Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørr jeg sove inatt?

Tonje

Recommended Posts

Skrevet

Ok, nå er jeg litt smånervøs her,så jeg må spørre :D

saken er den at,da jeg kom hjem fra jobb idag hadde lillegutt vært litt dålig i magen,og gulvet på vaskerommet var ikke det nydeligste synet jeg har opplevd*ugh*! Det var bare å hive seg rundt å gjøre rent,men jeg hadde det litt travelt,så jeg bare plukka ut noen vaskemidler fra skapet mens jeg prøvde å holde pusten..heller på gulvet å får orden i sakene. Satte opp et vindu i samme etasjen før jeg og lillegutt dro på besøk til moren min.

Når jeg så kommer hjem igjen noen timer senere,kjenner jeg en sterk lukt,og det svir i øya,og jeg blir litt sånn rar i topplokket. Okei,her må vi sjekke hva vi egentlig har brukt på gulvet,og det viser seg å være noe sånt luktkondenseringsmiddel eller hva det heter. Dette har min far fått tak i på jobben,og er noe som blir brukt blandt annet i hus hvor lik har blitt liggende en stund osv.. Og på flasken står det selvfølgelig at dette skal blandes ut(altså,jeg brukte litt vel mye)og at man skal ha på maske mens man bruker det.Jadda :rolleyes:

Nå har jeg luftet ut ganske lenge,men synes fortsatt lufta er litt uggen. Er dette farlig? tørr jeg legge meg å sove inatt?

Ja,jeg vet,fryktelig klønete å ikke lese,men når dyret har hatt dårlig mage så vil man fjerne avfallet fort som f'''.

Mulig jeg overreagerer litt her og,men er litt skeptisk til "forurenset"luft :D

Skrevet

Tviler på at du "sovner inn" :D Men du kan sikkert våkne med en helsikkens hodepine i morra. Lukk døren til soverommet ditt så kommer nok minimalt inn der :D

Skrevet

Du har nok helt rett,takk for beroligende ord :D Men er det rart man blir litt skeptisk når man leser at greiene ikke skal pustes inn! :closedeyes:

Skrevet

Du sovner nok ikke inn :D Men jeg kan fortelle deg at når jeg og noen venninner skulle på hyttetur på fjellet måtte vi ha myggspary. Vi kjøpte en boks med insektsspray på butikken og dro på hytta. Denne boksen spraya vi oss med som vanlig myggsspray, vi trodde jo det var det (ingen leste på den flaska før etter en uke nei :rolleyes: ). Siste dagen eller no oppdaget jeg at det sto på flaska (rett etter at jeg hadde satt meg inn med det drittet) at det var innsektsspay som skulle sprayes i hus som hadde problemer med innsekter og andre skadedyr. Og den skulle ikke sprayes mot mennesker :D Jaja, her har vi brukt den som vanlig spary i en uke. Vi har klart oss allen sammen :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...