt hvite tenner bare av å få plaque off, det må fortsatt skrapes bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,jeg prøver å spørre her jeg. Rex har ikke noe tennstein,men litt dårlig ånde. (han er frisk og fin), og det er ikke noe som bare har kommet plutselig. Men kan plaque off hjelpe?

Sett at det er sinnsykt dyrt :) Men hvor mye bruker man om dagen? Strøs det bare over maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,jeg prøver å spørre her jeg. Rex har ikke noe tennstein,men litt dårlig ånde. (han er frisk og fin), og det er ikke noe som bare har kommet plutselig. Men kan plaque off hjelpe?

Sett at det er sinnsykt dyrt :P Men hvor mye bruker man om dagen? Strøs det bare over maten?

Skader ihvertfall ikke å prøve om det hjelper :)

Det er egentlig ikke så dyrt som det kan virke. Hvis hunden din veier under 25kg så skal han bare ha en liten måleskje om dagen og da varer boksen 3mnd (tror jeg...). Det er bare å strø det over maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ihvertfall ikke å prøve om det hjelper :)

Det er egentlig ikke så dyrt som det kan virke. Hvis hunden din veier under 25kg så skal han bare ha en liten måleskje om dagen og da varer boksen 3mnd (tror jeg...). Det er bare å strø det over maten.

Ja kanskje jeg skal prøve det da :P Takk for svar hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rex:

Dyrt vil jeg ikke kalle det. Jeg tror jeg kjøpte en vanlig boks til 139kr, og den holder et halvt år for en hund på ca 20 kg. Fins andre hundeting som er en smule dyrere.. ;)

Bortsett fra det, for å svare på spørsmålet: nei, jeg er ikke fornøyd. Har brukt det i over et år nå (ikke spør meg hvorfor jeg ikke har sluttet) og Tulla får fremdeles endel tannstein, og har ganske dårlig ånde. Spørsmålet er vel hvordan hun ville vært hvis jeg sluttet (og hvis det funker, tør jeg ikke tenke på det engang..) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i 3 mnd på mine, og var ikke så fornøyd. Så jeg sluttet etter den første boksen. Men siden det ser ut som om det er ganske mange som er fornøyd, så får jeg vel kjøpe en ny boks å prøve noen måneder til ;)

Takk for svar alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rex:

Dyrt vil jeg ikke kalle det. Jeg tror jeg kjøpte en vanlig boks til 139kr, og den holder et halvt år for en hund på ca 20 kg. Fins andre hundeting som er en smule dyrere.. ;)

Bortsett fra det, for å svare på spørsmålet: nei, jeg er ikke fornøyd. Har brukt det i over et år nå (ikke spør meg hvorfor jeg ikke har sluttet) og Tulla får fremdeles endel tannstein, og har ganske dårlig ånde. Spørsmålet er vel hvordan hun ville vært hvis jeg sluttet (og hvis det funker, tør jeg ikke tenke på det engang..) ;)

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men er det ikke tannstenen som gjør at hunden får dårlig ånde? Og Plaque Off fjerner jo ikke tannsten, den forebygger. Så da må du vel egentlig fjerne tannstenen før du vet om den har noen effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstebikkja på 11 1/2 år hadde en ånde som råtten fisk, men etter bare en uke med PlaqueOff så forsvant lukta! Det er jo helt fantastisk. Hun ha jo tannstein fremdeles, men stålånden er borte (thank God) :icon_fun:

Jeg kjøpte en boks på en dyreforretning til 250 kroner, men ser at de selger det en god del rimeligere på canis.no. Så kanskje jeg handler der neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hjelper. da første boksen gikk tom fikk jeg ikke somla meg til å kjøpe en ny med engang, og da merka jeg at ånden til han eldste ble dårligere. SÅ har kjøpt en ny boks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...