Gå til innhold
Hundesonen.no

SOS fra Julierescue


alucinor

Recommended Posts

Fikk denne meldingen i dag, og pga. at gubben jobber kommende uke og jeg ikke får barne og hundevakt, så kan ikke jeg hjelpe, men kanksje noen her inne kan?

"Hei, dette er et SOS fra julieerescue.

Har du mulighet til å resise ned til Spania nå på Mandag den 19 Mars, retur 21 Mars for å hente hunder? Foreningen betaler selvsagt reisen. Hun som skulle reise kan ikke pga. sykdom, så vi har litt krise her. Hilsen Vera."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne meldingen i dag, og pga. at gubben jobber kommende uke og jeg ikke får barne og hundevakt, så kan ikke jeg hjelpe, men kanksje noen her inne kan?

"Hei, dette er et SOS fra julieerescue.

Har du mulighet til å resise ned til Spania nå på Mandag den 19 Mars, retur 21 Mars for å hente hunder? Foreningen betaler selvsagt reisen. Hun som skulle reise kan ikke pga. sykdom, så vi har litt krise her. Hilsen Vera."

Jeg antar at du ikke er interessert i å høre hva jeg mener om denne virksomheten, og bare søker noen som kan reise ned for å hente løshunder fra Spania til et allerede overfylt omplasseringsmarked her hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva dere mener om å adoptere hunder fra Spania, eller hjelpe de å ta hundene hit. Vet det har vært heftig debatt angående Julie Rescue i Sverige pga at hun skal angivelig ha impotert hunder uten de nødvendige vetrinær papirer (skal vist være forfalsket) Så da kan man jo anta at hundene ikke er behandlet for de sykdommer de skal får å komme inn i Sverige. Ett par jenter som har jobbet for hene som har anmeldt dette til svenske myndigheter. Dessuten skal hun angivelig "avle" minityrvalper selv for så å sende de hit til Norden. Om det er rykter eller sannheter vet jeg ikke, men dt er jo som regel alltid noe sant i rykter...

Finnes faktisk organisasjoner som er seriøse. og driver ihvertfall lovlig. Flere av disse har også gått ut å sagt at de ikke støtter JR.

Men det er kanskje SOS som har hentet disse hundene for JR?

Jeg ville ihvertfall vært svært betenkt med å hjelpe en organisasjon som JR utfra det jeg har lest om de.

Mange tråder om dette på vovve.net for de som er interiserte.

voffs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, disse hundene har allerede hjem som venter her i Norge da. Hva og hvorfra folk velger å overta en omplasseringshund fra, det får være opp til dem.

Jeg er prinsippielt uenig med deg. Det burde vært ulovlig å importere uregistrerte hunder (dvs blandingshunder), og representanter for nye raser til landet som ikke er godkjent av NKK.

(Aller helst ville jeg sett at vi også fikk et generelt forbud mot alle arvtakerne til "poppis"-staffene, typ Cane Corso, doggo canario, etc også, faktisk...)

Lotta

(Håper ingen lar seg lokke av en billig flybillett til Spania for å hjelpe "Julie"... Det er antagelig bedre å spandere noen kroner på Ryan Air hvis man gjerne vil ha en tur til Spania...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare få skrive her :) For jeg syns egentlig dette er et flott tiltak, og gi dem en ny sjanse.

Nå vet ikke jeg så mye om "organisasjonen" som får de inn i landet så der skal jeg ikke kommentere noe. Men syns det er flott at "vi" kan gi dem en sjanse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare få skrive her :) For jeg syns egentlig dette er et flott tiltak, og gi dem en ny sjanse.

Nå vet ikke jeg så mye om "organisasjonen" som får de inn i landet så der skal jeg ikke kommentere noe. Men syns det er flott at "vi" kan gi dem en sjanse til.

Nå er det vel nok av hunder her til lands som også trener en NY SJANSE, så hvorfor importere problemer i tillegg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeelsker blandingshunder, men jeg synes mye av det Lotta sier her er fornuftig. Denne Julierescue høres vel litt merkelig ut?? Hvor vanskelig er det for dem å få hentet disse hundene selv, istedet for å spørre fremmede?

Jeg vet jo ingenting om dette "firmaet" og ville derfor aldri ha støttet det uten å virkelig vite hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...