Gå til innhold
Hundesonen.no

Knott og Zima

Aya

Recommended Posts

• Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Jeg trodde du snakket om 500 bilder jeg? Vi vil se flere :D

Knott må være ei av de fineste Border collie tispene jeg noen gang har sett :closedeyes: Og det samme gjelder med sheltie og Zima :happy:

Fineste jentene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere være litt tålmodige folkens.. (Se strengt på Caroline. Når du har ventet omtrent hele Zimas liv på bilder kan du vel vente noen dager til :) ). Det er bare bra å få litt pause mellom bildene, sånn at dere ikke går lei av spammingen min!

Og tuusen takk for alle koselige kommentarer:D Knott rødmer ikke, for hun vet veldig godt at hun er pen, men eieren hennes rødmer littegrann:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåmmin! sheltiefrøken jo :) Søt blåhund det der, Knott er like vakker som alltid. Fantastisk fint lys og skarphet på bildene, skulle nesten tro du bodde på vestlandet?

Det gjør jeg vet du! På Jæren faktisk, her er det fint fotolys (tror jeg). Okey, nå skal jeg slutte å late som jeg er en ekspert på sånt, jeg er så heldig at jeg har en hoff-fotograf, som også har tatt disse bildene. Taz- tusen takk (igjen!).

Og til alle dere snille mennesker, tusen takk for gode kommentarer. Jeg blir så stolt vet dere, sitter som en liten hønemor i sofaen *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig vært på Jæren nå jeg, dvs Klepp. Jaktprøve :) Meeen, så var det vinterhjul og det greiene der da. Ny prøve på Klepp til høsten.

Da må du si fra hvis du vil ha en strandtur med hundene:) Det hadde vært koselig å møte deg, for ikke å snakke om Lisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par nye bilder:

498_Zima_lite.jpg

Vakker snuppe!

485Knott_Zima_lite.jpg

Zima demonstrerer korrekt *host* halestilling på Sheltie.

540_Knott_lite.jpg

329_Zima_lite.jpg

Se bort fra at jeg ser totalt hjernedød ut- jeg liker veldig godt Zima sitt uttrykk på dette bildet.

318_Knott_lite.jpg

335_Alle3_lite.jpg

Alle tre. Jeg og Knott ser litt, vel, bortkomne ut? Zima er fotogen som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mumle noe om at øverste bildet burde vært beskjært annerledes*

Du har pene hunder Ingvild.. :thumbsdown: Søte Knott og Søte Zima..

*mumle igjen noe om at jeg også vil ha hund som kan gå lange turer og trene*

Edit: Flere bilder kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så klart vil jeg det, og jeg takket jo for innspillet om å ha eget teppe i sofaen til hunden, det var en god idé
    • Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
    • Shirkus er vel eneste jeg kommer på som jeg kjenner og synes virker bra. Jeg tenker at det er viktig å sette seg inn i RAS-dokumentet som skal ligge på NKK, og sjekke at en oppdretter følger både NKK og puddelklubben sine retningslinjer for avl, som et minimum. Det med magefølelse er vanskelig. Prøv å dra på aktivieter du evt. selv kunne tenke deg med puddel, og se hvem du møter der?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...