Gå til innhold
Hundesonen.no

Kræsj et ønske

henrikke

Recommended Posts

Skrevet
Ønsker at Nirm kunne lære å gå spor rolig...

Ønsket ditt er invilget, men Nirm går dessverre kjempesakte og vil ikke begynne å gå fortere...

Jeg ønsker meg en sjalusifri verden :D

• Svar 217
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

sofaen er på vei, men dessverre blir den mistet på havet, dratt opp på land og ser ut som en strandet hvlaross når den kommer på døren.

jeg ønsker meg god karakter på mandagens eksamen!

Skrevet

Det får du, men den blir kjent ikke gyldig da det viser seg at du ikke har rett til å gå opp til eksamen.

Jeg ønsker meg et nyoppusset bad, utført av dyktige håndtverkere

Skrevet

Det får du! Men han liker ikke å dusje og er sykelig sjalu av seg. Dessuten så hater han hunder!

Jeg ønsker meg en fin påske på landet.. :D

Skrevet

Det får du. Men bonden gjødsler jordene sine dagen etter at du kommer, så hele området stinker kumøkk og du må dra hjem igjen.

Jeg ønsker jeg et treningsstudio i kjelleren!

Skrevet

Det får du,men det viser seg at hunden har en gen-feil,og blir kjempediger.

Jeg ønsker meg ny bil!

Skrevet
Det får du,men det viser seg at hunden har en gen-feil,og blir kjempediger.

Jeg ønsker meg ny bil!

Det får du. Men dagen etter så råkjører du og krasjer. Bilen blir vraket og du blir fratatt førerkortet.

Jeg ønsker meg nye bur til bilen.

Skrevet
Det får du. Men dagen etter så råkjører du og krasjer. Bilen blir vraket og du blir fratatt førerkortet.

Jeg ønsker meg nye bur til bilen.

Det får du! Men burstørrelsene passer til chihuahuaer.

Jeg ønsker meg sommer!

Skrevet
Jeg ønsker meg en fantastisk vakker Bull Terrier.

Det får du, men den er dessverre utrolig ulydig og aggressiv

Jeg ønsker meg en hund som er lydig, snill, pen og som ikke får adferdsproblemer eller blir tatt fra meg, eller blir avlivet... :D

Skrevet
Det får du, men den er stjålet og du må levere den tilbake!

Jeg ønsker meg fred på jord :)

Det får du. Men så kommer det et digert meteorittnedslag, og alt liv på jorda utslettes.

Det får du, men den er dessverre utrolig ulydig og aggressiv

Jeg ønsker meg en hund som er lydig, snill, pen og som ikke får adferdsproblemer eller blir tatt fra meg, eller blir avlivet... :D

Det får du. Dessverre blir den påkjørt og drept momentant. (Huff da, den var litt slem).

Jeg ønsker at samtlige politikere gikk seg vill i skogen og aldri kom tilbake.

Skrevet
Det skjer,men du blir henrettet for dems forsvinning og får dødstraff :D

Jeg ønsker meg snille foreldre!

Det får du, men det er ikke deg de er snille mot...

Jeg ønsker at rex ikke stikker på tur, slik at jeg kan ha han løs

Skrevet
Det får du, men det er ikke deg de er snille mot...

Jeg ønsker at rex ikke stikker på tur, slik at jeg kan ha han løs

Det får du, istedet får han en greie for å bite seg fast i ermer og buksebein, så du sleper rundt på han istedet for å nyte turen (jepp, sånn er det her for tiden).

Jeg ønsker meg en Mac!

Guest Christine
Skrevet
Det får du, istedet får han en greie for å bite seg fast i ermer og buksebein, så du sleper rundt på han istedet for å nyte turen (jepp, sånn er det her for tiden).

Jeg ønsker meg en Mac!

Det får du. Macgyver kommer og ringer på til deg nå.

Jeg ønsker meg et nytt, flott smykke.

Skrevet

smykke skal bli.. skikklelig juggel..du bli blå på halsen av deg..

Ønsker meg en hund som slutter å bjeffe hver gang noen går forbi..

Skrevet
Det får du, men han begynner å rive i gardinene

Jeg ønsker meg en bunke med ark

Det får du, men noen har limt alle arkene sammen, og du får ikke brukt arkene.

Jeg ønsker at Mette-Marit farga håret lilla og starta å tygge skrå på offentlige arrangementer.

Skrevet
Det vil hun, men hun blir samtidig gravid med komplikasjoner og må holde sengen så du får ikke sette det likevel.

Jeg ønsker at landslaget i fotball blir nedlagt

Det får du for etter kveldens hendelse velger skandinavia og laget ett felles scandinavisk lag og de har kamper annen hver dag og sendes på alle kanaler kl 19 til 2130, med repriser etterpå.

Ønsker meg sjokolade uten krem fyll

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...