Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva liker du best:

Aya

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Ja det er meget uvanlig at en shæfer veier såå mye. Det er jo ikke noe mastiff akkurat. Men uansett. Den var veldig fin den på bildet. 16 mnd. hmm.hannhund i den værste tiden. Mange omplasserer/selger hannene sine og unnskylder med noe helt annet, men grunnen er rett og slett fordi de er for vanskelige for dem... Det er ihvertfall veldig typisk! (sier ikke at denne hunden er det da, men det er mange tillfeller.) Jeg liker korthåra shæfere. Heller mørke enn for lyse. Sorte fine markeringer og litt nedsenket i bakpartiet. Det synes jeg er flott. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror hun var ærlig, har snakka med oppdretteren fra sverige og. Faren har helt rett rygg, og hele familien er HD/Ad frie.. Grunnen var at hun hadde vondt i ryggen, og klarte ikke holde han igjen. Han ville veldig gjerne hilse på andre hunder, og kanksje litt kranglete med andre hanner selv om han fremdeles var litt underdanig, så derfor selger hun han. Synes det hørtes ærlig ut.. Men hun ville nok helst selge han til en gutt, tror jeg. Hun skulle ringe tilbake, jeg får uansett ha han på prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk å tenk NØYE igjennom om dette er hund for deg :) Det er fryktelig syns hvis hunden må evt omplasseres IGJEN. Omplasseringer går veldig innpå hundene siden de må bytte "flokk" hele tiden. :D og de knytter seg jo til eierne sine. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart!! Det er jeg jo helt klar over, jeg har omplasseringshund fra før jeg.. Tror nok kanskje han blir litt i største laget for meg..

Åh okei..trodde ikke du hadde hund jeg :oops: Ser du hvor masse jeg følger med...sorry :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

je den mørke der var kjempefin(minner meg om en langhåret som het Borris)

men jeg synes nå at han herre også er fin jeg, skullelikt å hatt en med disse fargene jeg.

schfer.jpg

Larry en schæfer jeg passet en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren til fetteren min har en Schäfer hann på litt over 60 kg, langhåret.

Han er abnorm!!!! Vi pleier å fleipe med at han er blanding av Schäfer og bjørn...! :wink:

Da han var 3 mnd så var han ca 10 cm lavere enn Laurelle (min forrige Schäfer) som da var 8 år...!

Men han er snill som dagen er lang da!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg, er visst den eneste her som ikke er så begeistra for schæfere ;)

Du er ikke den eneste.... :wink: -har ikke sansen for dem i det hele tatt...men det er fordi jeg har truffet på noen riktig skrudde individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de langhårede best... Er en helt nydelig en på treningene! Dorian av Nordenstam!

Skulle gjerne hatt meg en langhåret, mørk schäfer, men langhåret blir det aldri på meg fordi jeg er utstillingsmennske :P

Syns det er dumt at det ikke er godkjent med langhårede schæfere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...