Gå til innhold
Hundesonen.no

Knott og Zima

Aya

Recommended Posts

• Svar 363
  • Created
  • Siste svar
Takk!

Maria: Ja, jeg lurer VELDIG på hva slags ører hun får når hun blir voksen.. Det er ikke så godt å si egentlig, nå går de iallefall alle veier :icon_confused:

søtt det da :icon_redface:

Nå har jeg en hund som ennå ikke klarer å bestemme seg for hvordan ørene skal bli... (er er det alle varianter og kombinasjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Knott er 16 uker gammel, og har blitt en stor jente- ungdomsaktig hengslete i kroppen. Som regel sier hun fra når hun skal ut på do, og er veldig grei og fin på de aller fleste områdene. Er veeldig arbeidsglad, og prøver å manipulere "mammaen" sin sånn at de helst kan trene hele tiden. F.eks er det festlig å tilby fvf hele tiden på en en time lang tur. Luksusproblem:p Ørene hennes går litt alle veier for tiden, mest bakover eller rett ut. Masse nye bilder fra i dag ligger i bloggen: www.knottis.blogspot.com. En smakebit kommer her:

280407089.jpg

Øretull

280407113.jpg

280407037.jpg

Knott gjeter Willis bare bitte litte granne :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteste Knottis! :yes: Synes hun har kuuule ører jeg. :) Håper vi snart kommer oss på tur igjen, Cane er alltid så deilig trøtt når han og Knottis har fått lekt fra seg litt. :)

Hoho, ja, det er alltid luksuskveld når vi har hatt playdate.. Herlig med slitne valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Skjønneste Knottisen! Kanskje hun får sånne ører som Lita! :) *Håper*

Det er vel omtrent den eneste øretypen som ikke er godkjent på BC (kan iallefall ikke huske å ha sett at det er greit med helikopterører noe sted i standarden??), men nå er det jo ikke utstillingshund hun skal bli, så greit for meg.. Det kan nesten virke sånn:p De tipper iallefall mer ut til siden en fremover nå, hihi.

Hun er helskjønn! Håper jeg får truffet Knotten snart! :P

Håper jeg får treffe dere og.. Hilse på Kellyen:D

Hællandussen!

Går virkelig tida så fort... :shocked:

Herlige bilder Ingvild! :P

Ja, det er helt sykt, plutselig har hun vært her i to mnd liksom.. *Phu* Men den kan igrunn egentlig bare gå fort til hun blir litt eldre og litt smartere altså:P

Knott er en kjempe flott hund med morsomt og koselig navn!

Takk for titten!

Tusen takk:D Nyydelig liten hund du har også.. Har fulgt med på sidelinjen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med deg og vakre bordere Ingvild?

:)

Ååh, takk Line- så koselig=) Det er som regel ikke utseendet det er noe feil med på mine hunder, om jeg får si det selv.. Andre ting derimot :rolleyes: (Men nå skal ikke du snakke så høyt da, som har verdens vakreste lille puddelgutt :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nydelig Knott da :-). Og ører, vel, nå er Småtte snart 2 år og de forandrer seg fortsatt :Laugh: som regel ett kipp og ett stå, og stort sett det hvite som henger litt da. Så det er bestandig spennende med ører på bc

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knott var på valpeshow i dag, og det gikk kjempefint! Mye bedre enn jeg hadde trodd, gitt.. Hun ble BIR (var riktignok eneste BC), og kritikken var som følger:

5 months (skrivefeil, hun er fire) pretty baby, nice breed type. Nice head, pretty expros..?? (klarer ikke helt tyde hva som står der), well balanced. Enough neck, straight upper arm for age. Oversetter en setning til norsk: godt vinklet bak. Moves with a lot of drive behind, proud of tail (hoho), overall very nice promising puppy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...