Gå til innhold
Hundesonen.no

Id-merke + billig og bra nettbutikker


Recommended Posts

Nå som jeg har fått meg hund, som i tillegg har tendens til å lete etter rypene på egen hånd, tenkte jeg å anskaffe navneskilt med navn og nummer. Skal ha litt annet utstyr også og bor midt i ingenmannsland. Så, noen som har noen gode nettbutikker å anbefale? Lav pris, god kvalitet og mulighet for å få id- brikke i metall el.lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Nå som jeg har fått meg hund, som i tillegg har tendens til å lete etter rypene på egen hånd, tenkte jeg å anskaffe navneskilt med navn og nummer. Skal ha litt annet utstyr også og bor midt i ingenmannsland. Så, noen som har noen gode nettbutikker å anbefale? Lav pris, god kvalitet og mulighet for å få id- brikke i metall el.lignende?

Dette er ikke noe skilt, men utrolig bra halsbånd og du får tlf.nr på det. hunden din vil også synes når den er ute på vift. (fordelen er at nr. er så stort at det kan synes på avstand og mann trenger ikke fange hunden får å ringe eier)

Har selv ett halsbånd fra dem som ikke viser noen form for slitasje etter 2 års bruk (verken i søm eller bordering) og x antall ganger i maskinen på 40grader. Noe dyrere enn normale halsbånd, men jeg syns dem er utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mine på www.hundemynten.com - de er i alle fall fine, ikke så dyre, og kom raskt i posten.

Susanne

Flire av meg selv (jeg er ikke lett påviklig i det hele tatt.. :) )...da var 3 navne merker bestillt...men vet du hvordan det blir sendt og med porto osv? Stod lite om det på siden hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg bestilte de "kjipeste" - runde plast-dingser, for at jeg orker ikke med å høre pling/kling/klang når hundene går rundt med halsbånd på..

Sendte en mail til han (tror det er en han) - og mener at det tok bare noen få dager (3-4) før jeg fikk dem i posten.

Jeg tror ikke det kostet noe ekstra for porto (at det var inkludert i prisen), men nå er det noen år siden jeg kjøpte mine, da.. Han svarte kjapt på mailer, og var bare hyggelig.

Ser nå at de har massevis av mye morsommere merker enn når jeg bestilte. Men, men..

Satte på privat og mobil tel.nummer (svart plast med hvit skrift - rent og pent), samt nederst står det "chipsmerket" - det synes jeg var kjempesmart å ha på der. Da vet den som evt. finner hunden at den har microchip i seg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til de kommer :)

Jeg skrev på øverste linje "ID MERKET" og på andre linjen mobilnummeret mitt (har ikke hjemme tlf)

Fra før har jeg noen gullfargede navnskilt, men har ikke så mange av dem så mange av halsbåndene Chicka har er det ikke navnemerke på.

Hun har aldri stukket av fra meg og håper ikke hun gjør det heller, men skulle noe skje så kan folk fort finne ut hvor hun tilhører.

Hun har eget halsbånd og sånn flexiline når hun er hos mormor som hun har når de er på tur alene og på det halsbåndet er det både navn brikke og sånn sølvbrikke som det står " jeg er elektronisk merket, kontakt dyrlegen" på, bedre å være dobbelt sikker når det ikke er jeg selv som er på tur med hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har fått meg hund, som i tillegg har tendens til å lete etter rypene på egen hånd, tenkte jeg å anskaffe navneskilt med navn og nummer. Skal ha litt annet utstyr også og bor midt i ingenmannsland. Så, noen som har noen gode nettbutikker å anbefale? Lav pris, god kvalitet og mulighet for å få id- brikke i metall el.lignende?

Jeg ville ikke sluppet hunden løs med halsbånd og idmerke. Den kan lett sette seg fast i grener/busker osv

Spes fuglehunder som ikke akkurat løper på stien .......

Kjøp heller et markerings halsbånd ( koster 40-50kr ). Her kan du skrive på navn og nummer med sprittusj.

Og da ser du hunden mye lettere også. Skulle hunden sette seg fast vil den klare å rive seg løs, samt at et slikt bånd sitter tett og mykt på halsen og ikke noe som stikker ut/kan henge seg fast i. Jeg slipper aldri min hund løs uten, i tilfelle. Bedre å være på den sikre siden. Min store skrekk er å miste hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flire av meg selv (jeg er ikke lett påviklig i det hele tatt.. :D )...da var 3 navne merker bestillt...

Har du fått merkene? Jeg bestillte samme dag som deg og fikk bekreftelse på mail, men har ikke mottat merkene enda... Jeg så det stod på siden at det skulle ta maks 9 dager...

*utålmodig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått merkene? Jeg bestillte samme dag som deg og fikk bekreftelse på mail, men har ikke mottat merkene enda... Jeg så det stod på siden at det skulle ta maks 9 dager...

*utålmodig*

Nei...ingenting her gitt..utrolig dårlig.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...ingenting her gitt..utrolig dårlig.. <_<

hmm... hvis ikke de kommer en av dagene nå så får jeg sende en mail og etterlyse di..

Edit: Hjelper visst å syte litt, i dag kom de i posten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det andre nettbutikker som selger idmerker? Hadde tenkt å kjøpe på hundemynten.no jeg også, men de hadde ikke sølv farget hjerte.

Var også innepå hundeutstyr.no men der fant jeg ingenting, er jeg blitt blind? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så slem du er Susanne! Nå måtte selvsagt jeg bestille ID-brikke jeg og.. Selv om jeg er fattig som bare det... :o Usj, sånne hundeforum altså. Man blir alt for lett påvirket!

Jeg skrev:

Chessea

ID-merket

telefonnummer

Jeg har en ID-brikke til Chessea fra før av, som er uten navn. Synes egentlig det er greit at navnet står på jeg. Blir hunden stjålet har jeg tross alt bevis for at den en min pga. at den er ID-merket med chip. Men dersom hun stikker av og noen finner henne, er det greit at de vet hva hun heter synes nå jeg. I tilfelle de måtte ha behov for å rope å henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...