Gå til innhold
Hundesonen.no

SOS fra Julierescue


alucinor

Recommended Posts

Fikk denne meldingen i dag, og pga. at gubben jobber kommende uke og jeg ikke får barne og hundevakt, så kan ikke jeg hjelpe, men kanksje noen her inne kan?

"Hei, dette er et SOS fra julieerescue.

Har du mulighet til å resise ned til Spania nå på Mandag den 19 Mars, retur 21 Mars for å hente hunder? Foreningen betaler selvsagt reisen. Hun som skulle reise kan ikke pga. sykdom, så vi har litt krise her. Hilsen Vera."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne meldingen i dag, og pga. at gubben jobber kommende uke og jeg ikke får barne og hundevakt, så kan ikke jeg hjelpe, men kanksje noen her inne kan?

"Hei, dette er et SOS fra julieerescue.

Har du mulighet til å resise ned til Spania nå på Mandag den 19 Mars, retur 21 Mars for å hente hunder? Foreningen betaler selvsagt reisen. Hun som skulle reise kan ikke pga. sykdom, så vi har litt krise her. Hilsen Vera."

Jeg antar at du ikke er interessert i å høre hva jeg mener om denne virksomheten, og bare søker noen som kan reise ned for å hente løshunder fra Spania til et allerede overfylt omplasseringsmarked her hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva dere mener om å adoptere hunder fra Spania, eller hjelpe de å ta hundene hit. Vet det har vært heftig debatt angående Julie Rescue i Sverige pga at hun skal angivelig ha impotert hunder uten de nødvendige vetrinær papirer (skal vist være forfalsket) Så da kan man jo anta at hundene ikke er behandlet for de sykdommer de skal får å komme inn i Sverige. Ett par jenter som har jobbet for hene som har anmeldt dette til svenske myndigheter. Dessuten skal hun angivelig "avle" minityrvalper selv for så å sende de hit til Norden. Om det er rykter eller sannheter vet jeg ikke, men dt er jo som regel alltid noe sant i rykter...

Finnes faktisk organisasjoner som er seriøse. og driver ihvertfall lovlig. Flere av disse har også gått ut å sagt at de ikke støtter JR.

Men det er kanskje SOS som har hentet disse hundene for JR?

Jeg ville ihvertfall vært svært betenkt med å hjelpe en organisasjon som JR utfra det jeg har lest om de.

Mange tråder om dette på vovve.net for de som er interiserte.

voffs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, disse hundene har allerede hjem som venter her i Norge da. Hva og hvorfra folk velger å overta en omplasseringshund fra, det får være opp til dem.

Jeg er prinsippielt uenig med deg. Det burde vært ulovlig å importere uregistrerte hunder (dvs blandingshunder), og representanter for nye raser til landet som ikke er godkjent av NKK.

(Aller helst ville jeg sett at vi også fikk et generelt forbud mot alle arvtakerne til "poppis"-staffene, typ Cane Corso, doggo canario, etc også, faktisk...)

Lotta

(Håper ingen lar seg lokke av en billig flybillett til Spania for å hjelpe "Julie"... Det er antagelig bedre å spandere noen kroner på Ryan Air hvis man gjerne vil ha en tur til Spania...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare få skrive her :) For jeg syns egentlig dette er et flott tiltak, og gi dem en ny sjanse.

Nå vet ikke jeg så mye om "organisasjonen" som får de inn i landet så der skal jeg ikke kommentere noe. Men syns det er flott at "vi" kan gi dem en sjanse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare få skrive her :) For jeg syns egentlig dette er et flott tiltak, og gi dem en ny sjanse.

Nå vet ikke jeg så mye om "organisasjonen" som får de inn i landet så der skal jeg ikke kommentere noe. Men syns det er flott at "vi" kan gi dem en sjanse til.

Nå er det vel nok av hunder her til lands som også trener en NY SJANSE, så hvorfor importere problemer i tillegg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeelsker blandingshunder, men jeg synes mye av det Lotta sier her er fornuftig. Denne Julierescue høres vel litt merkelig ut?? Hvor vanskelig er det for dem å få hentet disse hundene selv, istedet for å spørre fremmede?

Jeg vet jo ingenting om dette "firmaet" og ville derfor aldri ha støttet det uten å virkelig vite hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...