Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangehallen 28-29 April


Baby

Recommended Posts

*sukk* glemte hele betalingen og var to dager for sent ute..pratet med en mann på telefonen som sa at hvis jeg satte inn pengene dagen etter så ville jeg få PM med nummer på og derfor slippe å måtte betale tileggsgebyr. Jeg satte inn pengene samme dag, i deres bank, og har fått PM uten nummer <_< Kjipt for jeg betalte 100kr i gebyr for å få betale penger i en annen bank en min egen :D

Bare 2 Groenendaeler lørdag! Det er ekstremt lite! Har oppmøte 11.30 på begge dyra, Lyra skal inn i ringen når Loke skal ut. Samme dommer og all tingen. Godt at Hilde stiller Loke for meg hvis ikke hadde jeg blitt rent stresset :D Lyra er selvfølgelig eneste Laekenoisen. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Guest cavkooik

Jeg synes egentlig det ikke virker som det er noen færre cavalierer enn det vanligvis ville vært...

Og antall hunder totalt virker da som er ganske normalt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så har jeg jo egentlig aldri svart på sprøsmålet om "Hvem skal?" på denne utstillingen..

Så jeg kan jo faktisk fortelle at jeg skal debutere med den lille brune valpen min fra kullet som så nøye er rapportert om her (Under "Et valpekull blir til").

Moses (i tråden tidligere her het han Jake) skal på sin aller, aller første utstilling, og vi har trent noen få ganger på å gå og stå pent.. Jeg er redd for at jeg nok burde ha begynt akkurat DET lenge, lenge før det jeg gjode - men han er jo bare søt, blid og nusselig.. Så vi håper å få litt ekstrapoeng bare på sjarme! (Akkurat som om ikke alle de andre valpene har DET!). Han ble 4 mndr den 7. i denne måneden, så han er jo ikke store gutten, akkurat.. Og vi har god konkurranse i rasebedømmelsen - hele 4 valper påmeldt begge dager (og det er MYE på vår rase!).

Ellers har jeg også meldt på den nyeste hunden min, en tysk import som er 9 mndr og 6 dager gammel. Også en hannhund, men han han er blå/hvit (Moses brun/hvit), og det er hans debut-utstilling som "voksen" (har vært på 2 valpeutstillinger tidligere). Han heter Mac, og er bare en stor og snill bamse..

Så jeg kommer til å "henge" rundt bearded collieringene begge dager. så det hadde bare vært hyggelig om noen ville komme og hilse!

Det å kline litt med Moses er faktisk "verdt" turen bortom (jeg lover)! Søtere valp enn han må man lete lenge etter... (sier jeg, da - ikke er noe særlig "hønemor" heller... )

Vi kommer til å være der i området hele dagen, da vi i klubben skal ha årsmøte på kvelden (i selve Stangehallen).

For å finne oss så er det ofte bare å spørre noen beardis-folk, eller å se etter noen med et "halvstressa" uttrykk, børsten i hånden og en bitteliten brun beardisvalp...

Jeg har også et skilt på buret mitt som sier "Taildown" - og står ved ring 4 på lørdag og 11 på søndagen.

Susanne

(som nå må gå og bade liten valp..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bare gjøre det! Jeg er verken spesielt slem eller ekkel på noen måte... (Tror jeg..?)

Og hvis JEG virker stresset og masete - hils på hundene - DE kan avbryte hvasomhelst de holder på med for å kline litt med alle...

MEN - fra sånn ca 10 min før vi skal i ringen til vi er ferdige der, så har man kanskje ikke alltids tid til noen lange samtaler. DET innrømmer jeg gjerne, men jeg er ikke på langt nær så hysterisk som mange andre er i dette "gamet". (Noen mangler jo nærmest folkeskikk når det nærmer seg starten av bedømmelsen, dessverre..)

Jeg KAN dog si ifra til folk at jeg ikke har tid akkurat DA, men "vent litt" så har vi det... Og det er klart at jeg har MINST like mye utst.nerver som alle andre der...

Men jeg skal love at Moses-klining er fullt tilgjengelig, bortsett fra mellom kl. 8.50 til han er ferdig i ringen (kanskje 9:15)...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men han er jo bare søt, blid og nusselig.. Så vi håper å få litt ekstrapoeng bare på sjarme! (Akkurat som om ikke alle de andre valpene har DET!). Han ble 4 mndr den 7. i denne måneden, så han er jo ikke store gutten, akkurat.. Og vi har god konkurranse i rasebedømmelsen - hele 4 valper påmeldt begge dager (og det er MYE på vår rase!).

Du bør antakelig ta en skikkelig opptelling av hunder før du drar fra Stange *mumle noe om at jeg har en hund i manko nå, så det hadde jo vært passende med en til i huset... :ahappy:*

Jeg har sett deg flere ganger, men jeg klarer bare ikke å gå bort ;)

Susanne er kjempeskummel alså !! Det er best å passe seg for henne *ler*.

Jeg skal forøvrig stille "unge" Babs begge dager - skal teste ut brukshundklassen vi :ahappy:. Jeg er nok lettere stressa tenker jeg - jeg skal nemlig også stille en junior hannhund og det kan jo bli "interessant" siden jeg ikke har trent noe med ham på forhånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover på tro og ære - jeg skal IKKE bite! Og Moses har slett ikke nok tenner igjen i munnen for å gjøre det - men han kan kanskje slikke gnagesår på deg, da...

Man har til og med et NAVN for å kose-mose, med.

Sees i morgen!

Susanne

(men nå MÅ jeg bade lille mose-kose-pose-dutten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som har lyst til å være med og trene agility 20 minutter lenger nord i løpet av eller etter utstillinga så får de si ifra! :ahappy: Så lenge det ikke er bueskyttere der er det fritt frem for oss :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line - jo, det er meg og min "Milla". Milla er min voksne tispe sammen med mamma'n til Moses (som heter Mitten). Milla ble 2 år i oktober i fjor, og bildet er kanskje fra Hamar i november (?).

Moses er forresten nå badet, og løper rundt som en gærning og rister seg over hele leiligheten...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line - jo, det er meg og min "Milla". Milla er min voksne tispe sammen med mamma'n til Moses (som heter Mitten). Milla ble 2 år i oktober i fjor, og bildet er kanskje fra Hamar i november (?).

Moses er forresten nå badet, og løper rundt som en gærning og rister seg over hele leiligheten...

Susanne

Da hadde jeg riktig da :ahappy: da har jeg sett deg flere ganger jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som har lyst til å være med og trene agility 20 minutter lenger nord i løpet av eller etter utstillinga så får de si ifra! :ahappy: Så lenge det ikke er bueskyttere der er det fritt frem for oss ;)

Ey, jeg blir med! :ahappy:

Om jeg får med Vanilla i hvertfall.. Tror jeg kommer en tur for å se på bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Når jeg tenker meg om så har jeg jo egentlig aldri svart på sprøsmålet om "Hvem skal?" på denne utstillingen..

Så jeg kan jo faktisk fortelle at jeg skal debutere med den lille brune valpen min fra kullet som så nøye er rapportert om her (Under "Et valpekull blir til").

Moses (i tråden tidligere her het han Jake) skal på sin aller, aller første utstilling, og vi har trent noen få ganger på å gå og stå pent.. Jeg er redd for at jeg nok burde ha begynt akkurat DET lenge, lenge før det jeg gjode - men han er jo bare søt, blid og nusselig.. Så vi håper å få litt ekstrapoeng bare på sjarme! (Akkurat som om ikke alle de andre valpene har DET!). Han ble 4 mndr den 7. i denne måneden, så han er jo ikke store gutten, akkurat.. Og vi har god konkurranse i rasebedømmelsen - hele 4 valper påmeldt begge dager (og det er MYE på vår rase!).

Ellers har jeg også meldt på den nyeste hunden min, en tysk import som er 9 mndr og 6 dager gammel. Også en hannhund, men han han er blå/hvit (Moses brun/hvit), og det er hans debut-utstilling som "voksen" (har vært på 2 valpeutstillinger tidligere). Han heter Mac, og er bare en stor og snill bamse..

Så jeg kommer til å "henge" rundt bearded collieringene begge dager. så det hadde bare vært hyggelig om noen ville komme og hilse!

Det å kline litt med Moses er faktisk "verdt" turen bortom (jeg lover)! Søtere valp enn han må man lete lenge etter... (sier jeg, da - ikke er noe særlig "hønemor" heller... )

Vi kommer til å være der i området hele dagen, da vi i klubben skal ha årsmøte på kvelden (i selve Stangehallen).

For å finne oss så er det ofte bare å spørre noen beardis-folk, eller å se etter noen med et "halvstressa" uttrykk, børsten i hånden og en bitteliten brun beardisvalp...

Jeg har også et skilt på buret mitt som sier "Taildown" - og står ved ring 4 på lørdag og 11 på søndagen.

Susanne

(som nå må gå og bade liten valp..)

Duuuuu??

Jeg har med kamera jeg når jeg kommer på søndag, er været fint og vi finner en fin plass så kan man kanskje forsøke å feste gutta boys til minnekortet??

Nei, det er ikke Tjukken som skal i ilden, men Dilldill skal debutere på utstilling............. i ring nummer 1 søndag om noen føler for å si hei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...