Gå til innhold
Hundesonen.no

Kræsj et ønske

henrikke

Recommended Posts

• Svar 217
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Ønsker at det blir kjempesalg på brudekjolen jeg har bestilt.

Det blir det, men så brenner butikken og alle kjolene opp.

Jeg ønsker at vi får råd til å kjøpe/bygge både garasje, veranda og kjøkken i år.

Skrevet
Det får dere, i dukkehusstørrelse.

Ønsker meg gratis aksje på Byneset Golfklubb.

Det får du, men golfklubben går konkurs og må legges ned, og aksjen er ikke verdt papiret den er skrevet på..

Jeg ønsker jeg kan deaktivere dustemagneten min i morra når jeg skal ta danskebåten helt alene.. :ahappy:

Skrevet
Du slipper å bli "forfulgt" av dustete menn! Danskebåten synker nemlig...

Jeg ønsker meg en personlig og flink kokk som lager mat til meg nårsomhelst helt gratis.

Det får du, men maten hans er så god og du ender med å veie 350 kg på et par år og får ikke gjort noe annet enn å sitti hjemme.

Jeg ønsker at Bush ble forvandla til en frosk.

Skrevet
Det får du, men maten hans er så god og du ender med å veie 350 kg på et par år og får ikke gjort noe annet enn å sitti hjemme.

Jeg ønsker at Bush ble forvandla til en frosk.

Innvilget, men så kommer det noen å kysser han, slik at han blir en mektig prins og senere en konge med veldig mye makt <_<

Jeg ønsker at speilreflekskameraer kunne bli sendt i posten på under en dag, fra Sør-Afrika til Norge!

(uten å bli ødelagt, stjålet eller mistet under frakt)

Skrevet
Jeg ønsker at speilreflekskameraer kunne bli sendt i posten på under en dag, fra Sør-Afrika til Norge!

(uten å bli ødelagt, stjålet eller mistet under frakt)

Det blir innvilget, men så viser det seg at faren din har glemt å putte i minnekortet i kameraet, så du får ikke tatt noen bilder.

Jeg ønsker meg gavekort på platekompaniet

Skrevet

Det gjør du, men det er en fortidlig aprilsnar, og du får dermed ikke utbetalt noen penger.

Jeg ønsker at Tessa ikke skal være redd hindrene på agilitykurset

Skrevet

ønsket er innvilget men hun brekker foten og får varige skader så kan ikke holde på med agility lenger :ahappy:

jeg ønsker meg ett stort påske egg med masse nytt snop oppi som ikke er gammelt eller mugglet :)

Skrevet

Det får du, men det viser seg at snopet er laget av gift, så du blir forgiftet og dør.. :ahappy:

Jeg ønsker meg piercing i tungen før den 10 april, vil ikke vente så lenge!

Skrevet

Du blir lynende sprek, men brekker beinet, og må holde deg helt i ro... lenge...

Jeg skulle ønske at jeg hadde et stort kunstnerisk talent.

Skrevet
Du blir lynende sprek, men brekker beinet, og må holde deg helt i ro... lenge...

Jeg skulle ønske at jeg hadde et stort kunstnerisk talent.

Det får du, men det begrenser seg til å tegne strekmenn, og ikke så mange blir så imponert likevel.

Ønsker at jeg hadde en Hummer.

Skrevet
Det får du, men det begrenser seg til å tegne strekmenn, og ikke så mange blir så imponert likevel.

Ønsker at jeg hadde en Hummer.

Det får du, men du gikk inn på feil side da du bestilte den på nettet og får en havshummer i stedet

Jeg önsker at jeg ikke hadde pollenallergi (og ingen andre allergier heller)

Skrevet

Du får en fin dag i sola, men du bestemmer deg for å gå tur med bikkja, og dere går dere vill og blir ikke funnet før 2 dager senere

Jeg ønsker meg en støvsuger

Skrevet

det får du men det er råttent så det faller sammen

jeg ønsker meg ei sol som skinner der jeg er hele tiden og som er passe varm

Skrevet

Det får du, men ved siden av solen følger en sky som også sørger for at du er våt hele tiden.

Ønsker at bikkja til naboen slutter å bjeffe/ule hele dagen når den er hjemme alene ute i hagen.

Skrevet
Det får du, men ved siden av solen følger en sky som også sørger for at du er våt hele tiden.

Ønsker at bikkja til naboen slutter å bjeffe/ule hele dagen når den er hjemme alene ute i hagen.

det gjør den , men så starter din hund å bjeffe og ule!

Jeg skulle øsnke jeg kunne begynt å pusse opp rommet mitt nå :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...